Használt Opel Zafira vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Opel Zafira - előzmények

Mondhatni, hogy az Opel Zafira gyártásával egy új korszak kezdődött a modern autógyártás történetében. Minden az 1997-es frankfurti autó expón kezdődött, ahol bemutatták az autó első vázlatait, és 1999-ben már el is kezdték a széria sorozatgyártását. Az első generációs Zafirát néha még Zafira A-nak is szokták nevezni. Érdekesség, hogy az Opel Zafira szerepelt az Opel - General Motors által elgondolt - HydroGen3 hidrogén tüzelőanyag cellás autó koncepcióban. Az Opel Zafirán belül az autók három generációját különböztethetjük meg, amelyek számtalan változtatáson mentek át az évek során: 1999-ben bemutatták a Zafira A-t, a Zafira B 2005-ben jött ki, a Zafira Tourer pedig 2011-ben. Az Opel Zafira modellt 2001 februárjában mutatták be Genevában, a turbófeltöltésű Zafirát pedig 2001 oktoberében kezdték árusítani. A bemutatott Zafira kisbusz 192 PS lóerővel bír, ami elegendő ahhoz, hogy a leggyorsabb kisbusz legyen Európában. Az autó kizárólag ötsebességű manuális sebességváltóval működik, azonban gyors sebességváltásra képes, számokban beszélve 8,2 másodperc elegendő a nulláról 100 km/órás sebességre történő gyorsulásra. A mért csúcssebesség 220 km/óra. A kezdetleges 2 literes turbódízeles motort 2002-ben kiegészítették egy 2,2 literes 125 lóerős motorral. Az Opel Zafira népszerűsége nemcsak a megfizethetőségében és a könnyen kezelhetőségben rejlik, hanem az utastér és az autó teljesítményében is, hiszen egy hatüléses kisbuszról beszélünk, így ezt kihasználva megéri ezt az autót venni még akkor is, ha használt Opel Zafira mellett döntünk. Emiatt a Zafira tökéletes a sokgyermekes családok számára, ha sok helyre van szükség. A belső utastér három sorból áll, mindegyik sorban két ülés található. Több teret nyerhetünk, ha az utolsó sor felhajtuk. Érdemes megemlíteni, hogy a TÜV rangsorában - amelyben három éves autókat teszteltek - messzemenőleg a Zafira volt a legjobb, megelőzve ezzel a Ford Focust is.

Sajátosságok és tulajdonságok

Az Opel Zafira kisbusz szériát 1999-től kezdték el sorozatban gyártani. Háromféle modellt kiviteleztek, az évek során több kisebb változtatással. Az első két szériát mint kompakt MPV minibuszt tartják számon, a harmadik Zafira Tourert nagy családi autóként ismerjük. A Zafira megjelenése innovációt jelentett az Opel háza táján, mivel kifejlesztettek egy hidrogén tüzelőanyag cellás prototípust, amelynek célja egy környezetkímélő, gazdaságos, de ugyanakkor versenyképes autó megvalósítása. Az Opel Zafira egy soküléses, kifejezetten családi autó, amelyet úgy terveztek, hogy ülései könnyen mozdíthatóak legyenek. Ennek tekintetében egy hatüléses autóval van dolgunk, amelyben az ülések három sorban helyezkednek el. Az ülések mozgathatóak, ami annyit jelent, hogy a leghátsó sort le lehet hajtani, hogy nagyobb teret nyerjünk anélkül, hogy az üléseket kivennénk a helyükről. Az első generációs Opel Zafira annyiban változott, hogy a 2002-ig használt népszerű 2 literes turbó dízeles motort kiegészítették egy 125 lóerős, 2,2 litres motorra. Ezt követően Európában az Opel Zafirát már felváltotta a Zafira B, viszont az első generációs autót még 2012-ig gyártották, kivéve Ausztráliát és Új-Zélandot, ahol a Zafira A gyártása teljes egészében megszűnt. Az Opel Zafira három szériában jött ki, az első generációs szériát bemutattuk már. A második generációs Zafirát, amelyet Zafira B-nek is neveznek, 2004-ben kezdték el gyártani. A Zafira B váza és alkatrészei nagyban hasonlítanak az Opel Astra Hr-ra. Bár a Zafira B széria piaca nem tartott sokáig - hisz 2011-ben felváltotta az Opel Zafira C -, 2014-ig még gyártották a modelt. Az autó neve országonként változott, így például Nagy-Britanniában Vauxhall Zafira, míg Chilében és Mexicóban Chevrolet Zafirának nevezték. Opel Zafira maradt Európában (kivételt képez Nagy-Britannia), Japánban, Kínában, Szingapúrban és Dél-Afrikában. A Zafira B motorja követte az előző Astra/Zafira generációs autókét, viszont annyiban megváltozott, hogy a régi 2,0 litres és 2,2 litres turbódízeles motort kicserélték egy 1,9 literes közös nyomócsöves dízelmotorra, amit a Fiat fejlesztett ki. Az Opel Performance Center kifejlesztette a Zafira B egy turbófeltöltésű, 240 lóerős, 2,0 litres motorú változatát is.

További modellek

Az Opel Zafira harmadik változatát, a Zafira Tourert 2011-ben a genevai Motor Show-n mutatták be, mint a "Zafira Tourer Koncepciót". A Zafira Tourer 2011 novemberében került gyártásra. Külön érdekesség, hogy az Opel Astra J modelljére épült. 2012-ben pedig tervezték egy hibrid, elektromos Opel autó megvalósítását, amely közvetve felváltotta az Opel Sintrát, aminek gyártását még 1999-ben szüntették meg. 2011 decemberében bejelentettek egy földgázzal működő Zafira verziót, egy kettős üzemű járművet, amely mind földgázzal, mind benzinnel is működik, ami azt jelenti, hogy amikor nincs elegendő földgáz, át lehet váltani a benzin által működő változatra. A legújabb változtatásokat a Zafira Tourer szériában 2017-re jelentettek be, ami annyit jelent, hogy megújítják az első és hátsó lökhárítókat, valamint - hogy a legújabb trendeknek is megfeleljen a széria - az OnStar Corporation (amely az autó belső kommunikációjáért felel) korszerűsitette az Infotaiment rendszert, amelyben integrálva találhatóak meg az Apple CarPlay, USB, BlueTooth funkciók, továbbá könnyedén lehet a telefont az autóhoz csatlakoztatni. Az Opel Zafira Tourerhez tartozó 1,8 literes motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltók társulnak, viszont létezik automatikus sebbeségváltó is, az ehhez tartozó motor térfogata 1,4 liter. 2012-ben kiadtak egy gazdaságosabb, 130 lóerős motort, ami 119g/km szén-dioxidot bocsát ki. 2013-ban kétféle új motort mutattak be: 1.6 SIDI Turbo benzinnel működő 170 és 200 lóerős motort, és egy új dízeles 136 lóerős motort. A bemutatásból és a tesztüzemeltetésből is látszik, hogy egy modern, gazdaságos és környezetkímélő, tág térrel rendelkező családi autót hozott az Opel Zafira, amelyet még használtan is érdemes megvásárolni.