Használt Audi R8 vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Audi R8 – a prémium sportautók egyik legesélyesebb befutója

Az Audi R8 története

A mindig is prémium minőségre törekvő Audi 2006-ban mutatta be először prémium sportautóját, a kétüléses R8-at (Typ 42), melyet a Lamborghini Gallardo platformjára építettek. Eredetileg 4,2 literes, V8-as motorral látták el a modellt, de már 2008 decemberében porondra került a V10-es változatot, s a 2009-es Frankfurti Autószalonon hivatalosan is debütált a V10-zel felszerelt úgynevezett Spyder. A Spyder V8-as változatát egy évvel később mutatták be, s a 2011-es Frankfurti Autószalon közönsége már a modell e-tron változatának is szemtanúja lehetett. A modell 2012-ben modellfrissítésen esett át, s három évvel később piacra került a második generáció is.
Az R8-as csúcsmodell első nemzedékének vásárlókhoz kerülő darabjait, rendkívüli óvintézkedések mellett, emberi kéz munkája állította össze, akárcsak a Ferrari Enzót, a McLaren F1-et, a Lamborghini Reventont vagy a Bugatti Veyron Super Sports-ot. Egy R8-as modell 5000 darabjának minőségi összeszereléséhez 70 órára volt szükség, de „földi halandó” a helyszínt még csak meg sem közelíthette. A „titkos fegyver” közelébe csak a gyár által kiválasztott legmegfelelőbb alkalmazottak kerülhettek, akiket „silverliners”-nek (ezüsttel bélelteknek) neveztek, mivel legtöbbjüknek ősz haja volt, hiszen ahhoz, hogy az R8 összeszerelésében részt vehessen valaki, már évtizedek óta a vállalatnál kellett lennie, s ennek következtében ezeknek az alkalmazottaknak több mint a fele 40 év feletti korral rendelkezett. A modellt az Audi neckarsulmi (Németország) gyárában rakták össze, ahol egy átlagos napon mindössze 20 modell készült el. Az utak királyát nyers alumíniumból alakították ki, ugyanis a karosszéria 100 százalékban alumíniumból készült, hogy minél könnyebb legyen a sportautó, amely így 209 kg-ot nyomot. (Acélból készítve körülbelül kétszer ilyen nehéz lett volna.)
Az R8 egyébként a Robert Downey Jr. (Tony Stark) és Gwyneth Paltrow (Pepper Potts) főszereplésével bemutatott kasszasikerben, a Vasember című szuperhős-filmben is központi szerephez jutott, a film készítői ugyanis termékmegjelenítési szerződést kötöttek az Audival, s ennek köszönhetően a szuperhős egy Audi R8-ast vezetett, de megjelent a filmvásznon egy Audi S6 szedán, egy S5 Sports kupé, s egy Q7 SUV is.
A második generáció kupé változata a 2015-ös Genfi Autószalonon debütált, Spyder változatát pedig egy évvel később, a New York-i Autószalonon mutatták be. A cég csúcsmodellje még gyorsabb, még erősebb és még dinamikusabb lett. 3,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra, 330 km/h végsebességet garantált, így kiérdemelte a minden idők legerősebb, leggyorsabb és legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású Audija címet. A modellbe mindent beleültettek, amit egy nagy teljesítményű sportautótól várni lehet – a versenysportban felhalmozott tudást ültették át a versenypályákról az utakra. Lélegzetelállító menetteljesítményével, még karakteresebb formavilágával a második generációs csúcsmodell letagadni sem tudná versenysportból örökölt génjeit.
A modell V10-es változata, a 318 km/h végsebességet garantáló A8 Spyder a sportos elegancia és a nyitott autózás élményét ötvözi, s nyitott vászontetővel mindössze 3,6 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/h-s sebességre gyorsuljon fel.

Az Audi R8 helye a luxuskupék és a sportautók piacán

Európában a luxuskupék és a sportautók piacán leggyakrabban az Aston Martin, a Bentley, a Ferrari és az Audi kerül a leghangsúlyosabb pozícióba. A közelmúlt recessziójának következtében a felső kategóriás sportautók eladási mutatói komolyan visszaestek, de a válságból való kilábalás jeleként a tehetős vásárlók is egyre bátrabban szánják rá magukat szuperautók vásárlására. Az Automotive News Europe egyik 2014-ben közzétett cikke szerint nagy esély van arra, hogy a 2013-ban eladott 13 000 darabról 21 000 darabra nő az értékesítések száma ebben a kategóriában 2017-re. A cikk szerint a növekedésben komoly része lehet többek között a BMW i8-nak, az új Lamborghini Gallardónak, az új Audi R8-nak vagy, illetve a McLaren P13-nak is. A vezess.hu egyik 2014. szeptember 11-i cikke kísérletet tett arra, hogy összeállítsa a kategória Top 10-es listáját az autógyártás csúcsának 2014. első félévi eladási mutatói alapján.
A lista szerint az Aston Martin három helyet is szerzett az első tíz szupearutó kategóriájában: a 10. helyet a DB9 (gyorsulása 100 km/h-ra 4,6 mp), a 8. helyet a Vanquish, az 5. helyet pedig a Vantage (gyorsulása 100 km/h-ra 3,9 mp) szerezte meg. A Rolls-Royce Wraith kupé végzett a 9. helyen (gyorsulása 100 km/h-ra 4,6 mp). A 7. helyet a Ferrari F12 Berlinetta (gyorsulása 100 km/h-ra 3,1 mp) kapta, s a Ferrari végzett a 2. helyen is 458 Italia modelljével (gyorsulása 100 km/h-ra 3 mp). A 6. helyezett a Bentley Flying Spur modellje lett (gyorsulása 100 km/h-ra 4,6 mp). A Maserati Quattroporte lett a 4. helyezett (gyorsulása 100 km/h-ra 4,7 mp). A fődíjat a Bentley Continental csúcsmodellje, a GT/GTC-je szerezte meg (gyorsulása 100 km/h-ra 4,2 mp), melyet előszeretettel vásárolnak Moszkva, Sanghai és Beverly Hills tehetősebb lakói. Az Audi R8 az előkelő 3. helyezést szerezte meg a sorban.
Ha valaki csúcskategóriás sportautó vásárlására szánja el magát, nem túl gyakori, hogy pillanatok alatt szeretne túladni féltett kincsén, így a használt autók piacán nem botlunk minden nap ilyen kategóriájú modellekbe. Ettől függetlenül a használt luxus sportautóra vágyók is viszonylag könnyen találhatnak kedvüknek megfelelő modellt a piacon, új autóként pedig bármikor hozzáférhetnek kedvencükhöz. Akik még nem tudják, melyik márka mellett döntsenek, mindenképpen adjanak egy esélyt az Audi csúcsautója, az R8 bármelyik változatának!