Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
vw-jetta-l-01.jpg

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Volkswagen Jetta, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Volkswagen Jetta történelme több évtizedet ölel át, egy ember esetében egy ilyen korú férfi már bölcsnek számítana - így van ez ennél az autónál is. Tökéletes választás a férfiaknak vagy a kis családi autóra vágyóknak, hihetetlenül tágas belső térrel, körülbelül ugyanazzal a tudással, mint a Passat, mégis sokkal elérhetőbb áron kínálja ugyanazt. Fenntartási költségei alacsonyak, formái letisztultak, praktikussága felemelő, és ezek miatt minden családos férfi álma lehet. Erről pedig nemcsak üres szavak, hanem pontosan vezetett eladási számok is árulkodnak: 2014 áprilisáig több mint 14 millió példányt adtak el az autóból, ezzel pedig a Volkswagen legtöbb példányszámban árusított modellje lett.

A Jetta pályafutása 1979-ben kezdődött a maira már nem sokban emlékeztető első generáció megjelenésével. Hiányzott a Volkswagen piacról a Golf lépcsőshátú változata, és ennek a megvalósítása volt a Jetta, melyet még az 1979-es Frankfurti Autókiállításon mutattak be a nagyérdeműnek. Gyártását a VW legendás wolfsburgi gyárában kezdték el 1979 augusztusában. 1100 köbcentitől egészen 1800 köbcentiig terjedt a benzinesek lökettérfogata, emellett pedig választható volt egy 1,6-os dízel, illetve turbódízel modell is. A Jetta I-ből kétajtós és négyajtós változat is elérhető. Érdekesség továbbá, hogy már ez a modell is rekordokat döntött: ez lett a legtöbbször eladott európai autó az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban is, de Európában is hasonló sikernek örvendett, különösen Németországban, az Egyesült Királyságban és Törökországban. Kritikai visszhangja is egybehangzóan pozitív volt, tesztelői kiemelték könnyű kezelhetőséget, az akkoriban nagyon jónak számító féket és a kényelmes üléseket is, magyarul azt, hogy egy kiváló népautó.

Az első generációt 1984-ben váltotta fel a Jetta második generációja, amely sokkal kényelmesebb és modernebb lett, küllemében is sokkal harmonikusabb összképet ad az elődjénél. Ahhoz hasonlóan ez is két- és négyajtós változatban volt elérhető. Gyártását 1992-ben, körülbelül 1 700 000 gyártósorról lekerült példány után abbahagyták, azonban Kínában még a mai napig gyártják, sőt, faceliftet is jónéhányszor kapott, 1997-ben, 2002-ben és 2010-ben is.

A Jetta III 1992-től 1998-ig készült a Volkswagen üzemében, ez egyébként Volkswagen Vento néven lett ismert. Erre azért volt szükség, mivel a cég épp egy imidzsváltáson ment keresztül, és a névtől még nagyobb eladási számokat vártak. Európán kívül ugyanúgy a Jetta név alatt árusították. Az elsőkerék-meghajtású járgánynak csak négyajtós változata létezik.

1998-ban bemutatták a Volkswagen Borát, aminek a neve ne tévesszen meg senkit! Igazából ugyanis ez egy negyedik generációs Jetta. Létezik belőle négyajtós szedán és ötajtós kombi változat is, amelyek automata, illetve manuális váltóval felszerelve is kérhetők. 1,4 liter és 2,8 liter közötti benzinmotorjai 55 és 150 kW közötti teljesítményre képesek, a dízel változat pedig egy 1,9-es TDI motorral volt ellátva, ami attól függően, hogy mikori gyártás, 68 és 150 lóerő közötti erőt tud kicsikarni magából.

Ezekkel az új, letisztultabb formával elérkeztek a modern idők a Jetta háza tájára, ami teljes egészében csak 2005-ben tudott kibontakozni, amikor novemberben, az amerikai megjelenés után Európában is elérhető lett a Golf V alapjait felhasználó, újra a saját nevén futó Jetta V. Még kerekebb, még pofásabb küllem, 1400 és 2500 köbcenti közötti benzinmotorok, 1600 és 2000 köbcenti közötti dízelmotorok jellemezték ezt a változatot. Hátulja leginkább a Passat B6-ra emlékeztet, míg kívülről a Golf R32 sajátosságait juttatja az ember eszébe. Vezetni élmény, mint a Golfot, a futóműve nagyszerű, elektromos szervokormányával a kanyarok sokkal könnyebben bevehetők, mint bármikor.

Ezt a már modern típust váltotta 2010-ben a még modernebb, még gyönyörűbb hatodik generáció. Az európaiak szerencsésnek mondhatják magukat, ugyanis az amerikai piaccal ellentétben Európában sokkal igényesebb belső térrel árulják, így akartak faragni a tengerentúlra szánt modellek gyártási költségén. Óriási sikernek örvend, gyakran látott ismerőse az európai autóutaknak.

A Volkswagen Jetta, akár használt, akár új autó vásárlásán gondolkozik valaki, megéri a pénzét. Elérhető árú Passatnak is becézték már, hiszen nagyjából ugyanazt tudja, mint nagytestvére, a nagy belső tér, a kényelem, a funkciók a német tökéletességgel párosulnak, pontosan, mint minden Volkswagennél. A kategóriájában mindenképp a top 10-ben foglal helyet, ahol olyan vetélytársai lehetnek, mint például a Honda Civic LX, a Toyota Corolla, a Mazda3, a Ford Fusion, az Audi A4, a Honda Accord vagy a BMW 335. Ha valakinek minden megfelel, csak a méretek lehetnének nagyobbak, az pedig nyugodtan választhatja a nagytestvérét, a Passatot, melytől szinte pontosan ugyanazt kapja meg: a tanítanivaló Volkswagen minőséget.