Használt Audi A6 vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Audi A6 – a négykarikás prémiumautó

Az Audi a 2016-os év első felében

A német piac egyik vezető autógyáraként az Audi minden kategóriában képviselteti magát a kisebb méretektől kezdve egészen a szuperautóig. A 2016-os paletta magába foglalja az A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q2, Q3, Q5, Q7, TT és az R8 sorozatot, valamint ezek változatait. A cég fő célkitűzése, hogy új technikákkal és koncepciókkal erősítsék tovább a portfóliót, s ez is hozzájárult ahhoz, hogy a globális eladásokat tekintve 5,6 százalékkal tudták növelni értékesítési mutatóikat a 2016-os esztendő első félévében. A márka Európában még nagyobb sikert könyvelhetett el, hiszen 8,4 százalékkal növelte az értékesítések számát. Világszinten leginkább az új Audi A4 és az új Audi Q7 full-size SUV-modell bizonyult a márka zászlóshajójának. A kiegyensúlyozott emelkedés Európában, Kínában és az USA-ban egyaránt megfigyelhető, s az új célkitűzések jegyében a vállalat olyan koncepciókkal kívánja tovább erősíteni modellpalettáját, mint az Audi Q7 e-tron, az A6L e-tron, az SQ7 TDI és a Q2.
Európán belül a négykarikás márka leginkább Németországban, Olaszországban és Spanyolországban ért el jelentősebb pozitív mutatókat, de legnagyobb európai exportpiacán, az Egyesült Királyságban is jelentős az emelkedés, melynek alapjául legfőképp az Audi TT iránti megnövekedett kereslet szolgál. Az amerikai ügyfelek leginkább a SUV-modelleket, az Audi Q3-t, a Q5-t és a Q7-et preferálták, Kanadában is 16 százalékkal többet adtak el a vállalat járműveiből, mint az előző év azonos időszakában, Kínában pedig a kompakt modellek, az A3 és a Q3 vitték el a pálmát.
A 2016-ban 107 éves vállalat tehát rendületlenül tartja, sőt, folyamatosan javítja pozícióját az autóépítés prémium színvonalú képviselőjeként a hazai és a nemzetközi porondon egyaránt. A konszern céljai a jövőre tekintve változatlanok: továbbra is az ügyfeleknek értékesített járművek számának emelkedését kívánja elérni, s az autóipart érintő technológiai váltást kívánja megcélozni az alternatív hajtásrendszerek, valamint a digitalizáció irányába haladva. A tervek között szerepel az Audi A8 következő generációjának sorozatgyártása, s 2018-ra egy teljesen elektromos sorozatgyártású modell bevezetése is. Az Audi AG egyenletes fejlődése ékes példája a konszern jelmondatának: „Csak egy irányt ismerünk – előre!”

Az Audi A6 története

Az A6 az Audi 100-as utódaként, 1994-ben került a porondra limuzin, kombi Avant, illetve S6 sportváltozatban, melyek közül az utóbbit 4,2 l-es, 290 lóerős erőforrás mozgatott.
Már három év múlva debütált a második generáció, mely a nagy riválisokkal való szembeszállásra készülve jelentős esztétikai és technikai módosításokon ment keresztül. Számos új motort vezettek be, s megjelent az ötfokozatú Tiptronic váltó is. 1998-ban a kombi változatot is piacra dobták (A6 Avant), négy évre rá pedig frissítettek a modellen. Újítást jelentett például a Quattro összkerékhajtás opciója, illetve a fokozatmentes Multitronic váltó, a kombi Avantból pedig emelt hasmagasságú, terepjáróhoz hasonló kinézetű változatot is faragtak Allroad Quattro néven. A nemzedék legerősebb tagjait 4,2 literes, 340 LE-s, V8-as motorral kínálták a vásárlóknak limuzin és kombi kivitelben (S6), majd egy még erősebb változat is napvilágot látott 450 LE-s motorral (RS6).
A 2005-ös év fémjelezte az eddigieknél még fényűzőbb, LED-es fényszórókkal díszített harmadik nemzedék világra jöttét. A hatszögletű „single frame” hűtőrács erről a modellről sem maradhatott le, a motoroknál bevezették a közvetlen üzemanyag-befecskendezéses rendszert, s az utastér immár a legfejlettebb technológiára épülő MMI navigációs rendszert tudhatta magáénak. Az összes eddigi változatot kiadták harmadik szériásként is, utoljára az RSA Avant került sorra, mely bivalyerős, 580 LE-s, 5,0 literes, ikerturbós motorral hasíthatta az utakat.
A negyedik generáció 2011-ben lépett piacra, s egyes szakvélemények szerint az Audi egyik leginnovatívabb A6-osát sikerült megalkotni a motor és a futómű paraméterei, valamint az összeszerelés tekintetében is. Karosszériája egy centiméterrel rövidebb lett, tengelytávolsága 7 centiméterrel nőtt, LED-technikájú fényszórókat és óriási, 8 colos központi kijelzőt kapott – amit ráadásul úgy terveztek meg a cég kreatív mérnökei, hogy csak akkor emelkedik ki a szellőzőrostélyok felett egy gombnyomásra, ha szükség van rá. A motorpaletta leggyengébb, de leggazdaságosabb tagja a 177 LE-s 2.0 TDI, legerősebbike pedig a 300 LE-s 3.0 TFSI.
A negyedik generációs négykarikás A6-os 2014-ben ismét modellfrissítésen esett át, melynek során a legtöbb változtatás a motorok Euro 6-ossá, erősebbé és takarékosabbá tétele céljából jött létre, valamint bemutatkozott egy új négyhengeres benzines erőforrás is. A külső megjelenés csekély változtatáson esett át, így például módosult a hűtőrács és a lökhárítók formája, s a fényszorók LED-sorát alulról középre helyezték, kettéosztva ezzel az új lámpákat.

Az Audi A6 helye a prémium nagyautók palettáján

Nehéz helyzetbe kerül az, aki az Audi-BMW-Mercedes hármasából akar új prémiumkategóriás járművet választani. A használt autóknál jobban tapinthatók a különbségek, de az újak esetében már annyira közel kerültek egymáshoz a német vetélytársak mind a motorteljesítményben, mind a futóművet illetően, mind pedig az összeszerelés minőségét tekintetbe véve, hogy tulajdonképpen pusztán szubjektivitás kérdése, kinek melyik tetszik leginkább. S akkor a nemzetközi nagyautók porondjáról még nem is esett szó…
Az Audi A6 nagyon biztos lábakon áll a nagyautók mezőnyében, ahol legközelebbi vetélytársai a BMW 5-ös szériája, a Mercedes Benz E-osztálya, a Nissan Infiniti M-szériája, valamint egyéb gyártók hasonló paraméterekkel rendelkező termékei, mint a Citroën C6, az Opel Signum, a Peugeot 607, a Volvo S90 és V90 és így tovább.