Használt Renault vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Renault használtautók a Côte d’Azur eleganciájával

Kicsitől nagyig, a Twingótól az Espace-ig: a francia autógyártó Renault a világ vezető márkái közé tartozik. A gyártó modelljei nagy feltűnést keltenek, bizonyos szériák, mint pl. az R4-es évtizedek óta a klasszikus autók közé tartoznak. Az autó-motorsport kedvelőinek szívében biztos helye van a Renault-nak: Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jaques Villeneuve, Ferdinand Alonso és Sebastian Vettel a francia autógyártó motorjaival szerezték meg Forma 1-es világbajnoki címüket. Innováció és csúcstechnika, megbízhatóság és kiváló ár-teljesítmény viszony a Renault járművek ismertetőjegye. Használtautói robosztusak és hosszú élettartam jellemzi őket, a minőség folyamatos biztosítása a Renault igazi erőssége más gyártókkal szemben.

A Renault használtautó-modelljei nagyon népszerűek.

Egy megbízható jármű: ki az, aki nem ilyen járművet szeretne vezetni? Reggelente amikor munkába megy, délutánonként az óvodából hazafelé vagy hétvégén az országúton - semmi más nem adhat nagyobb nyugalmat, mint a tudat, hogy autója tökéletesen működik. Az Általános Német Autómobil Klub (ADAC), a Műszaki Felügyeleti Szerv (TÜV), a Német Autómobil Klub (AvD) és a Német Gépjárműfelügyeleti Egyesület (Dekra) vizsgálatai a Renault járműveit rendszeresen kiváló minőségűnek találják, a használtautó-összehasonlításoknál például a Scénic, a Mégane és a Clio a legjobb helyezéseket érik el. Nem csoda, hogy a hibastatisztika alapján a legmegbízhatóbb autó másod- vagy harmadkézből is nagyon keresett . Műszaki hibák gyakorlatilag egyáltalán nem fedezhetők fel. Bemutatjuk a Renault három legnépszerűbb használtautó modelljét, amelyek éppannyira megbízhatóak, mint az új autók.

Renault Scénic: A Renault kompakt teherautója 1996 óta érhető el a piacon. Jelenleg a harmadik generációját gyártják, amely 2009-ben gördült le a futószalagról. 2012-ben és 2013-ban két kisebb újítást, átalakítást hajtottak végre rajta: szériagyártású LED nappali menetfény lámpát építettek be és újratervezték a hűtőrácsot. A Renault Scénic tulajdonképpen az első kompakt mini teherautó volt, s a Mégane alapján lett megtervezve. A karosszéria és a belső tér kialakítását először teljesen a gyakorlati igényeknek megfelelően tervezték meg. A piacon elérhető benzin- és dízelmotorok 82 és 150 lóerő között teljesítettek és még használtan is kitűntek alacsony fogyasztásukkal. A családok értékelik a 7 üléses változatot, a nagyobb tengelytávval rendelkező Grand Scénic-et.

Renault Megane elölnézetRenault Megane oldalnézet

Renault Mégane: A kompaktautó a „francia Golf” megnevezéssel is ismert. 1995-ös bevezetése óta a wolfsburgi konkurenciával fej-fej melletti versenyt vívnak. Sőt, az ezredforduló körül volt egy olyan rövid időszak, amikor a Renault a Mégane modelljeiből többet tudott eladni, mint a Volkswagen a Golfból. 2015 óta a negyedik generáció kapható a piacon, ez a modell öntudatosabb és sportosabb formatervezéssel győzi meg a vásárlókat. A Renault Mégane motorteljesítménye az 1,4 l fogyasztású és 69 lóerő teljesítményű változattól a 250 lóerős és 2 liter lökettérfogatú rally változatig terjed. A régebbi Mégane modellek - hasonlóan a Renault legtöbb járművéhez - használtautóként is megbízhatóak és teherbíróak.

Renault Clio külső kinézetRenault Clio belső kinézet

Renault Clio: ez az autó a történetírás antik múzsájáról kapta a nevét. A kisautó 1990-es bemutatása óta maga is történelmet ír, 2012 óta már a negyedik generáció gördül le a futószalagról. Kezdetben a Renault Clio női autónak számított, de időközben a férfiak is lelkesedni kezdtek a kis városi autóért. Erről nem utolsó sorban a sportos kialakítás is gondoskodik, amivel a Renault rendszeresen kiegészíti a normál szériát. Melyik autóverseny-rajongó tud ellenállni egy 200 lóerős motorral felszerelt Clio GT-nek, amelynek turbó-technológiája a Forma 1 szellemét idézi? Nem csoda, hogy ezzel az autóval az Eurocup keretében versenyeket is szerveztek.

