Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
suzuki-l.jpg

Suzuki

Suzuki: olcsó használtautó praktikus extra tulajdonságokkal

Aki kedvező árfekvésű, praktikus autót keres, annak feltétlenül a Suzukira fog esni a választása. A használtautók vásárlásának számtalan előnye van: az új autókhoz képest lényegesen olcsóbban vásárolhatjuk meg a modelleket anélkül, hogy a berendezést, a minőséget, és a megbízhatóságot illetően aggódnunk kellene. Érdekes módon a japánok elsősorban a kisautóknál és a személygépjárműveknél alkalmaznak összkerékmeghajtást. Különösen a Suzuki használt terepjárója nagyon népszerű: a komplex technika, határozott vezetési tulajdonságok és nem utolsósorban az alacsony árak kombinációját más autógyártóknál nem nagyon találhatjuk meg.

Suzuki Cappuccino elölnézet

Míg Indiában a japánok piacvezetőnek számítanak, addig Németországban a Suzuki az új és használtautó-vásárlók körében csak egy titkos tippnek számít. Leginkább a klasszikus terepjárónak van stabil népszerűsége. Ezen modellek miatt nem kell szégyenkezni, a 90-es évek gyártási sorozatai az eredeti formatervezés és megbízható technikának köszönhetően elfogadható minőségűnek bizonyultak. Azonban a komfortérzethez szokott vezetőknek nehezükre esik, hogy a spártai berendezés között valami tetszenivalót fedezzenek fel. Nem teljesen alaptalanul, hiszen a Suzuki mindenekelőtt praktikus, alacsony gyártási és fenntartási költséget igénylő autókat gyárt, és főleg a lényeges elemekre szorítkozik. A Suzuki három modelljét mutatjuk be, amelyek pontosan olyanok, ahogy a japán gyártó ígéri: „kisautó nagy szabadsággal”.

Suzuki SX4 elölnézet

Suzuki SX4 Az SX4 a kisebb szabadidőautók kategóriájában szolgálta ki az igényeket, mielőtt felkapottá vált volna. A 2006 és 2015 között épült Suzuki SX4-ek azonban igazi mindentudók voltak. Ez egyrészt annak volt köszönhető, hogy az SX4 nemcsak mini szabadidőautó változatban, hanem ötajtós meredek hátú, vagy ritkábban elegáns négyajtós, lépcsős hátú limuzin változatban is készült. Pontosan a szabadidőautó kialakításnak köszönhetően a jármű maximális helyet biztosít az utasoknak, négy felnőtt kényelmesen elfér elöl és hátul. A csomagoknak viszont hiába keresnénk nagy rakodóteret. Az SX4 az erősségét nem a belvárosi forgalomban mutatja meg, hanem a terepen, ahol a nagyteljesítményű motor érvényesülhet. Különösen sok örömet okoz az SX4 összkerék meghajtása. Az osztályán belül a Suzuki kis szabadidőautója a használtautók vizsgálati tesztjénél is komoly érdemeket szerzett. A fiatalabb járművek (egytől négy éves korig) a műszaki felügyeleti szerv (TÜV) szerint csak átlagosan gyakran mutatnak hiányosságokat és erősebbnek bizonyulnak, mint a versenytársak járművei.

Suzuki Swift elölnézet

Suzuki Swift A Suzuki kisautója a használtautó klasszikusok közé tartozik. A 2005 óta gyártott 4. és a 2010 óta gyártott 5. generációs autók példaértékű városi autóknak bizonyultak. Lendületes vezetési tulajdonságok, mutatós kinézet jellemzi őket, összességében tehát olyan autók, amelyek nem keltenek nagy feltűnést, de nem is kerülnek sokba. A nagy fényszórók mélyen a női szívek mélyére látnak, a rövid, ezért szexi hát megkönnyíti a csomagtérbe rakodást szűk területen is. A 3,7 m hosszú Suzuki Swift kellemesen kis megfordulási területet igényel a vezetőtől. A belső tér olyan tágasra lett kialakítva, hogy négy felnőtt kényelmesen elfér anélkül, hogy klausztrofóbiássá válnának az út során. A bökkenő az, hogy négy személy utazása esetén alig marad hely a csomagoknak. A kisautó használtan is jó formát mutat. A műszaki felügyeleti szerv mindenesetre azonban azt tanácsolja, hogy az idősebb járműveknél a tengelyeket, a fékeket és a hajtóművet alaposan nézessük meg. A 4. széria modelljénél a Suzukinak többször vissza kellett hívnia a járműveket javításra és a javításokat az értékesítőknek kellett számlákkal fedezni.

