Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
ssangyong-l.jpg

SsangYong

A dél-koreai SsangYong terepjáró- és szabadidőautó (SUV) specialista az 1990-es évek elején alakított ki együttműködést a prémium autógyártó Daimlerrel, amelyet rövid időn belül többségi részesedésszerzés követett a német márka részéről, és látva a SsangYong jó árfekvését a terepjáró kategóriában, a tekintélyes Mercedes-technológiát maguk mögött tudva a cég nekilátott a SUV piac felforgatásának Európában. Ugyanazon időben ki szerették volna használni a lehetőséget a dinamikusan fejlődő ázsiai piacokon, hogy utángyártott, könnyebb Mercedes-Benz haszonjárműveket és az E-osztály W124-esén alapuló sorozatot dobjanak piacra, amit aztán SsangYong Chairman néven értékesítettek volna. Az 1990-es évek ázsiai válsága azonban a bátor terveket gyorsan romba döntötte. Habár a járművek gyártása tovább tartott, a SsangYongnál hiányzott a pénz a projektek folytatásához. A pénzügyi probléma a gyenge európai piaci értékesítésnek is köszönhető volt, és ezen még a beépített Mercedes motorok sem tudtak segíteni. 1997-ben a SsangYong gyártó vezetősége beleegyezett a cég eladásába a szintén dél-koreai Daewoo gyártónak, amely azelőtt nem kínált SUV típusú modelleket. Végül 2004-ben a kínai SAIC gyártó beszállt a SsangYongba és tőkebevonással, valamint új generációs modellekkel a dél-koreai SUV specialista gyártót megpróbálta Mercedes-technológiát kínáló gazdaságos szabadidőautó-gyártóvá varázsolni.

Az első terepjárók az európai piacokon a SsangYongtól

Európában a SsangYong az 1990-es évek közepén jelent az első SUV-val, amit SsangYong Musso néven kínáltak: ez volt az első terepjáró a dél-koreaiaktól, amit összkerékmeghajtással, dízel és benzines motorokkal egyaránt eladásra kínáltak, s ami a Mercedes-Benzzel együtt lett kifejlesztve. A SsangYong Musso modellt 2005-ig gyártották és a SsangYong eladása után a Daewoo Daewoo Mussoként árulta. A járműprogramot kiegészítette a kisebb SsangYong Korando, amit 1997 és 2006 között két - keménytetős és kabrió - változatban is kínáltak, és amelyek meghajtásról szintén Mercedes motor gondoskodott. A beállítható vagy állandó összkerékmeghajtásával a SsangYong Korando egy igazi terepjáró volt, az offroad járművek minden tulajdonságával.

A SsangYong SUV a 2003-as gyártási évtől kezdődően

A terepjáró modellek mellett a SsangYong 2003-tól kezdődően utcai közlekedésre kínálja a SsangYong Rexton modellt, amely 4,70 méteres hosszával, kényelmesen kialakított belső térrel és 2,7 tonnás összsúlyával egy tipikus SUV jellegzetességeit mutatta, és ezzel a SsangYong modellek zászlóshajója volt. A beépített motor, mint a benzines 3,2 literes és a turbódízel 2,9 literes motor e modellhez egyaránt a Mercedes-Benz konstrukciói alapján készült. A 2004-es évtől kezdődően a SsangYong Rexton elektronikus stabilizáló rendszerrel van felszerelve. 2006-ban az új elülső dizájnak köszönhetően megszépült a modell.

Új SUV modellek és kisteherautók a SsangYongtól

A 2006-os év a SsangYong Rexton modell megszépülése mellett új generációs modelleket is kínált a Musso modellből, amit innentől SsangYong Actyon néven árultak, és zárt fedelű verzió mellett pick-up változatban is elérhető volt. A teljesen új kivitelezésű SsangYong Actyon takarékosabb motorokat kapott a 2,0 literes Common Rail dízel és a benzines 2,3 literes változat formájában, és mind hátsókerék-, mind összkerékmeghajtással kapható volt. 2004-től az európai modellpaletta kibővült a kisteherautó SsangYong Rodius szériával, amely a szokatlan üveges ferdehátú kialakításának köszönhetően 7 személynek ad helyet a fülkében.