Használt Audi A3 vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Audi A3 – az ötcsillagos négykarikás kompakt

Az Audi hőskorának legendás modelljei

Az Audi AG, mely 2009-ben ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, mint a legtöbb autómárka a világon, mindent elkövet kivívott rangjának megtartásáért, s több millió eurónyi összegeket költ arra, hogy legnagyobb német riválisai, a BMW és a Mercedes-Benz mellett minden téren vezető szerephez jusson az új és a használtautók piacán egyaránt, s hogy még versenyképesebben tudjon megfelelni jelenkori és jövőbeli vásárlóköre elvárásainak. „Szakmai önéletrajzát” innovációk sora teszi sokoldalúvá, hiszen úttörő szerepet töltöttek be a teljes egészében horganyzott karosszéria bevezetésében, a turbófeltöltésű benzinmotorok széles körű alkalmazásában, a dízel aggregátok kifejlesztésében, töréstesztek végzésében valamint szorgalmazásában és egészen napjainkig lehetne még hosszasan folytatni a sort.
A céget alapító August Horch, aki eredetileg a bognár szakmában jeleskedett, már saját korában is ezt a filozófiát vallotta, hisz elég bátor volt ahhoz, hogy az akkor még ismeretlen jövővel kecsegtető automobil-építésbe fektesse pénzét, s társait is túlszárnyalva a kezdetetektől fogva forradalmian új technikák kidolgozásán törte a fejét. Első Audi néven futó modelljeivel, a Typ-szériával kellő alapot teremtett a gyár hírnevének megszilárdításához, s az utókor - a kivívott pozíciót szemlélve - biztos lábakon halad tovább a megkezdett úton.

Az Audi A3 története

2015-ben ünnepelte 20. születésnapját az Audi egyik sikermodellje, az A3, melynek első példánya az Audi ingolstadti gyárában látott napvilágot 1995. szeptember 18-án. A modellből – melynek népszerűsége azóta is töretlen – globális szinten több mint három és fél millió darabot gyártottak az eltelt évek alatt, de az „őstípushoz” képest azóta sok változáson ment át. Úttörő jelentőségű volt például az első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid sorozatgyártásának elindítása (e-tron), továbbá a Sportback változat első földgázüzemű modelljének bevezetése (g-tron) is.
Az A3 megalkotása új kategóriát teremtett az Audi-modellpalettán, hiszen a kor igényeinek engedve megjelentek a kompakt szegmensben is, de a mércéhez ragaszkodva már az első generációs A3 is új távlatokat nyitott kategóriájában sportos karakterével, precíz kidolgozásával és az összkerékhajtás opciójával. Az eleinte csak Európában forgalmazott négykarikás rövidesen nemzetközi porondra is lépett, s több mint 100 piacon hódította meg a vásárlók szívét. A modell limuzin és kabrió változatát 2001-től Győrben gyártják (2014-ben például 117 578 darab gurult le a gyártósorról), de Kínában és Indiában is jelentősek a modell gyártási mutatói. Az e-tron és a g-tron változatokat továbbra is az ingolstadti gyártósoron készítik.
Az A3 első nemzedékét a Volkswagen „A” platformjára építették, melyre az akkori VW Golf, az Audi TT vagy a SEAT Leon is épült, s ekkor még csak háromajtós változatban jelentették meg. Négyhengeres motorjai (1.6, 1.8, 1.8 Turbo, 1.9 TDI) közül az erősebbekhez összkerékhajtást is lehetett választani. Európában 2003-ban leállították a forgalmazását, de Brazíliában például egészen 2006-ig gyártották.
A második generáció, a PQ35 platformra építve, 2003-ban került bemutatásra a Genfi Autószalon keretében, mely megújult formáját az Alfa Romeótól átcsábított Walter de Silvának köszönhette. A motorválaszték bővült (egy 197 és egy 247 lóerős sportos motorral), s 2004-ben elkészült az ötajtós kivitel is, amely a Sportback elnevezést kapta, s 80 mm-rel lett hosszabb a háromajtós változatnál. 2011-ben piacra került az RS3 Sportback változat is 2480 köbcentis, 335 lóerős, összkerékhajtású erőforrással.
A harmadik generációt 2012-ben mutatták be a Genfi Autószalonon a VW MQB platformjára építve, s még ebben az évben el is kezdték a sorozatgyártást háromajtós ferdehátú, négyajtós szedán és ötajtós Sportback változatban. A már-már luxus kompakt kívül és belül is még tökéletesebbé vált. Hatalmas, fekete rácsos szája mellé harcias LED-es nappali menetfényt kapott, a lámpatestek keskenyebbé váltak, s 18 colos kerekeket kínáltak a modellhez. A start-stop és a vezetést támogató rendszerek sora - mint például a sávtartó, az adaptív tempomat, a DSG-s duplakuplungos hatfokozatú váltó -, továbbá a 3D-s navigációs rendszer is is elérhetővé vált az autóhoz. A típus 2016-ban modellfrissítésen esett át, mely azonnal felismerhető az Audi legújabb hatszögletű, „single frame” maszkjáról. A farrészen is újjávarázsolták a diffúzort és a lámpákat, s új színeket is megjelentettek. A belsőt háromküllős kormánykerékkel szerelték fel, a fedélzeti rendszeren is fejlesztettek, s elérhetővé tették a 12,3 colos virtuális LCD műszerfalat is. A hagyományos hajtások mellett megjelent a g-tron, gázüzemű és az e-tron, hibridhajtású típus is.

Az Audi A3 helye a mezőnyben

Sem az új, sem a használtautók kategóriájában nem állítható, hogy az Audi A3 alacsony árfekvésű modell lenne, de annyi biztosan kijelenthető, hogy ennek a modellnek a vásárlásánál a prémium minőséget fizeti meg a kompaktok szerelmese. Méretei és paraméterei szerint főbb vetélytársai a Mazda 3, a Mercedes kompaktjai, a BMW 3-as sorozata, a VW Golf, a Ford Focus, a Toyota Corolla, a Škoda Octavia, a Dacia Sandero, a Honda Civic, a Nissan Pulsar, a Kia Soul, a Fiat Stilo, a Peugeot A306, A307 és A308 és hosszan lehetne még folytatni a sort a sokszínű palettáról.
Az Audi A3, a prémium kompakt újabb hatalmas sikert aratott 2014-ben, mikor megnyerte a „World Car of the Year” (’Az év világautója’) címért folyó versenyt. A rangos díjért 23 kategóriatársával kellett megküzdenie, s 22 tagú nemzetközi zsűri előtt kellett bizonyítania, hogy megérdemli a kitüntetést. Aki Audi A3-at választ az új vagy a használt autók népes táborából, jobban is megismerkedhet az ötcsillagos négykarikás világautó által kínált páratlan vezetési élménnyel.