Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
hyundai-range-l.jpg

Hyundai

A Hyundai Motor Company története a Pony-val kezdődik: ez volt az első saját fejlesztésű Hyundai modell neve, amit 1976-ban Koreában gyártottak és az 55. Torinói Autókiállításon mutattak be először a nagyközönségnek. 1982-ben jött a folytatás: megindult a Pony 2 gyártása. Ezen túlmenően a 80-as évek közepétől kezdett el a Hyundai kisteherautókkal és kamionokkal is előrukkolni.

A Hyundai, mint a legnagyobb koreai gyártó még napjainkban is gyárt haszongépjárműveket. 1983-ban indult meg a Pony exportja Kanadába és Közép-Amerikába, amit egy év után követett az Egyesült Államok. Folyamatosan bővít a vállalat, amely az 1967-es Chung-Ju-yung vállalkozó alapítása óta a Ford Taunus modellt is a termékpalettájához adta. A kezdeti modellek még Mitsubishi modelleken alapultak, de az 90-es évek kezdete óta a Hyundai gépjárművei önálló fejlesztésűek.

1991-ben indult meg az export Németországba, és a Hyundai rövid időn belül a szövetségi köztársaság leggyorsabban növő gépjárműgyártójává vált. A mai napig körülbelül 420000 egységet adtak el Németországban. A Hyundai Motor Deutschland GmbH - amelynek a székhelye Neckarsulm - piaci részesedése 1,55 százalék.

A Hyundai gépjárművek 13 sorozatából lehet választani. A gépjármű-paletta a kisautó Getz modelltől (ami 2005-ben a legtöbbet eladott típus volt) a kompakt egyterű Matrixon át a családi Trajetig vagy a robusztus Transporterig H1 terjed. A luxusszedán Grandeurnek köszönhetően még tovább gyarapodott a célcsoport. Elsősorban a SUV szegmensben ([Sports Utility Vehicle, azaz szabadidőautó]) próbál erősíteni a Hyundai. A cég a Tucson modellel egy városi SUV-ot hozott létre, együtt a sportosabb Santa Fe változattal és a terepjáró Terracannal.

A sikerhez minden bizonnyal hozzájárult a kedvező ár-érték arány, az egyedülálló gépjármű tervezés és a folyamatosan javuló gyártási minőség. A lényeges minőségbiztosítási és kísérleti fejlesztéseket Rüsselsheimből irányítják. Az Opel a városban európai központot nyitott 2003-ban, amely a Hyundai európai kísérleti és kutatási központjának, valamint a design stúdiónak ad helyet. További design stúdiók Japánban és az Egyesült Államokban találhatók. Nagy előny, hogy így a Hyundai gyorsan a szóban forgó piaci elvárásokhoz tudja igazítani a modelljeit .

Az amerikai Alabama államban 2005-ben hozott létre gyártóegységet a középkategóriás Sonata szedán előállítására, ahonnan évente 300000 jármű gördül le a szalagról, amely mind az amerikai piacra lett kalibrálva. Ezalatt 11 országban zajlik a Hyundai modellek gyártása. 2005-ben kereken 2,53 millió gépjárművet gyártottak, amelynek nagy része Koreán kívül került értékesítésre. További gyáregységekkel nyitását tervezik Egyiptomban, Kínában, Indiában, Indonéziában, Malajziában, Pakisztánban, Oroszországban, Tajvanon, Törökországban és Venezuelában.

Az expanzió következtében 1998-ban többségi részesedést szerzett a dél-koreai KIA autógyártóban. A cég a Daimler-Chrysler gyártóval is együttműködésre lépett, bár a kooperáció csak a 2001 és 2004 közötti időszakra korlátozódott. A Hyundai jelenleg a hetedik legnagyobb autógyártó a világon.