Ugrás a tartalomra
Alfa Romeo 159

Stilus, biztonság, elegencia

"

Az alapok

Az egyik legnagyobb olasz autó márka az Alfa Romeo, amely leginkább sportautóiról ismert, 2005-ben bemutatta a genevai Motor Show-n az Alfa Romeo 159-et, miután kivonták a forgalomból az Alfa Romeo 156-ot. A hires Alfetta 159 Formula 1 autó után kapta a nevét és többek között azért is tervezték, hogy felvegye a versenyt a többi márkával az autó piacon mint például a Lexus 200 vagy a BMW 3.

Külön érdekesség hogy habár rengeteg változáson ment keresztül a Alfa Romeo 159, mégis külsőleg kisértetiesen hasonlit elődjére, a Alfa Romeo 156-ra.

Az Alfa Romeo 159 a GM/Fiat Premium platformra épült, viszont eredetileg a GM Epsilon platformjára tervezték, de ez a terv nem valósult meg. Különben is a Premium platform sokkal lágyabb és drágább és eredetileg a tervben lévő Alfa Romeo 166-ra tervezték, viszont az az autó gyártása nem történt meg, igy épült rá a 159 és váltotta fel az eredeti tervet.

A General Motors ezt az alvázt tervezte a Cadillac-nek és Saab modelleknek, amelyeknek terve ugyancsak nem sikerült, mivel túl sokba került volna, igy maradtak az Alfa Romeo 159 mellett.

Fentebb emlitettük hogy az Alfa Romeo 156 épp hogy csak nem ikertestvére a 159-nek, és ez éppen úgy értendő a külsőre mint a belsőre. Ugyancsak megemlitendő hogy az Alfa Romeo 159 mind méretben és belső területben imponzásabb és kényelmesebb lett mint a 156, sok rajongó arra gyanakodott hogy a régi 156-ot lecserélték egyenesen az Alfa Romeo 159-re.

Végső soron nagyon úgy tünik hogy a legjobb ötlet volt a Premium platformra alapozni az autót, mivel az autó passziv biztonsága nagyon magas fokozaton található, valamint az alváz torziós merevsége az egyik legjobb ennek az autónak a kategóriájában.

Az Alfa Romeo 159 külső jegyeire ugyanannyira jellemző a tökéletességre való törekvés, mint az autó koncepciójának a megépitése. Az Alfa Romeo 159-et Giorgetto Giugaro készitette el közösen együttműködve a Centro Stile Alfa Romeo-val. Az Alfa Romeo-ra jellemző design, a széles kiemelkedő minta az autón hosszan halad az ablakok mentén és V alakú mintába végződik az autó orrán. Finom megoldásokkal az autó a luxus kategóriába hajaz, ez ugyancsak meglátszik a belső térben is.

Mivel olasz autóról beszélünk, egy igazi csúcsmárkáról, amelynek célja hogy lenyűgözze a gazdáját, felejthetetlen élményt nyújton az úton, biztonságot adjon az utasainak és még kellemes élményt is mutasson a szemnek. Ezen a vonalon menve bizonyosak lehetünk afelől hogyha igazán magunkénak szeretnénk érezni az olasz elegenciát, akár egy használt Alfa Romeo 159 autóban is gondolkodhatunk hosszútávon.

Az Alfa Romeo 159 2004-ben jelent meg, és az autó gyártásának leállása évéig számos kissebb nagyobb változtatáson ment keresztül, annak érdekében hogy igazi csúcskategóriás autót kapjon a közönség. Ebben az értelemben az Alfa Romeo 159 több változatban volt elérhető, mindegyik verzió tartogatott valamilyen érdekességet:

  • Distinctive – alap
  • Selective – bőr űlések, bi-xenon lámpákkal felszerelt, eső és fény érzékeny lámpákkal rendelkezik, emelkedés tartó automatika
  • Turismo Internazionale Az Alfa Romeo 159 kombi változatát a genevai Motor Show-n mutatták be 2006-ban, ugyanekkor mutatták be az automata sebességváltót, a 2.4 JDTM motorral együtt. A következő évben, 2007-ben egy dizel modell és a 2.4 literes motornak egy felújitott változata, ami 210 PS lóerős lett.

Az elkövetkezendő években, az Alfa Romeo 159 inkább a motorok erősségében változott, igy 2008-ban a 3.2 literes motor mellé jött az elsőkerékhajtású konfiguráció. 2011-ben az Alfa Romeo 159 már csak dizel motorral volt elérhető, amelyek 136 PS és 170 PS lóerősek voltak.

Mivel már a kezdetektől fogva a felsőkategóriának a hive volt az Alfa Romeo, az autó gyártás minden kis részletében a tökéletességet sugalja, ezért nem meglepően mind az újonnan és használtan vásárolt Alfa Romeo 159 egyaránt fog biztonságot nyújtani és egy kis darab luxust becsempészni az utas mindennapjaiba.

"