A Renault története: luxusjárművek és modern hétköznapi autók

Egyszerű és modern: a rombusz évtizedek óta ékeskedik a Renault új és használt járművein. Először a 20-as években használták az emblémát, akkoriban azonban még csak a Renault luxusjárművei jelzésére fenntartva. A világos és szigorú vonalvezetés pontosan a kor szellemét idézte. A 60-as években a sárga alapon lévő fekete rombusz minden Renault-modell jellegzetes ismertetőjegye volt. 1972-ben a megváltoztatott vonalvezetés következtében létrejött a 3D-hatás és a csúcsok is eltűntek. Kisebb változtatások után 2011-ben következett a legújabb átalakítás: a rombusz az autó elülső oldalának közepére került, így még erősebbnek és kifejezőbbnek tűnik. A Renault-nak a szimbólummal történő optikai csalódás előidézésére volt szüksége ahhoz, hogy magát komoly történelmi múlttal rendelkező, innovatív és látványos autómárkának mutassa meg.

Renault Twingo oldalnézetRenault Twingo nyitott ajtóval

Egy elgondolkodtató utazás vezetett a Renault megalapításához

A francia autógyártó Renault születésének története majdnem bibliai méreteket ölt. A cégtörténet szerint Louis Renault 1898 karácsony estéjén egy saját maga által fából összebarkácsolt autóval hajtott át Párizson. Útközben a lelkes járókelők folyamatosan megállították. Amikor végül hazaért, 12 megbízás lapult zsebében járműve másolatainak gyártására. Ennek alapján Fernand és Marcel testvéreivel együtt 1899 februárjában Louis megalapította a Société Renault Frères-t, amellyel megkezdődhetett az A típusnak nevezett első Renault autó gyártása. A Renault-modelleknek hamar híre kelt Franciaországban. A Renault az első világháború előtt a luxusjárművekre helyezte a hangsúlyt, de a műszaki innovációk - mint például a kardántengely (amelynek engedélyét más autógyártóknak is megadta) - hozzájárultak a növekvő üzleti sikerhez.

A 20-as és 30-as években a Renault iparosította az autógyártást.

Az első világháború után a vállalat új irányba kezdett el érdeklődni: felfüggesztették a kézi gyártást és iparosították az autógyártást. A vállalat elsőként kibővítette a termékpalettát: az autók mellett hajómotorokat, mozdonyokat, sőt repülőket is gyártottak. A 30-as években a Szajna szigetén, Séguin-en egy új gyártóműhely lett létrehozva. Itt jött létre az akkori Európa legmodernebb autóipari gyára, ami a mai napig a Renault törzsgyára. Abban az időben az 1500 méter hosszú szállítószalag különösen lenyűgöző, az Egyesült Államokon, a tömegtermelés hazáján kívül a legnagyobb ilyen létesítmény volt. A második világháború végéig a Renault elsősorban luxusjárműveket gyártott a felsőosztálynak, de teherautógyártásban is nagyon sikeres volt Európában.

A háború utáni gazdasági sikerek a szociális körülmények javulásához vezettek a vállalatnál.

Az 1944-es párizsi felszabadulást, a cégalapító Louis Renault ugyanazon évben bekövetkezett halálát és a vállalat részleges államosítását követően, 1946-ban kezdődött meg a Renault háborút követő sikertörténete. Az első modell, a krémszeletnek is hívott Renault 4CV minden eladási rekordot megdöntött. Az 50-es években a gyártó Európa-szerte terjeszkedett és további gyártóműhelyeket épített fel. A Renault 4-es, a Renault 12-es vagy a Renault 16-os eladásai világszerte olyan jól alakultak, hogy a Renault kifejezetten az exportra helyezte a hangsúlyt. 1955 óta Pierre Dreyfus vezeti a vállalatot. Tőle nemcsak néhány a Renault globális sikerét megalapozó forradalmi modell származik, hanem számos szociális vívmányis, mint például a harmadik és negyedik heti szabadság, amelyek jól tettek a személyzetnek.

A Renault tanult a válságból és a leggyakrabban vásárolt gyártó maradt.

