Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ford-capri-l-01.jpg

Ford Capri

Ford Capri áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Ford Capri, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az Egyesült Államokban már az 1960-as években nagy idejüket élték a Pony Cars modellek, a kedvező árú versenymotoros Ford Mustang sportkupé volt az egyik legjelentősebb képviselője e járműkategóriának. Ez a siker tette a Ford gyártót a legfőbb stratégává az európai piacokra fejlesztett modellekkel, melyeket az öreg kontinensen fejlesztettek. A matematika pedig ezt igazolta is: az Uwe Bahnsen német dizájner által kidolgozott inkább elegáns, mint izmos Ford Capri kupé 1968 és 1986 között két kiadásban több mint kétmillió példányban kelt el.

A motorsport rajongók értékelik a Ford Capri tuninglehetőségeit

A kereskedelmi siker arra késztette a gyártót, hogy főként a német Ford üzemekben gyártott Capri modelleket az Egyesült Államokban is kínálja. A Capri elérte, hogy Európában a kupé lett az egyik legnépszerűbb importált autó, így képesek voltak egy új vásárlóerő felé nyitni, mégpedig a fiatal vezetők csoportja felé. Ám olyan kultuszautóvá, mint a Ford Mustang, a Ford Capri nem vált. De a tuningbarátok és az autóverseny rajongói körében a kupé, illetve annak gyári 150 lóerős modellje, a Capri RS jó hírnevet szerzett, mint sportkocsi, hiszen teljesítményén nem sokat kellett módosítani, hogy szabadidős használatra is megfelelő legyen. A csillagok közé a Ford Capri RS 2600 modellje repített, mely során a Capri turbo egy V6-os motort kapott, a Ford Mustang modelleket pedig V8-as motorral szerelték fel, melyek teljesítménye így 375 lóerő volt.

1970-ben került piacra az első Ford Capri RS sportfelszereltséggel

Az első sorozatban, 1968 és 1974 közt a Ford sportkupéja hét különböző motorral került piacra. A belépő szintű modell a Ford Capri 1300 volt V4-es motorral és 37 kW (50 LE) teljesítménnyel, ez 1,5 és 1,7 literes hengerűrtartalommal volt elérhető. A dinamikus V6-os motort kapott modellek 2,0-2,6 literes hengerűrtartalommal rendelkeztek, teljesítményük pedig 92 kW (125 LE) volt, így a kupé csúcssebessége elérte a 190 km/h-t. A csúcsmodell Ford Capri RS 2600 1970-ben került piacra, teljesítménye 110 kW (150 LE). A mélyen elhelyezkedő kocsi és a sportülések az RS modelljét 9 másodperc alatt gyorsították fel 0-ról 100 km/h sebességre, végsebessége pedig körülbelül 200 km/h. 1972-ben a gyártó kibővítette programját a Ford Capri 1600 GT modellel, illetve a Capri 3000 (103 kW/140 LE) modelljével.

A Ford Capri sportos felértékelődése a második generációban, 1974-ben

Az átdolgozott első lökhárító és a nagy hátsó ajtó újításával hozta a Ford új sportkupéját 1974-ben, a második generáció keretein belül. Téglalap alakú fényszórók váltották fel a két kerek fényszórót. A legkisebb motor az új generációban a Ford Capri 1,6 literes motorja, melynek teljesítménye 51 kW (70 LE). A programot két 2,0 literes változattal egészítették ki, 74 kW (101 LE) teljesítménnyel, illetve a Capri V6 2,3 literes hengerűrtartalmú modelljével, melynek teljesítménye 118 kW (160 LE). A csúcsmodell a Ford Capri 2,8 Turbo volt, 138 kW (188 LE) teljesítménnyel, mely 8 másodperc alatt éri el a 100-as jelzést, csúcssebessége pedig 220 km/h. 1986-ban Németországban gurultak le a szalagról a sorozat utolsó kupé modelljei.