Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
opel-vivaro-l-01.jpg

Opel Vivaro

Opel Vivaro áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Opel Vivaro, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az Opel és a haszongépjárműgyártás

Miután jó pár évig fémipari szakmunkásként dolgozott, Adam Opel saját vállalkozást indított Rüsselsheimben. A tehetséges tervező még fiatalon bejárta Európát, ebben az időszakban ismerkedett meg a varrógépekkel, az új találmány pedig lenyűgözte, így eleinte a ruhák készítését forradalmasító eszközöket gyártja. A korszakban még csak szárnyait próbálgató autógyártás iparába csak később, 1890-ben száll be, 1895-ben bekövetkezett halála után pedig családja viszi tovább az üzletet. A cég első sikeres autómodellje, az autógyártó Friedrich Lutzmannal együttműködésben készített csupán 4 lóerős Opel Patent Motorwagen System Lutzmann volt. A prototípust hamar megkedvelte a német közönség, mivel megbízhatóan működött és ellenálló volt. A vállalat előmenetelét az első világháború kitörése visszavetette, ebben az időszakban hadianyag gyártására használták az üzemeket és a háború végeztével lerombolták a gyárakat. A béke eljövetelével az Opel nem tudott talpra állni és a csőd szélére került, azonban az amerikai General Motors sikeresen felélesztette hamvaiból a márkát, azzal, hogy a húszas évek végén többségi tulajdont, majd 1931-ben teljes tulajdonjogot szerzett a márkában. A márka autóit gyakran piaconként eltérő néven árulták, így például Egyesült Királyságban Vauxhall, Új-Zélandon Holden, Észak Amerikában pedig Saturn vagy Pontiac névre hallgattak az Opelek. Az évszázad második felében folyamatos fejlődést mutatott a vállalat és számos sikerautóvá váló típust jelentettek meg. A gyártó földrajzilag is terjeszkedett, egyre több helyen nyílt Opel gyár, ezek egyike a magyarországi Esztergom volt, ahonnan később az üzem Szentgotthárdra költözött. Az Opel Vivaro 2001-től képezi a modellpaletta részét, a kisteherautónak azóta már a második generációja kapható.

A népszerűség útján: az első generációs Vivaro

Az Opel furgonja megjelenése után nem sokkal elnyerte a rangos „Év kisteherautója” címet, ezzel pedig máig tartó népszerűsége is repülőrajtot vett. Azonban a Vivaro első nemzedéke sem csak furgon kivitelben volt elérhető, létezett még belőle személyszállításra alkalmas verzió is. Az autó méreteiből kifolyólag szükség volt a megfelelő erőforrásokra a fürge áru- vagy személyszállításhoz, ebben nyújtott nagy segítséget a Vivaro motorválasztéka. Ez kezdetben két 1,9 literes, turbós dízelmotort jelentett, közös nyomócsöves befecskendezéssel és töltőlevegő visszahűtéssel. Az Euro 2000-res normáknak is megfelelő motorok kisebbike 82 lóerővel, a nagytestvér 100 lóerős teljesítménnyel járult hozz sikeresen az autó mozgatásához, a barátságos fogyasztásnak köszönhetően pedig fenntartásukhoz sem kellettek vagyonok. További előnye volt a járműnek, hogy hűtött fékekkel szerelték, illetve az alapfelszereltség részét képezte az ABS és az elektronikus fékerőelosztó (EBV), ebből kifolyólag teljes terhelés mellett is biztosított volt a Vivaro irányítása. A kétezres éveknek megfelelően modern külsővel rendelkező haszonautó belső kialakítását illetően sem szégyenkezhetett, a jól variálható üléssorok és a megfelelően tágas kialakítás miatt a hátul ülők is kényelmesen elfértek. A már említett pozitívumok és kedvező ára miatt a modell használtan is tartja jó hírnevét. A Vivaro 2006-ban átesett egy alapos modellfrissítésen, melynek keretében benzines és dízeles (2,0 literes CDTI, 90 é 114 lóerős motorokkal) bővült a motorpaletta és az autó külső/belső dizájnját is a kor igényeihez igazították. Extrák terén is bővült a kínálat, elérhető lett a parkolóradar, a kétoldalú tolóajtó és külön zárhatóvá vált az utasfülke és a raktér.

A Vivaro legújabb generációja és ellenfelei

A Vivaro legújabb, második szériája 2014-ben került bemutatásra. Az új furgon már kombi, személyszállító és a rakodást megkönnyítő padlólemezes alvázzal is elérhető, a frissített motorkínálatban pedig két szimpla dízeles és két turbódízeles blokk szerepel. Előbbiek 1,6l-es hengerűrtartalommal és 95 vagy 120 lóerős teljesítménnyel bírnak, utóbbiak ettől csak teljesítményben térnek el, 125 vagy 145 lóerővel segítve a dinamikus közlekedést. Az autó megjelenését is a legújabb kornak megfelelően tervezték át a német mérnökök, különböző tartozékokkal tehető a kisteherautó a szállítási célnak legmegfelelőbbé. A Vivaro extrák és biztonság terén is számos ponton fejlődött, ezek közül kiemelkedően fontos az adaptív terhelésszabályozás, a borulásvédelem és a hidraulikus fékrásegítés. A felszereltségek között továbbá már olyan kényelmi funkciók is megtalálhatók, mint az ülésfűtés, az érintőképernyős navigáció és az automatikus fényszórószabályozás. A piac telítettsége miatt azonban a Vivaro nem egyedüli versenyzőként indul a sokoldalú haszongépjárművek mezőnyében. A népes konkurenciából jó választás lehet a Renault Traffic modellje, a Peugeot Boxer és a Fiat Scudo. Némileg magasabb árkategóriából szintén szóba jöhet még a Ford Transit és a Mercedes V-osztály. Azonban a modell már 15 éve őrzi előnyös pozícióját a használt és új járművek piacán, a folyamatos fejlesztéseknek és az gyártó gondoskodásának hála pedig az Opel Vivaro még a jövőben is jelentős figyelemre tarthat számot, valamint nyújthat jó megoldást az elérhető árú haszongépjárművet kereső magánszemélyeknek és vállalkozásoknak.