Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz Clasa A

A 2012-es A-osztály a Mercedes-Benz W176-os jelzőt kapta céges berkeken belül, és 2012 szeptemberében jött ki a német piacokra, miután az előtte lévő, márciusi Genfi Autószalon alatt került hivatalosan bemutatásra. A Mercedes-Benz A-osztály immár harmadik generációja egy teljesen más irányt céloz meg, mint a W169 (2004-től) és a W168 (1997-től) gyártási sorozatok: a W176-os laposabb és szélesebb formáival immár teljesen a kompakt osztályba tartozik és teljesen elbúcsúzott a mini furgonok szegmensétől. Két idősebb bátyjától eltérően a 2012-es A-osztályt kizárólag ötajtósként, lépcsős és ferdehátú változatban kínálják fel. A 2011-ben megjelent Mercedes-Benz B-osztállyal (W246) való hasonlóság miatt az új A-osztály is a moduláris elülső meghajtású tervekre alapozik, az addigi szendvics alakú padlócsoport helyett. Az új koncepció működőképes: Európa-szerte kereken 700 000 Mercedes-Benz látogatóval a piaci bevezetésnél ez a sorozat minden idők legsikeresebbike.A mindegyik sorozatban megtalálható, négyhengeres motornál is rokonságot fedezhetünk fel az aktuális Mercedes-Benz B-osztályhoz képest, így megtalálhatóak az eddig is ismert M270-es benzinmotorok és az OM651-es dízelmotorok a Mercedes-Benz W176-ban. A sorból csak az OM607-as dízelaggregátor lóg ki, melyet a Renault-val együtt a hatsebességes, A180 BlueEFFICIENCY-hez fejlesztettek ki, és amely 1,5 literes lökettérfogatával 80 kW-ot (109 LE) teljesít – és mindezt sovány 3,9 liter per 100 km-es átlagfogyasztással teszi. Igazából az OM651-es házon belüli párja az A180 CDI-ben először csak az 1,8 literes lökettérfogatossal éri el a Renault fejlesztésének teljesítményét, viszont fél literrel nagyobb a fogyasztása. Ehelyett a fedélzeten megtalálható a saját készítésű hétsebességes, duplakuplungos hajtómű (7G-DCT). Az ugyanabból a hajtóműből származó, 20 kW-tal (27 LE) növekedett, nem teljesítménycsökkentett motort az A200-asban kaphatjuk meg. Ezen felül az A-osztálynál 2012-ben először lépett színre a tuning leányvállalat AMG, és ők hozakodtak elő az egyetlen „BlueEFFICIENCY“ melléknév nélküli modellel: az A45 AMG-ben található M133 benzines a biturbó töltőjének köszönhetően a csak 2 literes lökettérfogatból jó 257 kW-ot (350 LE) csalogat elő, és mind a négy keréken egyszerre 450 Nm-rel, 4,6 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 km/órára. Szintén 2 literes benzinmotorral szerelték fel az A250 BlueEFFICIENCY-t, mely a 240 km/órás csúcsértékénél 155 kW-ot (211 LE) teljesít. Mindkét modell szorosan kapcsolódik a hétsebességes, duplakuplungos hajtóműhöz (7G-DCT). Még több lökettérfogat csak az önindítós A220 CDI BlueEFFICIENCY-nél található meg, 125kW-tal (180 LE) és 7G-DCT-vel: kereken 2,2 literes lökettérfogatával ez az egyetlen modell, az A180 mellet, melynél a jelölése még a lökettérfogat nagyságából ered. Már csak a két gyengébb benzines maradt, az A180-as 90 kW-al (122 LE), valamint az A200-as 115 kW-al (156 LE). Mindkettő sorozatban gyártott hatsebességes váltóval van felszerelve. A 7G-DCT dupla kuplungos hajtómű választhatóan az összes változathoz megrendelhető.

A Mercedes W176 a következőket hozza magával technika terén

A 7G-DCT dupla kuplungos hajtőműnél a vezető három különböző meghajtási módból választhat: ezek a költséghatékony „Economy“ program, az erősített „Sport“ program, valamint egy kiegészítő mód, melynél a vezető a sebességeket a kormánynál, saját maga tudja váltani. Habár a másik két programnál is lehet önállóan váltani, a program azonban 10 másodperc múlva visszaugrik automata módba. A biztonság terén az új A-osztály már alapfelszereltségében is csipkedi magát: mint osztályelső, a W176-as gyárilag rendelkezik ütközéselkerülő rendszerrel, a radar által támogatott „Collision Prevention Assist“ felismeri a közeledő akadályokat, és képpel és hanggal is jelzést ad le, miközben felkészül a vészfékezésre is. Ehhez jön még hét légzsák és biztonsági rendszerek sokasága, melyek eddig csak a Daimler utódok magasabb osztályainál voltak ismertek, ide tartozik például az „Attention Assist“ fáradtságjelző vagy a lejtmenet asszisztens. Felár ellenében a vevők majdnem minden asszisztenst hozzá tudnak vásárolni: egyet parkolásra, egyet távfényre, egyet a halott szögre és sávváltásra, egyet a sebesség és távolság tartására és egyet a közlekedési táblák felismerésére.

A Mercedes W176 felszereltsége és komfortja

ABS, ESP, ASR, BAS, Start-Stop rendszer, teljesen állítható többfunkciós kormány, klímaberendezés, valamint négyszeres elektromos ablakemelők - ezek mind már az alapfelszereltségben is fedélzeten vannak. Efelett az érdeklődők három felszereltség-sorozatból, „Style“, „Urban“ és „AMG Sport“ közül választhatnak, melyek mind felárért cserébe egy bizonyos extra felszereléscsomagot kínálnak, melyek olyan elemeket, mint az ülésfűtés, a sötétített üvegek, a panoráma tolótető, a multimédia rendszer vagy éppen a Bi-Xenon-fényszórók foglalják magukba. Szintén az AMG rendezése alatt fejlesztették ki az A250 Sport és az A220 CDI Sport különkiadású modelleket.

Így különbözik a Mercedes W176 elődjétől

A 2012-es Mercedes-Benz A-osztályban optikai szempontból már alig van valami közös jellemző az elődökkel. Jóval laposabbra és jó fél méterrel hosszabbra orientálódik, a praktikus használattól elrugaszkodik egy ugyancsak sportos, mint elegáns jármű irányába, ami ismét egyre inkább a Mercedes formanyelvét beszéli. Már csak azért is nemesebb fényben tűnik fel, mert a dupla lamellás hűtőrácsot és a nagy méretű Mercedes csillagot az előd roadsterektől és kupéktól vették kölcsön. Az, hogy megérte-e a használhatóságot a stílusra kicserélni, az majd a későbbiekben fog kiderülni. A Mercedes ügyfelek általi lelkes fogadtatás mellett kritikus hangok is jelentkeztek, akik azt hiányolták, hogy a használati érték alig volt fellelhető, mivel a régi mini furgonok gyártási módjának praktikus előnyei már nem voltak láthatóak.