Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
vw-passat-front

Volkswagen Passat

Kalandos eredettörténet

A Volkswagen márka eredetének megismeréséhez egészen 1937-ig kell visszautazni az időben, ekkor adott ugyanis utasítást a német kormány egy új autógyár építésére. Az üzem végül a mai Wolfsburg területén épült fel, ahol a tervek szerint jó minőségű, olcsó népautót kezdtek el gyártani. Ez a Bogár lett, a gyártó első, máig ikonikus modellje. A második világháború alatt Wolfsburgban is szünetelt az autógyártás, helyette az üzem teljes kapacitását hadianyaggyártásra használták. A világégést követő béke eljövetelével a Volkswagennél a britek felügyelete alatt kezdődött meg a Bogár sorozatgyártása, majd az 1950-es években már a haszongépjármű-gyártás területén is jelentős sikereket ért el a márka. 1964-ben az immár részvénytársaságként működő vállalat megvásárolta az Auto Uniont, melynek égisze alatt működött az Audi és az NSU is. Később az Audi típusai ihlették a szintén meghatározó típusokká váló Golf, Polo valamint Passat modelleket is, melyek sikeresen felfrissítették a cég 1970-es évekre már egyre inkább kifulladó, Bogárra épülő irányvonalát. 1986-ban aztán a már konszernként működő VW tulajdonába került a SEAT és a Skoda márka is. Két évvel az ezredforduló előtt a két legnagyobb német márka, a BMW és a Volkswagen versenyzett egymással a Rolls-Royce és a Bentley felvásárlásának jogáért, melyet megkötésekkel bár, de végül utóbbi nyert. Az első Volkswagen Passat megjelenésének éve 1973. volt és az új modell számos újításnak köszönhetően fontos szerepet töltött és tölt máig is be a gyártó modellpalettáján.

A VW Passat a siker útján

Az 1970-es években már új szelek fújtak a Volkswagennél, ennek hatására is lett az 1973-ban bemutatott új típus neve Passat, utalva a bolygónk időjárását is befolyásoló passzátszélre. Az autó szakított az addigi hagyományokkal, és bár nem elsőként, de a technológia úttörőjeként már vízhűtéses motorokkal szelte az utakat. A megjelent két- és négyajtós ferdehátú, valamint kombi (Variant néven) modell külsőre lényegesen különbözött az addigra már szintén a VW berkein belül gyártott Audi modellektől. A járművet 55 és 60 lóerős, 1300 köbcentis, valamint 65, 75 és 85 lóerős 1,5 literes erőforrásokkal lehetett megvásárolni, utóbbiakhoz választható volt akár 3 fokozatú automata váltó is. Az autó számos tekintetben az akkori csúcstechnológiát képviselte, így például a világon először a Passat modellekben készítették az üzemanyagtankot műanyagból. A Passat változatai az elkövetkezendő években nagyon jól fogytak, így már ekkor is számottevő népszerűségre tettek szert a használtautó-piacon. A kétezres évek eljöveteléig az autónak számos új generációja jelent meg a piacon, a modell nemzedékről nemzedékre halmozta a sikereket, így a típus az 1990-es évek derekán már több mint 5 millió eladott példánnyal büszkélkedhetett. Mindezek mellett az 1996-tól 2005-ig gyártott Passat V a Volkswagen stratégiaváltásának köszönhetően klasszisokkal minőségibb autóként került be a köztudatba, a második évezredben is megalapozva a modell népszerűségét. A közelmúltban, 2014-ben ért véget a Passat hetedik generációjának gyártása, mely takarékos, alapoktól újratervezett motorpalettájával, előremutató technikai megoldásaival, modern DSG automata váltójával, valamint magas minőségű, komfortos belső kialakításával már egy jól járható és kitaposott utat hagyott maga után utódja, a legújabb Passat számára.

A Volkswagen Passat napjainkban

A VW Passat nyolcadik szériája már a Genfi Autószalonon is felhívta magára a figyelmet azzal, hogy számos vetélytársa elől sikerült elnyernie a tekintélyes Év Gépkocsija címet. A legszembetűnőbb változás az új Passat küllemét érte, mely már élesebb vonalakkal és kifinomultabb, modern dizájnnal hódít. A motorválaszték terén is széles skálát kínáló modellhez benzin- és dízelüzemű erőforrások is választhatók, melyek a gyártó BlueMotion technológiájának köszönhetően nemcsak a mindennapokhoz szükséges erőt, hanem a gazdaságos működést is biztosítják. A legújabb Passat az elődjeihez hasonlóan a legmagasabb igényeket is kielégítő belső kialakítással rendelkezik, illetve fejlett vezetőtámogató rendszereinek (mint a tolatóradar vagy a parkolássegítő rendszer) köszönhetően a rohamosan fejlődő autóiparral is tartja a lépést. Többek között ez a folyamatos fejlődés és a minőségre való törekvés teszi a Passat számos generációját máig vonzó vétellé a használtautók piacán is. A Volkswagen modelljének azonban több kihívója akad a kategórián belül, melyek közül a szintén német illetőségű Audi A4, a BMW 3-as szériája, valamint a Mercedes C osztálya állít igényes konkurenciát a VW típusának. Ezek mellett az opciók sorában szóba jöhet még a hasonló árkategóriában induló Skoda Suberb és a Ford Mondeo is. Az osztályt jellemző szoros verseny ellenére azonban a Passat 2016-ban is jó esélyekkel indult a piacon és biztató eladási mutatói alapján, továbbá az előző nemzedékek által fokozatosan épített presztízsének köszönhetően a jövőben is jelentős népszerűségre tarthat majd számot.