Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
renault-kangoo-l-01.jpg

Renault Kangoo

Renault Kangoo áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Renault Kangoo, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Renault történetéről

1899-ben Luis Renault két testvérével és egy közeli barátjukkal összefogva elkészítette az akkoriban alakult Renault Fréres autógyár első négykerekűjét, amely Voiturette névre hallgatott és meglehetősen pozitív visszajelzéseket kapott. A korszakban még csak indulófélben lévő márka kezdeti sikereinek állít emléket az AK 90CV modell győzelme is a világ első Grand Prix versenyén. Érdekesség, hogy a megmérettetést a Renault csapata Szisz Ferenccel, egy magyar pilótával nyerte meg 1906-ban. Az első és második világháború során a gyárat a hadászat szolgálatába állították, ami viszont visszavetette az egyre sikeresebb vállalatnak, és magának az autógyártásnak a fejlődését is. A Renault üzemeit a béke eljövetelével államosították, ebben az időben indult újra a civil- és versenyautók sorozatgyártása. Az 1960-as évek kezdetén a márka elkészítette az orrmotorral szerelt, elsőkerék-meghajtásos R4-es modellt, mely kialakítása miatt jelentősen eltért a cég addigi járműveitől és Európa-szerte, valamint a világ számos országában zajos sikert aratott. Az 1900-as évek második felében kialakult olajválságot és következményeit ezzel szemben a Renault sem tudta kikerülni, de végül átvészelte a nehéz időszakot. Az 1990-es években aztán a francia társaság egyre több sikeres és minőségi modellt gyártott, ami az ezredforduló után is alapot biztosított a sikeres működéshez. Az elmúlt tizenöt évben viszont a márkánál a biztonságosságra helyezték a hangsúlyt, az új stratégia eredményeképpen pedig több autójuk is a világon elsőként kapta meg az öt csillagos minősítést az EuroNCAP nemzetközileg is elismert tesztjein. Az 1998-tól értékesített Kangoo-val az R4-es modell sikerét kívánta folytatni a Renault.

A siker folytatása: a Kangoo első nemzedéke

Az elődjére megjelenésében és használhatóságát tekintve is igen hasonló Kangoo első változata a Clio alapjaira épült, de a kisautónál jóval nagyobb méretekkel és eltérő tulajdonságokkal rendelkezett. A dobozszerű forma eredménye volt a tekintélyes belmagasság és lábtér, valamint a hatalmas csomagtartó. Tágassága miatt az autó kisáruszállítónak ugyanolyan jól alkalmazható, mint családi autóként egy akár többhetes nyaraláshoz. Ezt a praktikusságot többek között az ülések variálhatóságának és a plafonon elhelyezett polcoknak és rakodóhálóknak köszönheti, valamint nem elhanyagolható az oldalsó tolóajtó jelentősége sem, amivel például a rakodást vagy a gyerek beszállását kívánta megkönnyíteni a Renault. A használtpiacon is számtalan hívet szerző autó elérhető volt továbbá 4x4-es kivitelben és egy további, Pampa nevű változatban is, mely erősített felfüggesztéssel és megemelt hasmagassággal rendelkezett. A kényelmes jármű első szériáját 1-1,6 literes benzinüzemű és 1,5 vagy 1,9-es dCi vagy dTi dízeles erőforrásokkal forgalmazták. Ezek viszonylag alacsony teljesítménye (68-tól 95 lóerőig) a megfelelő nyomatéknak köszönhetően városban és hosszabb utakon is tökéletesen megfelelt az autó dinamikus mozgatásához. A multifunkciós kocsi második generációja 2008-ban látott napvilágot, és az előd értékeinek megtartásával, de megújult arculattal és formákkal gyűjtött még több hívet a Kangoo-nak.

Formásabb és továbbra is praktikus: az új Kangoo és kompániája

A Renault Kangoo új nemzedéke napjainkig sikerrel jár elődje nyomában, azonban időközben a kishaszongépjárművek piaci szegmensében is növekedett a verseny, így több kihívóval is számolnia kell. A riválisok közül vonzó és hasonló áron kínált alternatívát jelent a szintén francia Peugeot Partner és a Citröen Berlingo, viszont nem elhanyagolható az olasz Fiat Doblo és a Mercedes Citan sem. Az új szériába tartozó Kangoo azonban még ebben a szoros versenyben is jól tud érvényesülni, ezt pedig hasznos új- és továbbfejlesztett régi tulajdonságainak köszönheti. Ezekre az előrelépésekre szolgál példával a már említett vidáman modern megjelenés, átdolgozott orral és íveltebb vonalvezetéssel. Felszereltség terén is számos hasznos funkcióval bővült a Renault modelljének kínálata, egyebek mellett például napellenzőbe épített tolatókamerával, tolatóradarral, illetve érintőképernyővel ellátott multimédiás rendszerrel és akár eső- és fényérzékelő automatikával. A motorválaszték beszűkülése viszont nem jelent negatívumot, mivel az 1,5 literes, 75, 90, vagy 110 lóerős turbós dCi dízelerőforrások és a 115 lóerős TCe blokkok az elődöknél alacsonyabb fogyasztást és a szigorú Euro 6-os normáknak megfelelő károsanyag-kibocsátást biztosítanak. A legújabb Kangoo változat renoméját növeli az a tény is, hogy a második generáció régebbi képviselői és az előző széria autó is komoly népszerűségnek örvendenek a piacon. Erre a Renault tudatosan épít, mivel a legfrissebb modellt már 2, 3 és 5 férőhelyes változatban és három különböző hosszúságú karosszériával értékesíti. Ezzel a márka széles rétegek igényeit fedi le az új Kangoo-val, legyen szó akár nagycsaládosokról vagy vállalkozókról, a jármű üde külcsíne, alacsony ára és praktikussága valószínűleg sokakat győz majd meg a jövőben is, biztosabbá téve ezzel a modell helyét a sikeres kishaszongépjárművek táborában.