Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
bentley-l.jpg

Bentley

"
Az 1919-es évben alakult Bentley Motors vállalata kezdetekben nem volt az a fajta járműgyártó, mint a Rolls Royce, amely a világban a luxuséletvitelhez járó autókat képviseli. A Bentley csatlakozott kortársaihoz, ugyanis a cég alapítója és névadója W.O. Bentley kezdetben szenzációs győzelmeket zsebelt be a legendás 24 órás Le Mans versenyeken, illetve egy fura ötlettől vezérelve a Bentley vonaton tette meg a Cannes-London távot. A Bentley többnyire elsőként ért be a célvonalba a versenyeken, így rövid időn belül a márka sportimázsa is kialakult. És ennél is maradt, ugyanis a Rolls-Royce közben felvásárolta a luxusautó szegmensben lévő feltörekvő tehetségeket, és 1931-ben létrehoztak egy másik márkát, mely kezdett átállni a sportos vezetési stílus és a Rolls-Royce kényelmének keverékére.

Ikerkiadásként a Rolls-Royce az 1970-es években a Bentley-t fenyegette

Évtizedeken keresztül a Bentley vezetett, de később már nem volt önálló a modell, bár technikailag szinte azonos, külsejének is szinte alig módosított változatai a Rolls-Royce limuzinok és kabriók előtt szerepeltek. A Rolls-Royce testvérmodellek különbsége az adott Bentley sorozat S vagy T modelljeivel , vagy a Bentley Corniche és Mulsanne modelljeivel szemben csupán az új hűtőrácsban mutatkozik meg, amely nem jár a ""Spirit of Ecstasy"" figurával és bemutatták a szárnyas B logót. A sportos luxusautó ígéretét az 1960-as évekre egyre kevésbé tudta megtartani a gyártó. Ezért hamar érzékelhető volt, hogy a Bentley nem csupán a Rolls egy olcsóbb kiadása. A saját márka képe gyorsan elhalványult és visszaesések mutatkoztak az eladásokban, a Rolls-Royce is belefutott különféle pénzügyi nehézségekbe és közel tíz éven keresztül az adófizetők pénzére kellett támaszkodnia - mégis megfenyegette a Bentley-t, hogy el fog tűnni még a piacról.

A Bentley visszatér a sportos modellekhez

A fordulópont az 1980-as években jött, a Rolls-Royce ismételt privatizálása után, amikor is aBentley Turbo R érdekes árat kapott belépő szintű modellként, a sportos Bentley limuzin és a Bentley Eight személyében. 1991-2003 között a Bentley Continental óriási eladási sikereket zsebelt be, új életre kelt a sportos hagyomány a kupé és az Azure kabrió formájában. A sikerhez hozzájárultak az új BMW motorok is, amelyek köré építették a Bentley Arnage modelljét, mely 1998-as bemutatása után a márka zászlóshajója volt. Köszönhetően a modellt érő támadásoknak - bár a Bentley tagadta -, a Rolls-Royce felvásárolta a felét, melyet később azonban azzal kívánt ellensúlyozni, hogy egy önállóbb modellpolitikát hozott létre a Bentley értékesítésében. Az 1990-es évek végén a britek pénze elfogyott. A csoportot 1998-ban felosztották és elosztották a védjegyet is. A Rolls-Royce a BMW része lett, a Wolfsburgban székelő Volkswagen csoport biztosította a jogokat a Bentley számára is.

Új Bentley modell sorozat a VW igazgatása alatt

A 2003-as gyártási évben bemutatta saját fejlesztésű kupé modellsorozatát, hagyományos Continental GT név alatt - a VW mindenképpen meg akarta teremteni a megfelelő feltételeket a Bentley márka visszatéréséhez, hogy újra sportos luxusautókat gyárthasson. A kétajtós Gran Turismo legfeljebb 463 kW (630 LE) teljesítményre képes, amely a VW Phaeton platform alapján jött létre, majd 2005-ben megépült a Continental Flying Spur szedán, és egy évvel később pedig a Continental GTCkabrió is bekerült a programba. A VW továbbvitte a Rolls-Royce időbeli csúcsmodellt, a Bentley Arnage modelljét. 2006-ban megalkották az Arnage alapú Bentley Azure kabriót, egy évvel később pedig akupét, mely a Bentley Brooklands megnevezést kapta.

"