Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
subaru-l.jpg

Subaru

"

Ebben az országban a Subarut esélytelennek tartják, a világ többi részén a japánok modellje jelentősen nagyobb népszerűségnek örvend a vásárlók körében. És ez így van rendjén: rengeteg móka, praktikusság, kiváló biztonsági jellemzők és magas minőség jellemzi a Subaru gépkocsikat. Használtautóként is nagy a kereslet modelljeik iránt. Az ADAC és a TÜV tesztelő szervezetei mind a tartósságot, mind a megbízhatóságot jelzik. Az ezredforduló óta a Subaru minden méretben egy új, dinamikusabb formát kapott. Ez egyre több ügyfelet győzött meg ebben az országban is. A márkára jellemző az összkerékmeghajtás - alig van olyan Subaru, akár új, akár használt, melyet 4x4 nélkül kínálnak -, a japánokon kívül egyedüliként csak a Porsche használja ezt a kifinomult technológiát az optimális tapadás érdekében.

Beliebte Modelle von Subaru, die gebraucht mit Allrad und Boxermotor durchstarten

Amikor a Subaru bemutatta legújabb modelljeit, azt egy közeli erdős területen tette. Ez nem meglepő, hiszen a leghűségesebb ügyfelei Németországban vannak, többek közt erdészek, vadászok, természetvédelmi őrök és még sokan mások, akik nap mint nap erdőkön és mezőkön vágnak át. A SUV és off-road modelleknek köszönhető az állandó összkerékmeghajtás - önjellemzésükben: szimmetrikus AWD (összkerékmeghajtás) - mindenkor, a tipikus moxermotor és az alacsony súlypont biztosítja a kellő tapadást azt erdei utakon vagy autópályákon egyaránt, alacsony zajszinttel. Más márkák ügyfeleivel ellentétben a Subaru hűséges ügyfélkörrel rendelkezik. Aki egyszer vásárolt már Subarut, akár használtat, akár újat, kötődik a következő járműváltozathoz, mert olyan jó, hogy mindig visszatér a japán modellekhez. Bemutatjuk a három legnépszerűbb Subaru modellt, melyeket a használtautók vásárlói vadászengedély nélkül is megvásárolhatnak.

Subaru Forester: a Forester név német eredetű, jelentése erdész vagy érdeszeti dolgozó - nem véletlenül. A Subaru Forester a legjobban terepen érzi otthon magát. Az első generáció 1997-ben került piacra, természetesen boxermotorral és összkerékmeghajtással. 2005-ben követte a második, 2008-ban pedig a harmadik generáció. Ez lényegesen magasabb volt, mint az előző sorozat modelljei. A negyedik generációs Subaru 2013-ban ismét hozzátett néhány centimétert az autó hosszához. A jelenlegi Forester méretei miatt a kompakt SUV kategóriában kapott helyet. A Subaru számos versenytársa közül sportos stílusával és a megbízható technológiájával is kiemelkedik. A Subarutól származó Forester az elégedettségi skálát illetően magasan rangsorolt a használtautókat vásárlók körében. Nem utolsósorban azért, mert a japánok nem csinálnak túl sok gondot abból, hogy egy robosztus és tágas SUV-ot építsenek csupa minőségi tulajdonsággal.

Subaru Outback: az előző generációkhoz hasonlóan most a crossover SUV szólította meg tipikus ügyfélkörét, a német utakon persze vadászok és favágók (és nők) ültek a Subaru Outbackvolánja mögött. A negyedik és ötödik Outback generáció (Nr. 4: 2009-2014 között, Nr. 5: 2015 óta) vizuálisan már más nyelvet beszél: a vonalak sokkal inkább beolvadnak, az elejét pedig harapósra tervezték. Nem szabad megfeledkezni az elegendő láb- és fejtérről, illetve arról, hogy elég hely jut a csomagoknak és a bevásárlásnak is. Benzin- és dízelmotorok (boxer) biztosítják a szükséges tolóerőt az utakon, és ha szükséges terepen is (összkerékmeghajás). A Subaru elektromos csomagtérajtót is kínál, mely sok gépkocsiban elérhető, mégis igényel némi türelmet: lassan nyílik és záródik.

Subaru Levorg: a Levorg egy műalkotás, mely magába foglalja a hagyaték, a forradalom és a túra jellemzőit. A Subaru Levorg 2014 óta elérhető. Ennek hagyatéka a Subaru Legacy, melyet 2015 óta nem értékesítenek Európában, hiszen 2015-ben a középosztály kombija folytatja a hagyományokat - mély vízbe dobva azt. A Levorg rengeteg helyet kínál, a csomagtér befogadóképessége maximum 1450 liter. Ez a maga kategóriájában nem olyan látványos, de mindenképpen figyelemre méltó és ideális a mindennapi használatra. A benzines boxer selymesen, lágyan dorombol, dízelmotorral jelenleg nem kínálják. Mivel turbómotorral rendelkezik, van egy szagelszívó a motorháztetőn. Az összkerékmeghajtás természetesen erre a Subaru modellre is jellemző. Használt változatban kapható a kombi is, mely az alapfelszereltséggel biztosítja a fokozatmentes automata sebváltót is.