A 80-as évek elején a Renault – mint a többi autógyártó is – válságba került: az eladások visszaestek és a konszernben súlyos mínuszok keletkeztek. Szigorú minőségellenőrzéssel és olyan új modellekkel, mint például az Espace (mely tulajdonképpen az első nagyméretű limuzin volt), a sikeres Renault 19 és az R5-utód Clio, a 90-es években ismét nyereséges pályára állhatott a Renault. A Renault Laguna pedig ismét a középosztályba emelte a vállalatot. A Renault 1999 óta szorosan együttműködik a Nissannal, ezt követően később megvette a román autógyártót, a Dacia-t és megszerezte a dél-koreai konszerntől, a Samsungtól a Samsung Motor Művek autóiparági részlegének többségét. A Renault az új évezredben is a világ leggyakrabban vásárolt autógyártói közé tartozik, az új pedig modellek pedig - mint például a Zoe - egyformán lenyűgözik a kritikusokat és a vásárlókat is. A Renault a használtautó-piacon is jól áll: az Általános Német Autómobil Klub (ADAC) a hibastatisztikai értékelésben rendszeresen a legjobb jegyeket adta a Renaultnak.

Van den Acker tervezővel friss szél fúj a Renault-nál.

Renault Captur hátulsó nézetRenault Captur elölnézet

Az új modellek Laurens van den Acker vezető tervező kézjegyét viselik magukon. Kevesebb éles, inkább kerekebb – és tetszetősebb – formák határozzák meg 2010 óta a jármű kinézetét. A központban az ember és élete áll. Sport vagy terepjáró, családi autó vagy kisautó – minden Renault modellnek az emberek élet- és munkafázisaihoz kell illeszkednie. A Renault mindig a megfelelő autót ajánlja, legyen szó akár az első autós élményről, egy izgalmas felfedezőtúráról, családi felfordulásról vagy nyugodt nyugdíjas életről. Az autógyártásért és az elektromobilitás irányába történő fejlesztésért érzett szenvedélyt az aktuális mottó is kifejezi: „Passion for life“. Új vagy használt járművek – a Renault-járműveket a modern mobilitás jellemzi és alapos, minden részletre kiterjedő kidolgozottságukkal győzik meg a vásárlókat.

A Renault eleganciája történelmet ír: Renault-modellek, amelyek használtautóként is megőrizték szépségüket.

A Renault majdnem 120 éves történetében számos történelmi modellt fedezhetünk fel: az első világháborút megelőző korszak úttörő járműveitől (az A-tól a G típusig), az első iparilag előállított autókon (mint a Renault 40 CV vagy a Renault NN) és a háborút követő időszakban a feltörekvő középosztály számára gyártott járműveken át a 70-es évek hétköznapi járműveivel bezárólag. Minden korszak új autókat szült, amelyek már klasszikusnak számítanak a Renaultnál . A 80-as évekig gyártott használtautók egyáltalán nem ritkák és ezért kedvező áron hozzájuk is lehet jutni. A gyűjtők bizonyos különleges modellekért hajlandók egy-egy nagyobb összeget is kifizetni. Három modellt mutatunk be Renault-Oldtimer , amelyek a mai napig megőrizték eleganciájukat.

  • Renault Floride : Az 50-es évek végén a Floride-dal a Renault bebizonyította, hogy egy hamisítatlan, 50-es évekbeli amerikai autót is be tud mutatni. A sportautó minden tipikus tulajdonsággal rendelkezett: hosszú motorháztető, elegáns panorámatükör, kicsi faruszonyok. A rövid tengelytávolság és a karosszéria hosszú kiálló részeinek kombinációja a szemlélőt a mai napig megigézi. Egy ügyes reklámfogás meghozta az áttörést: nem más, mint a 25 éves Brigitte Bardot lobogtatta szőke haját a Renault Floride-nak. Majd jött a keserű pirula: az Egyesült Államokban a Renault által használt név nem bizonyult meggyőzőnek, így ott az autót Renault Caravelle néven adták el.
  • Renault 4 : A Renault 4 1961-ben debütált és az utolsó jármű 1992-ben gördült le a szalagról – ez alatt az időszak alatt több mint 8 millió R4-est adtak el. A ”Quatrelle”-t egyenesen diák és családi járműnek fejlesztették ki a franciák: kombi-limuzinként az R4-es sok helyet, ötajtósként magas komfortérzetet kínált. Az R4-es nemcsak praktikus tulajdonságaival, hanem alacsony áraival is meggyőzőnek bizonyult. Hasonlóan előnyősnek bizonyultak az alacsony fogyasztás a 23 és 34 lóerő közötti teljesítmény mellett és a Renault modellek mechanikai szilárdsága. A használtautó piacon a Renault 4 még mindig nagyon népszerű.
  • Renault 16 : A 60-as évek közepén a Renault 16-os trendet meghatározó autó volt. A karosszéria ferdehátban végződik, amihez egy nagy csomagtartóajtó tartozik - így a csomagok kényelmesen elhelyezhetők a csomagtartóban. A vásárlók körében különösen népszerűek az összecsukható ülések: néhány kézmozdulat után kinyílik a kényelmes fekhely. Nemcsak építészek és tanárok az R16-os fő vásárlói, akik értékelik a mozgó hálószobát. Az autó nagyobb méretű tárgyak szállítására is alkalmas. Ezt a Renault modellt 1980-ig gyártották, használtautóként ma is rendszeresen találkozhatunk vele.

