Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
audi-s8-l-01.jpg

Audi S8

Audi S8 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Audi S8, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az Audi S8 egy Audi A8 alapokra helyezett négyajtós luxusszedán, gyakorlatilag az A8-nak, és ezzel együtt az Audinak is egyértelműen a csúcsmodellje. Amit a Mercedesnek az AMG jelent, azt az Audinak az S osztály jelenti, tehát az “S” jelző magának az autónak a felszereltségi szintjére utal. Krómos hatású elemeiben és duplakipufogójában, továbbá egy-két luxusapróságban tér el az Audi A8-tól. 1994 óta gyártja a német cég a jelenleg harmadik generációjánál járó, első- és négykerékmeghajtásos változatokat is felsorakoztató luxusautóját. A D2-es típust 1996 júliusától 2002 szeptemberéig kínálták a német piacon az Audi márkakereskedők az érdeklődőknek. 4,2 literes, V8-as Otto-motorral, összkerékmeghajtással és 340 lóerős (1999 júniusától 360 lóerős) teljesítménnyel érkezett meg a gyárból. Váltójában két választási lehetőséget adott az adrenalinnal fűtőtt, villámgyorsaságra vágyó üzletembereknek: egy ötsebességes tiptronic automata váltót, amit kiegészített egy DSP (dinamikus sebességváltó program) és sportfokozat is, illetve egy hatsebességes kézi váltót. A DSP is csúcstechnológia egyébként: úgy választja ki az éppen optimális sebességfokozatot, hogy minden lehetséges adatot figyelembe vesz: az aktuális sebességet, a vontatott terhet, azt, hogy milyen úton megy az autó, lejtőn fel vagy lejtőn lefelé. Megjelenése idején ez az S8 a világ legerősebb összkerékmeghajtással rendelkező sportlimuzinja volt, ami a Porsche Carrerával is felvehette simán a versenyt. Az 1999-ig az autóban megtalálható 340 lóerős motor 5,5 másodpercet vett igénybe a 0-ról 100 km/órára való gyorsuláshoz. 1999-ben az autó az A8-cal együtt megkapta annak a kozmetikai ráncfelvarrását is, és 20 colos RS felnikkel is kapható volt. Motorjában is erős fejlesztés ment végbe, kipofozott utódja 360 ló erejével már két tizedmásodpercet faragott 0-ról 100-ra gyorsulásán. A vetélytársának tartott S 55 AMG Mercedesnek is szinte pontosan ugyanennyi időre van ehhez szüksége, bár a 2002-ben átalakított AMG 500 lóerővel már az 5 másodperces álomhatár alá tudott lépni.

A második generációt, tehát a D3-at 2005 közepétől 2010 elejéig forgalmazták Németországban. 5200 köbcentijével erősen rávert a D2-re, így 450 elképesztő lóerőre növelve teljesítményét. Létezik olyan Lamborghini is, amelyet ezzel a motorral szereltek fel, tehát egyben a sportkategória csúcsáról is van szó. Az alapfelszerelésbe beletartozik az automata komfortklíma, a tempomat, az elektromosan állítható első ülések, amelyeket akár hátul is fűthetünk, a kulcs nélküli gombos indítás, a DVD-s navigációrendszer, a bőr belső, valamint egy nagyon jól teljesítő Surround hangrendszer. 5,1 másodpercre van szüksége, hogy 100-at mutasson a sebességmérő álló helyzetből való indulásról, emellett 13,4 literes átlagfogyasztása van - de aki ilyen autót vesz, azt ez úgyse érdekli.

A 2011 szeptemberi Frankfurti IAA-n (Internationale Automobil-Ausstellung, magyarul Nemzetközi Autókiállítás) mutatták be, majd 2012 áprilisában kezdték el forgalmazni a ma leginkább ismert, ezidáig utolsó, D4-es típust. Az elődöknél látott V10-es szívómotor helyett egy 4000 köbcentis TSFI biturbó motor hajtja, ezzel 520 lóerőre növelve a teljesítményt, aminél erősebb utcai autót tényleg csak nehéz keresés után lehetne találni. 4,2 másodperc alatt van 100 km/órás sebességen, a végsebessége - bár bőven túlmenne azon - 250 km/órára van korlátozva, átlagosan 10,1 literes fogyasztással bír, ami nagyon baráti ehhez az emberfeletti erőhöz képest. És hozzá kell tenni azt is, hogy mint az az előző generációnál is megszokott volt, ez az S8 is olcsóbb az A8-nál. Fogyasztása a maga kategóriájában gyakorlatilag teljesen egyedülálló, egyedül a Mercedes-Benz S 63 AMG vehetné fel a versenyt vele ebben a kategóriában 10,1-10,3 literes átlagával. Vetélytársainak számítanak még a Jaguar XJ, a Porsche Panamera Turbo S, vagy a BMW 760i. 2015-ben jött egy még erősebb S8 plus, 605 lóerővel, 3,8 másodperces gyorsulással 100 km/órára, és 305 km/órás végsebességgel.

Ha valaki ebben a kategóriában akár használtan, akár újonnan veszi meg a kiválasztott autóját, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia - ha valaki számára ez esetleg nem lenne magától értetődő. Meg lehet próbálni az S8-at az előbb említett Mercedesekhez, BMW-khez vagy Jaguarokhoz hasonlítgatni, de teljesen felesleges. Itt már ugyanis nincsenek nagy eltérések a modellek között, mindegyik nagybetűs LUXUS. Mindenkinek vannak BMW-s és mercis ismerősei, akik órákig tudnának vitatkozni az egy-egy hasonló modell közötti különbségeken, mégis teljesen értelmetlen. Egy-két apróságban eltérnek egymástól persze, hogy meglegyen a konkurenciaharc, de itt inkább az ízlés fog dönteni, mintsem a teljesítmény, de akinek az Audi-minőség a mérvadó, az nem fog csalódni.