Suzuki Jimny elölnézet

Suzuki Jimny Kívülről robosztus és érdes, belül azonban egy gyengéd szív lapul. Ha a Suzuki Jimny ember lenne, favágóingben és ötnapos szakállal, szelíd hangon ritka madárfajok párosodási viselkedéséről tartana előadást. A terepjárók között a Suzuki Jimny a leghosszabb gyártási időszak címre is pályázhat, mivel az első generáció több mint 40 évvel ezelőtt gördült le a futószalagról. 1998 óta folyamatosan, jelenleg pedig a 3. szériáját gyártják. Mint használt Suzukit, általában zárt karosszériával, néha kabrióként kínálják eladásra – ez különös ritkaságnak számít. Mivel a Jimny-t igáslónak szánták, ennek megfelelően a berendezés és komfortérzet tekintetében kompromisszumot kellett kötni. A jármű az erősségét egyedül a fordulatszám-csökkentő áttételnek és az összkerékmeghajtásnak köszönheti. Nagy sebességre nem képes, a motorok inkább bőgésre, mint előzésre vannak kialakítva és a belső tér zajvédelme gyakorlatilag teljesen hiányzik.

Suzuki: a szövőszék-gyártótól az autógyártás globális játékosáig

Suzuki Suzulight elölnézet Suzuki Carry Van oldalnézet

A motorkerékpár barátok között a Suzuki tarka kutyaként ismert, a két- és négyütemű motorok a motorversenyeken történelmet írtak. Az 1949 óta megrendezett motorkerékpár világbajnokságokon a Suzuki Hugh Anderson, Hans Georg Anscheidt vagy legutóbb Kenny Roberts jr. motorkerékpár-pilóták révén 15 versenyzői és 15 konstruktőri világbajnoki címet szerzett. A Suzuki – Try Corsernek köszönhetően - a Superbike világbajnokságon is aranyérmet szerzett. Hasonló sikereket azonban a japán gyártó az autóival nem tudott elérni. A praktikus kisautóival és terepjáróival, a robosztus off road autókkal és szabadidőautóival a Suzuki azonban évtizedek óta biztosítja helyét a piacon. A Suzuki vállalat története 1909-ben kezdődött egy teljesen más területen: szövőszékek gyártásával. A Suzuki a 30-as évek közepén próbálkozott az első autó prototípus gyártásával. A közeledő világháború azonban egyre inkább a fegyverkezés szolgálatába állította a vállalatot. A háború alatt sok gyártóműhely megsemmisült vagy megsérült. A háború végét követően az újrakezdés elkerülhetetlen volt. Ennek következtében a Suzuki 1945 után először mezőgazdasági gépek és elektromos melegítők gyártásába fogott.

Suzuki LJ80, Samurai és Jimny oldalnézetben Suzuki Kizashi elölnézet

A motorral hajtott kerékpárok gyártása csak 7 évvel később kezdődött meg. Az 1954-ben bemutatott Colleda volt az első Suzuki motorkerékpár, amely hamar sikeres modellnek bizonyult. A Suzuki feladta a szövőszékek gyártását és teljesen a gépjárművek gyártására koncentrált. A váltást 1955-ben követte az első autó, a Suzuki Suzulight. A 60-as évek közepétől a vállalat hajómotorokat is gyártani kezdett. A kisautókkal elért siker után a Suzuki nemzetközi terjeszkedésbe fogott, és az amerikai és európai piacokra is betört. 1976-ban mutatta be a GS750D-t, az első saját négyhengeres motorkerékpárt és 1983-ban az LT125-ös megtervezésével megalapította a quad osztályt. A japán cég már a 80-as évektől forgalmaz kis terepjárót, az LJ80-t, amely az „Eljé” becenevet kapta, és átváltott az off road és az összkerék meghajtású autókra is. A Suzuki jelenleg több mint 50000 alkalmazottat foglalkoztat 35 gyárban és 24 országban világszerte. Az egyik legfontosabb piaccá az indiai piac vált, ahol a legfontosabb gépjármű osztályok a szabadidőautók és a platós terepjárók. A Suzuki nagy előnye, hogy a használt járműveik praktikusak és kevesebbe kerülnek, mint a hasonló kategóriájú autók.

A Suzuki aktuális modelljei, amelyek megtartották praktikus bájukat.

modellnév járműosztály gyártási időszak különlegességek
Suzuki Celerio miniautók 2014 óta A neve a spanyol nyelvből ered és„égi folyót” jelent. Kompakt és takarékos autó különösebb komfort nélkül.
Suzuki Swift kisautó 2010 óta (5. generáció) A 2013-as modellfrissítés magában foglalta az újjáformált hűtőrácsot, LED-es nappali fényszórót és az oldalsó visszapillantó tükörben lévő irányjelzőt. Sorozatgyártással készített start-stop rendszerrel is rendelkezik.
Suzuki Vitara kompakt-szabadidőautó 2015 óta A Lifestyle szabadidőautó kevésbé alkalmas terepjárásra. Nem mutat rokonságot az azonos nevű modell elődökkel, mint pl. a Suzuki Grand Vitarával.
Suzuki SX4 S-Cross kompaktosztály 2013 óta (2. generáció) Valamivel nagyobb, mint a korábbi generációk, kinézetre leginkább a szabaidőautóra hasonlít. A belső teret nagyobb komfort jellemzi, ami ideális családok számára.
Suzuki Jimny terepjárók 1998 óta (3. generáció) Németországban csak kisebb fordulatszám-csökkentő áttétellel és állítható összkerék meghajtással kapható. Több frissítésen is átesett 2005 óta. A megjelenés megújítása és a berendezés kibővítése 2012-ben történt meg.