Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
bmw-3er-l-02.jpg

BMW

A Bajor Motor Művek (röviden BMW) története 1916-ban,a Bajor Repülőgép Művek (BFW) megalapításával kezdődött. Ebben az időszakban a gyárban még repülőgép motorokat gyártottak. A hirtelen jött siker folytán nagyobb méretű területre lett szükség, így a gyár az oberwiesenfeldi repülőtér közelébe települt át.

Az első világháború kezdetben előnyökkel járt a Bajor Repülőgép Művek számára, de nem sokkal később már a negatív következmények is éreztették a hatásukat: a háborút követő versailles-i szerződés megtiltotta a repülőgép motorok gyártását. Ennek következtében a céget Karl Rapp és Gustav Otto vezetésével újraalapították és Bajor Motor Művekre keresztelték át. Habár a vállalat 1922-ben új területre tett szert, át kellett állnia egy új termék gyártására. Először hajó és tehergépjármű motorokat kezdtek gyártani, de a várt siker elmaradt. Azután hamar átváltottak motorkerékpár motorok gyártására, amelyek gyártása könnyebben kivitelezhető volt.

Az első autómobil gyártásáig egy kerülőút révén jutottak el. Pénzügyileg megerősödve a vállalat megvásárolta az eisenachi gépjárműgyárat. . A cég átvette az eisenachi gyár utolsó modelljének, a Dixi 3/15-ösnek a gyártását, majd később továbbfejlesztette és saját márkanév alatt (BMW 3/15) dobta a piacra a modellt. A „3”-as szám a kormányosztályra, míg a „15”-ös a gépjármű lóerejére vonatkozott. A vevők előszeretettel vásárolták a kisméretű járműveket ami a BMW első saját fejlesztésű személygépjárművének, a 3/20-as kifejlesztéséhez vezetett. Ez a modell 5 lóerővel nagyobb teljesítményre volt képes, mint az előző.

A modell rendkívül sikeresnek bizonyult (többek között az autósportban: a nürburgringi futamokon számos alkalommal győzött), ám 1944-ben a következő szerencsétlenség derékba törte a sikersorozatot: a müncheni gyár a szövetségesek légitámadása következtében súlyosan megsérült, majd 1945-től az amerikai haderő vette át a vállalat pénzügyeit és a gépjárműveket. Az átvett vagyon nagy részét háborús jóvátételként maguknak tartották meg.

A gazdasági visszaesést követően a BMW 1947-ben dobta piacra az első háború utáni motorkerékpárt, majd 1951-ben a BMW 501-es autómobilt. A jármű feltűnően kerek formája miatt azonnal közbeszéd tárgya lett, és a „barokk angyal” becenevet kapta meg. A nagyméretű limuzinok voltak az első teljesen Münchenben gyártott BMW modellek. A sikert kiaknázó 3 év után megszületett az 501-es ikermodellje, az első nyolchengeres V8-as motorral működő 502-es modell. Ezzel egyidejűleg Noll és Cron pilóták az oldalkocsis kategóriában megnyerték az első világbajnoki győzelmet a BMW színeiben.

A vállalat pénzügyi szanálásához az Isetta is hozzájárult. A 12-13 lóerős Isetta tulajdonképpen egy autó és egy motor keveréke volt, amely 3 kerékkel és zárt karosszériával, de motorkerékpár meghajtású motorral rendelkezett. A BMW hozzájárulása a gazdasági csodához kiemelkedő volt, a vállalat 160000-es eladási számot ért el és az újjáépítés szimbólumaként tekintettek rá. Ugyanebben az évben - mintegy a pénzügyi segélynyújtás hatására -Albrecht Graf Goetz megtervezte a BMW nevezetes márkaemblémáját. A BMW 507-es modelljéből nagyrészt kézi munkával és a vevők speciális igényeihez igazodva pontosan 252 darab készült.

Tíz évvel később a kínálat már teljes palettát nyújtott: az 5-ös sorozat takarékos modelljétől kezdve a lényegesen sportosabb kialakításon és teljesítményen át, a 3-as sorozat legalább 30 különböző modelljéig és a luxusszegments felölelő 7-es sorozatig .

A BMW mai termékpalettája a kisméretű járművektől 1-es sorozat a klasszikus 3-as sorozaton és a sportos családi autók 5-ös sorozatán keresztül a 6-os vagy a 7-es sorozat luxuskategóriájáig, a terepjárókig , valamint az X3-as és az X5-ös modellig terjed. . A sportos igények kielégítésére az M3-as , az MZ4-es, az az M5-ös és az M6-os lett kifejlesztve. Ezen nagy teljesítményű modelleknél a motor mellett a formatervezést is a sportosabb igényekhez igazították, különösen a sportkocsik esetén. „Az Ön kívánsága számunkra parancs” mottónak megfelelően minden BMW modellnél mind a belső kialakítást, mind a motortért a vásárlói igényeknek megfelelően alakítják ki. Egy többszöri választásra épülő rendszer szerint választható ki egyéni igénynek megfelelően az adott modell kupé , limuzin [, kabrió ] vagy touring változata.