Turbóval a világbajnokságra: A Renault szerepvállalása a Forma 1-ben

Renault Laguna elölnézetRenault Laguna hátulnézet

Tizenegy versenyzői és tizenkettő konstruktőri világbajnoki cím: a Renault Forma 1-es mérlege figyelemreméltó. A gyártó kereken 40 éve aktív direkt vagy indirekt módon a motorsport királyosztályában. Miután először a francia motorsportban lett egyre aktívabb, globális porondon is fel akart lépni. 1977-ben debütált a Werksteam, az Équipe Renault a Forma 1-es cirkuszban. A karosszéria, a motor, a vezető, az abroncs és az üzemanyag mind Franciaországból származott vagy ott lett kifejlesztve. 1978-tól a Renault jó eredményeket ért el a kvalifikáció során, az első győzelemig pedig még egy évet kellett várni. Még ha világbajnoki címet nem is sikerült nyerni, a turbómotorok bevezetésével a Renault forradalmasította a Forma 1-et. Mindenesetre a többi autógyártó is hamarosan behozta a lemaradását. A 80-as évek közepén, folyamatos lejtmenet után a Renault befejezte a szerepvállalást a királyosztályban.

A Werksteam csak 2002-ben tért vissza, amikor a Renault átvette a Benetton istállót. A Mild Seven Renault F1 Team név alatt sikerült újra beszállni a Forma 1-es cirkuszba, ami nem utolsósorban Fernando Alonsónak volt köszönhető. A spanyol versenyző először tesztpilótaként kezdte pályafutását, de 2003-tól már állandó csapattagként versenyzett, s 2005-ben és 2006-ban világbajnoki címet szerzett a Renault-val . A 2009-es manipulációs vádaskodások oda vezettek, hogy az istállót nagy részben eladták. 2011 végén véglegesen kiszállt a Renault a Forma 1-ből, de 2015-ig még motorokat gyártott a Lotus csapatnak. A Renault ezzel hagyományt folytatott. 1983 óta a motorgyártás az autógyártó második pillére volt a Forma 1-ben. A legnagyobb siker 2010 és 2013 között született meg: Sebastian Vettel és a Red Bull Racing Team 4 versenyzői és konstruktőri világbajnokságot nyert meg sorban egymás után. De a motorszállítónként elért siker nem volt elég a Renaultnak.

2016-tól ismét képviselteti magát az autógyártó egy Werksteam-mel a Forma 1-ben. Ismét egy olyan innovatív technikai megoldással, ami a korábbi sikerek sorába illeszkedik. A korábbiakhoz hasonlóan a turbó meghajtással ismét egy új technológiát fejlesztettek ki, amit később a sorozatgyártásba is bevezettek. Ennélfogva nemcsak a franciák választják a Renault-t: akár használtautóról, akár új járműről van szó, a Renault minden autójában egy kis Forma 1 van elrejtve.

A következő táblázat bemutatja a különböző Renault Werksteam modellek öt legeredményesebb pilótáját a Forma 1-ben.:

Név Nemzetiség A Renault Forma 1-es csapatban eltöltött évek száma Grand Prix részvételek száma Győzelmek száma Legjobb világbajnoksági helyezések a Forma 1-ben (év)
Fernando Alonso Spanyolország 2003-2006, 2008-2009 105 17 1. Világbajnok (2005, 2006)
René Arnoux Franciaország 1979-1982 58 4 6. (1980, 1982)
Giancarlo Fisichella Olaszország 2005-2007 53 2 4. (2006)
Jarno Trulli Olaszország 2002-2004 48 1 6. (2004)
Alain Prost Franciaország 1981-1983 46 9 2. (1983)