Használt Ford Ranger vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Ford Ranger – A multifunkciós munkagép

A Ford és az autógyártás hajnala

Henry Ford az Edison vállalt főmérnökeként is kísérletezett járművek készítésével, de 1899-ben kilépett és megalapította a Detroit Automobile Company-t. Az újonnan szervezett cég nem volt hosszú életű, de Ford a következő évben versenyzőként is bizonyított, majd 1903-ban bejegyeztette a Ford Motor Company-t. Ford ekkor még csak a részvények 25,5 százalékával rendelkezett, és ő volt a főmérnök és az elnökhelyettes is. A tehetséges vezető irányítása alatt az első 15 hónapban még csak 1700 jármű hagyta el a gyárat. Ez 1913-tól gyökeresen megváltozott, amikor az 1908-ban megjelent híres T-modellt már mozgó összeszerelő soron gyártották, melynek köszönhetően hamarosan a jármű a világ szinte minden pontjára eljutott. A 30-as években a vállalat már Európában is rendelkezett üzemmel, mindazonáltal a második világháború kitörésekor a Ford termelését is a fegyverkezés szolgálatába állították. A béke eljövetele után újra megnőtt a kereslet a Ford járművei iránt, és már 1962-ben bemutatták a cég első hátsókerék-meghajtású gépjárművét, a Cortinát. A vállalat ikonikus versenyautójával, a GT40-nel számos Le Mans-i versenyt is megnyert a hatvanas években, majd a márka 1976-ban bemutatta első elsőkerék-meghajtású autóját, a Fiestát. A cég ezek után az évszázad negyedik negyedében is sikerrel működött, több sikeres modellt is bemutattak az évek során. A Ford Rangert a gyártó először 1983-ban mutatta be, azzal a céllal, hogy felvegye a versenyt a Japánból érkező kisméretű pickupokkal.

A Ford Ranger útja a népszerűség felé

A Ranger megjelenésekor még csak kétkerék-meghajtású változatban volt elérhető, azonban hónapokkal később a cég elérhetővé tette az autót öszkerékmeghajtással is. Az új pickup stílusában a nagytestvér F-széria formavilágát idézte, bár összességében némileg szerényebb méretekkel rendelkezett. A Ranger egyik kitűnő tulajdonsága az volt, hogy vetélytársainál tágasabb belső térrel rendelkezett és pickup létére számos kényelmi extrával bírt - már-már személyautókat megközelítő minőséget nyújtva. Előnye volt még a modellnek, hogy platója szinte minden munkatevékenységnek eleget tevő méretekkel rendelkezett, ami sokat adott az autó értékéhez. Európába - és így Magyarországra - a Ranger először 1999-ben érkezett, megjelenésekor 78 lóerős dízel vagy 109 lóerős turbódízel motorokkal lehetett megvásárolni az autót. Az összkerékhajtásos pickup első kerékagyát távvezérléssel lehetett működtetni, továbbá opcionálisan elérhető volt hozzá egy kétfokozatú terepváltó is. Annak köszönhetően, hogy az autó egyszerű és masszív létére egyszerre elegáns látványt is nyújtott, Európában is viszonylag gyorsan sikeressé vált. Ez azt is jelentette, hogy az évek során az újabb és újabb modellek megjelenésével a Ranger fokozatosan egyre népszerűbbé vált a használtautó-piacon is, köszönhetően strapabíróságának és a minőségének, melyet a tengerentúlon már többször bizonyított. Megerősített létravázával a jármű a legtöbb magyarországi tereppel jól elboldogul, illetve mivel három fülkeváltozattal volt megvásárolható, munkagépként is sokféle célra jól használható maradt. A duplakabinos verzió például 5 felnőtt szállítása mellett még 800kb hasznos terhet is szállíthat. Azok, akik az autót személyautóként is használják, sokat profitálhatnak az alapfelszereltség részeként elérhető szervokormányból, központi zárból, illetve például az állítható magasságú kormánykerékből.

Az új Ford Ranger és versenytársai

A Ford Rangert magyarországi megjelenése óta a gyártó folyamatosan fejlesztette, és az autó valamivel több mint egy évtized alatt a hazai használt- és új autópiac legnépszerűbb pickupjává vált. A Ford pedig 2016-ban egy teljesen megújult Rangert mutatott be a nagyérdeműnek. A márka látványtervezői az új modell arculatát is átszabták, melynek köszönhetően a hűtőmaszk szögletesebbé vált, a jellegzetes motorháztetőt pedig projektoros fényszórókkal tették erőteljesebbé. A négy modellváltozatban (XL, XLT, Limited és WildTrak) kapható típushoz 2,2 literes 130 és 160, továbbá 3,2 literes 200 lóerős dízelmotorok érhetők el, melyek segítségével az új Ford Ranger akár 1200 kg súlyt is elbír, illetve akár 3500kg terhet is elvontat. Ezt az erőt azonban olyan belső felszereltség kíséri, mely akár néhány személyautónak is becsületére válna. Ennek része például egy 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, melyről az autót érintő legtöbb beállítás könnyedén elvégezhető, valamint a duplakabinos kialakítás miatt még a hátsó üléseken is kényelmes lábtér található. A Ford Ranger fogyasztása teljesítményéhez és méreteihez képest kedvező, a gyári adatok szerint a 2,2 literes TDCI blokkal akár 7 liter alatt is tartható. A modell hatalmas sikere ellenére azonban a vetélytársak is folyamatosan jelentkeznek jó alternatívát képező pickupokkal, ezek közül jó választás lehet például a Volkswagen Amarok, a szintén rendkívül népszerű Toyota Hilux, továbbá az Isuzu D-Max is a testvérek sorában említhető. Azonban a Ford Ranger töretlen népszerűsége, valamint az új modell barátságos ára és számos újítása miatt valószínűsíthető, hogy a friss Ranger is követi majd elődjeit a sikerautók táborában.