Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
porsche-l.jpg

Porsche

A világ legjövedelmezőbb autógyártójának alapkövét Ferdinand Porsche (1875-1951) tette le 1897-ben. Akkoriban a fiatal mérnök és a Lohner-Porsche elektromos autó tesztpilótája a párizsi világkiállításon mutatkozott be. Úttörők voltak a kerékagy használatában és ezzel is aratott dicsőséget a Porsche világszerte. Ezt követően az osztrákok is alkalmazták a Daimler-Motoren-Gesellschaftnál, ahol fontos szerepet játszott az olyan kétkompresszoros gépkocsiknál, mint például a Mercedes SS és SSK.

1931-ben végül Ferdinand Porsche Stuttgartban létrehoztaa Porsche Tervezőirodát és ezáltal lefektették a mai Dr. Ing. h.c. F. Porsche részvénytársaság alapjait. A tervezőiroda célja többek között az volt, hogy versenyautókat tervezzenek az Auto Union számára ,és hogy a Volkswagenek tervezéséből is kivegyék a részüket (a VW 38 vagy a Porsche Typ 60 a Volkswagen Beetle előfutára volt, ám ezt csak a háború után kezdték el gyártani). Ezen túlmenően a gyűjtők körében ma legkeresebb Porsche Traktor Dieselt is ezekben az időkben kezdték gyártani.

1947-ben Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche vette át apjától az elnökséget a cégben. 1948-ig Schwäbisch Gmünd városában tervezték meg és fejlesztették kinemcsak az "első igazi Porsche" gépjárművet, a Porsche 356/1-t (mely egy könnyűfém ötvözetű Roadster volt, VW alkatrészekkel), hanem itt került rá az autókra a ma már jól ismert Porsche címer is. Az ifjabb Ferdinand Porsche megalkotta a fiatal csoportot, és előkészítette az utat a sportautó gyártásnak.

Egy évvel apja halála előtt, 1951-ben Ferry úgy döntött, hogy letelepszik Stuttgart-Zuffenhausen városában, és saját termelési létesítményt és berendezéseket hozott létre: a Porsche önálló autógyár lett. Az első igazi sportautó gyártónak nevezték magukat és ennek érdekében Ferry megpróbálta modelljeit különböző autóversenyeken is népszerűsíteni. 1951-ben a Porsche 356 először nyert nemzetközi versenyen, a 24 órás verseny Le Mans-ban más modelleknek is sikert hozott, mint például a Porsche Spyder 550 modellnek is.

A számos nemzetközi versenyen aratott sikerrel kéz a kézben nőtt az új és a régi modellek értékesítése is. Az 1953-ban megjelent 550 Spyder eladása és népszerűsége a versenynek köszönhetően nőtt, ezt pedig egy évtizeddel később a még ma is áhított, felejthetetlen Porsche 911 követte, melynek karosszériája ismét a Porsche családon belülről került ki - a tervezést Ferry fia, Ferdinand Alexander Porsche irányította. Az 1969-ben és 1970-ben piacra került Porsche 914/4 és 914/6, valamint a Porsche 917 modelljei még mindig a legsikeresebb versenyautók közé tartoznak világszerte.