Subaru: Die Japaner gelten als Individualisten unter den Automarken

A Subaruk története Japánban az 1953-as években kezdődött. Ezekben az években az amerikai hadsereg lehetővé tette a korábbi repülőgé gyártó Nakajima vállalat tizenkét üzletága közül hat számára, hogy újra egyesüljenek. Nakajima a második világháború során többek közt a B5N torpedóbombázót (amelyet a szövetségesek ""Kate""-nek nevezték) gyártotta, mely a legfontosabb volt a japán hadsereg számára, hiszen ezt vetették be a Pearl Harbourt ért támadás során is. A háború után azonban a Nakajima kénytelen volt az amerikai katonai kormányzat alatt működni, mely kizárólag civil felhasználású volt. 1950-ben következett be a szétválás, majd Fuji Heavy Industries név alatt indult újra. A buszok, mozdonyok és repülőgépek mellett elkezdte gyártani az Utsunomiya autókat is, melyeket azonban Subaru márkanév alatt kínált. A névválasztás szándékos volt, ""subaru"" japánul azt jelenti: ""összejönnni"", ez pedig arra utal, hogy a különböző üzletágakat egyesítik. Ugyanakkor a ""Subaru"" név Japánban a fiastyúk csillagképet is jelöli. A logóban is megtalálható a hat legfényesebb csillag elrendezése, amely a Subaru járműveket mind a mai napig díszíti. Az első autó, melyet a Subaru 1958-tól sorozatban gyártott, a modell 360 volt, mely kéthengeres, kétütemű motorral felszerelt, hátsókerék-meghajtású gépkocsi volt. Az 1970-es évek elejéig a kétkerékmeghajtású 2WD (Two-Wheel-Drive) volt beépítve a tervezésbe - a Subaru sikeresen pályázott a négykerékmeghajtásra is. Az egyik feltételt a szerződött villamosenergia-társaság, a Tohoku Electric szabta meg, mely így szólt: a járműnek működőképesnek kell lennie a hófödte hegyek közt is. A győztes modell a Subaru Leone 4WD kombi változata volt, melynek előző változata az elsőkerék-meghajtású Subaru Leone volt, boxermotorral. Az 1970-es években kezdődött meg az export a főbb piacokra az Egyesült Államokban és Svájcban. Németországban a japánok az 1980-as évek óta jelen vannak, az első Subaru kereskedő pedig - hogyan is lehetne ez másképp - egy szenvedélyes vadász volt. A Subaru XT volt az első 1987-ben, mely sorozatgyártású modellként összkerékmeghajtást kapott. A 2012-ben bemutatott Subaru kapott ismét összkerékmeghajtást: a Subaru BRZ (B-boxermotor, R – hátsókerék-meghajtás és a Z –Zenit jelentéssel) a Toyota gyárral való együttműködés által jött létre, amely a sportkocsi ezen változatát GT86 néven értékesíti.

A Subaru jelenlegi sorozatai, melyek használtautóként ár és teljesítmény szempontjából is megállják a helyüket

A modell neve| Jármű kategória| Generáció| Gyártási idő| Jellemzők

---|---|---|---|---|---|---|---
Subaru Forester| SUV| 4. generáció| 2012 óta| A benzinmotor turbófeltöltővel is kapható, maximális teljesítménye 240 LE.
Subaru XV| SUV| 1. generáció| 2011 óta| A negyedik generációs Subaru Impreza az alapja. Két benzines (114 / 150 LE) és egy dízelmotorral érhető el (147 LE).
Subaru Outback| SUV| 5. generáció| 2015 óta| Az ötödik generációs Subaru Legacy az alapja. Egy benzines (175 LE) és egy dízel-boxermotorral (150 LE) is elérhető.
Subaru Levorg| Középosztály| 1. generáció| 2014 óta| A névben egyesül a Legacy, Revolution és a Touring. A leváltása után Németországban már nem értékesítik a Legacy modelljeit.
Subaru Impreza| Kompaktosztály| 4. generáció| 2011 óta| Elérhető négyajtós csapotthátú és ötajtós szedánként is.
Subaru BRZ| Sportkocsi| 1. generáció| 2012 óta| Ugyanaz, mint a Toyota GT86 és a Scion FR-S. Az első Subaru hátsókerék-meghajtással.
Subaru WRX STI| Sportkocsi| 4. generáció| 2014 óta| A negyedik generációs Subaru Impreza az alapja. Csúcsteljesítménye 300 LE. A korábbi nemzedékek a World Rally Championship versenyein előkelő helyen szerepeltek, sorozatban három világbajnoki címet is nyert vele Colin McRae 1995 és 1997 között.
"