Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
vw-golf-l-01.jpg

Volkswagen Golf

Márkatörténet

A Volkswagen történetének kezdetéhez egészen 1937-ig kell visszamennünk az időben, ekkor adott parancsot a német kormány egy új autógyár létrehozására. Az gyár végül a mai Wolfsburg területén készült el, ahol a tervezettek szerint kiváló minőségű, alacsony árú népautót kezdtek el gyártani. Ez volt a Bogár, a gyártó legelső, napjainkig legendás modellje. A második világháború alatt Wolfsburgban is átálltak a hadianyag-gyártásra, de a világégést követő béke után az Volkswagennél a britek felügyelete alatt megkezdődött a Bogár sorozatgyártása, később pedig már a haszongépjármű-gyártás területén is jelentős sikereket ért el a márka. Az 1964-től részvénytársaságként működő vállalat megvásárolta az Auto Uniont, melynek alá tartozott az Audi és az NSU is. Később az Audi típusai ihlették a szintén ikonikus és népszerű típusokká váló Golf, Polo valamint Passat modelleket is, melyek sikerrel frissítették fel a cég 1970-es évekre kifulladó, Bogárra épülő stratégiáját. 1986-ban aztán a már konszernként működő VW felvásárolta a SEAT és a Skoda márkákat is. 1998-ban a két legjelentősebb német márka, a BMW és a Volkswagen versenyzett egymással a Rolls-Royce és a Bentley felvásárlásának jogaiért, a versenyből pedig megkötésekkel bár, de végül utóbbi került ki győztesen. Manapság egy kisebb válságot követően a Volkswagen ismét felfelé indult a siker lépcsőin, elektromos és hibrid modellekkel szélesítve kínálatát. Az Volkswagen Golf első szériája 1974-es megjelenése után rövid időn belül rendkívül sikeressé vált, egyfajta minőségi népautóként vonult be a köztudatba.

Nemzedékeken átívelő sikerek

A Volkswagen Golf első generációjával a gyártó célja egy széles rétegek számára elérhető, mégis praktikus kisautó elkészítése volt. A hozzá fűzött reményeket sikerrel be is váltotta az autó, mivel alacsony árának és minőségi kialakításának köszönhetően sokak választása esett a kényelmes rugózású és kedvező fogyasztású kocsira. Az orrmotoros Golf első nemzedékéből készült el először a legendás GTI változat, valamint gyártották a népszerű sportágról elnevezett autót kabrió kivitelben is. A megfizethető és kedvező költségek mellett fenntartható járműnek 1997-ben debütált a negyedik szériája, mely az előd második és harmadik generáció legjobb tulajdonságait egyesítette és kombinálta lekerekített, modernebb formatervezéssel. A Golf IV komoly minőségi ugrást jelentett a modell történetében, a tervezők nagy gondot fordítottak az autó külső-belső kialakításának színvonalára. A jó értéktartással rendelkező és kétségtelenül népautóvá vált négyes Golf, dízel és benzinmotorokkal is elérhető volt, melyek közül az erős és takarékos PD és TDI dízelblokkal szerelt változatok és az 1,6-osnál nagyobb hengerűrtartalmú benzinesek váltak igazán közkedveltté. A négycsillagos biztonsági minősítést elérő modell ötödik generációját 2003-ban leplezték le, az autó már hátsó felfüggesztéssel készült és tovább javítottak a motorok technológiai megoldásain és általánosságban javult a minőségérzet is. A vadonatúj dizájnnal készült hatodik nemzedék esetében a fő irányvonalat újra a minőség javítása adta, ezenfelül a Golf biztonságosabbá (aktív és passzív védelmi rendszerek beépítésével), takarékosabbá (az új közvetlen befecskendezésű dízelmotoroknak és szintén modernizált benzinesek miatt) vált és minden addiginál változatosabb felszereltségekkel volt megvásárolható. Halksága és kellemes futóműve az említetteket figyelembe véve, elődjeivel együtt máig az egyik legkeresettebb használtautóvá teszik a hatos Golfot.

A Volkswagen Golf és kihívói napjainkban

A Volkswagen teljesen új, moduláris keresztmotoros MQB padlólemezére épülő hetedik generációs Golf 2012-ben került bemutatásra. A modell kizárólag turbós motorokkal, azonban a szokásosan jó minőségű - duplakuplungos váltóval is kapható - benzinesek és dízelesek (85-150 lóerős TSI benzinüzemű és 90-150 lóerő teljesítményű common rail TDI blokkokkal) mellett már megjelentek a kínálatban a hibrid és elektromos erőforrásokkal szerelt kivitelek is. A méretéhez képest tágas Golf VII belső tere a prémium kategóriát idézően minőségi, valamint a csomagtér mérete is több mint praktikus. A már elvártan jó vezethetőséggel rendelkező jármű extrák terén is a prémium kategóriát súrolja, az ötcsillagos utasvédelmen túl modern érintőképernyős fedélzeti számítógéppel, követési távolság szabályozással (ACC), menetprofil választással (ECO-takarékos, normál és sport móddal) és számos fejlett kényelmi megoldással (mint az opcionális bőrkárpitozás és „ergoActive” ülések) járul hozzá a vezető és az utasok komfortérzetéhez. A töretlen népszerűségű modell sikerére azonban sok gyártó típusa pályázik, a vetélytársak közül pedig egyre többen kínálnak vonzó lehetőséget. Ilyen, kiváló alternatíva például a Ford Focus és a SEAT Leon, valamint a szintén német Auditól az A3-as, a BMW istállójából pedig az 1-es sorozat jelent potenciális konkurenciát a Golf számára. A piacot jellemző szoros verseny ellenére azonban a Golf az eladások terén is jól teljesít, legyen szó akár a használt, akár az új autók piacáról, ezért valószínűleg még sok évig a sikerautók táborát erősíti majd.