Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
opel-astra-l-01.jpg

Opel Astra

Opel Astra áttekintés

4,3 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Opel Astra, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az Opel az Astrával 1991-ben újra megjelent a kompakt osztályban.

A modelleket stratégiailag felkészíteni és folyamatosan a piacok változásaihoz igazítani a napi üzleti tevékenység átalakításával - ez határozza meg a vállalati vezetők feladatát a nagy autóipari konszerneknél. A 80-as években a General Motors (GM) konszern a rüsselsheimi leányvállalattal közösen kezdett el jövőképet építeni a hagyományos német autómárkának, az Opelnek. Az Opelnek ki kellett vonulnia a felsőosztályból és a középosztályban kellet friss modellekkel és új kapcsolatokkal egy modern arculatot felmutatnia. A rüsselsheimiek azonban a legerősebb gyártási sorozatuknál elodázták a változásokat: az Opel csak a 90-es évek elején búcsúzott el a klasszikus Kadettől, ami évtizedeken keresztül meghatározta a gyártó kompaktosztályát. Az Opel 1991-ben a Kadett utódjaként mutatta be az Astrát, és azóta az Astra több generációja és különböző karosszériaváltozatai gördültek le a szalagról.

Ahogy az a kompakt osztályban szokás, az Astra F bevezetésével az Opel a ferdehátú limuzinok gyártására helyezte a súlypontot, amelyek három- és ötajtós verzióban kerültek piacra. A háromajtós modell nyújtotta az alapot a nagy presztízsű sportmodellek gyártásához, amelyek az Astra G és H generációinak OPC megnevezése alatt jelentek meg. Az OPC-k később használtautóként az Opel kompaktosztályának legritkább képviselői közé tartoztak, ezért mindig csak viszonylag kis példányszámban gördültek le a szalagról. Használtautóként különösen ritkák voltak az Astra különkiadásai, amelyek az Opelnél a versenykiadások homológ modelljeiként születtek meg. Az Opel az Astra J 2009-es piacra dobásával a gyártási széria háromajtós változatait GTC elnevezéssel kínálta, és azokat, mint az ötajtós változat sportos alternatívájaként mutatta be. A 2015-től gyártott Astra K különlegessége, hogy a rüsselsheimiek az 1,6 l-es biturbó modellel egy dízelmotoros, sportos változatot mutattak be.

Az Opel kombik és az Astra gyártási széria lépcsőshátú limuzinjai.

A versenytársaktól eltérően az Opel a kompaktosztályban is hosszú időn keresztül a modellek sokféle gyártási változatai mellett tette le a voksát. Miközben más gyártók - különösen Ausztriában és Németországban - egyre kevésbé kínáltak eladásra lépcsőshátú limuzinokat, addig az Astra aktuális J és K generációit továbbra is négyajtós változatban árusította. Ugyanez vonatkozott a kombi változatokra, a hagyományos Caravan modellre és az újabb sportos túraautókra is, amelyek az Astra 90-es évek elején való megjelenése óta az Opel kompaktautó programjának elválaszthatatlan részei voltak. A rüsselsheimiek ezenkívül részben sportos karosszéria változatokkal is megjelentek a kompakt osztályban.

Az Astra gyártási szériát az Opel a Cabrióval és a Kupéval tette teljessé.

Az Opel már a Kadett nyitott változatainál is együtt dolgozott az olasz tervezővel és karosszériagyártóval, a Bertone-nal. Ezt a hagyományt folytatta a GM-leányvállalat, amely Olaszországban kupét és klasszikus nyitott tetős Cabriolet gyártott. Az Opel az Astra H generációval átvette a cabrio-gyártást, és 2006-ban először jelent meg egy zárt, fémtetős változat, az Astra TwinTop a kompakt gyártási szériában, amely végül azonban csak 2010-ig maradt az Astra-programban.