Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

Audi RS6

Audi RS6 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Audi RS6, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

" A saját sportmodellek fejlesztése egy nagyszabású sorozat alapján kezdődött a VW csoporthoz tartozó Audi leányvállalatánál, mégpedig az 1990-es években, kezdetben a Porsche gyárral való együttműködésben, amikoris létrejött az Audi RS2. Ezzel a járművel az Audi hozzájárult egy piaci rés betöméséhez, ugyanis elkezdte fejleszteni a sportkombi modelljeit, mégpedig az Ingolstadt-i üzemben, ahonnan az 1990-es évek végén az Audi RS4 is kigördült. 2002-ben végül a mérnökök kibővítették a sportmodellek termékkínálatát és bemutatták az Audi A6 alapján megépített nagyteljesítményű járművet, melyet Audi RS6 néven kezdtek forgalmazni. Ellentétben a kisebb sorozatokkal, melyek az első generáció kombi változataiként gördültek le a szalagról, a gyártó ezt a csúcsmodellt az Audi A6 kombi és szedán változataként is bemutatta ugyanabban az időben. 2013-tól kedzve gyártották modelleket összkerék-meghajtással, és bevezették a piacra az Audi RS6 kombi változatát is.

Az Audi RS6 modelljeit kis mennyiségben gyártották kombiként és szedánként

Mint nagyjából az Audi összes RS-sorozatánál , melyek az Audi A6 modellektől származnak, a sportos szedánok és kombik légkondicionált változatban kaphatók. Több éves termelési szünetek jellemezték az Audi RS modellek gyártását, melyeket szintén csak kis mennyiségben gyártottak. Ennek megfelelően ritkák a márka sportkombijai és sportszedánjai. Tehát Ingolstadtban a termelés lejárta után az első Audi RS6 modelljének gyártását először 2004-ben, majd 2008-ban nyújtották be, amely egy tisztaúj sportváltozat volt a piacon. Ez 2010-ig épült a Neckarsulm üzemben az Audi leányvállalatánál, ahol a quattro modelleket is gyártották, ezt követően pedig majd három évvel a következő generációja is megjelent az Audi RS6 sportkombi modelleknek. Az Audi RS6 modellek különlegessége: az egyes fázisokban megjelent egy még erősebb teljesítményű változata a sportkombinak, melyet Audi RS6 Plus néven a sorozat leggyorsabb modelljeként forgalmaztak.

Az első Audi RS6 V8-as motorral futott, mely akár 480 lóerő teljesítményre is képes volt

Az első generációs Audi RS6 modelleknél a gyártó beépített egy Angliából behozott V8-as, 4,2 literes motort, mely Biturbo-ként két turbófeltöltővel rendelkezett. Ezzel a könnyűfém alumíniumból készült motorral a kombik és szedánok összességében 331 kW (450 LE) teljesítményre képesek. Ezáltal az 1,8 tonnás jármű kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra. Még ennél is jobb értékeket hozott a különleges kiadású kombi, az Audi RS6 Plus , ugyanis a módosított V8-as motorral 353 kW (480 LE) teljesítményt volt képes elérni. Ezzel a berendezéssel az Audi RS6 végsebessége elérte a 280 km/h-t. A többi modell végsebességét 250 km/h sebességre korlátozták.

Az Audi RS6 újabb generációi

A 2008 és 2010 közt gyártott második generációs Audi RS6 modelljeit Neckarsulmban a mérnökök egy Audi által kifejlesztett V10-es motorral építették. Az 5,0 literes motor az Audi RS6 modelljét 426 kW (580 LE) teljesítményre gyorsította. Ebben a sorozatban is volt egy Plus kiadás, mely esetében az Audi RS6 végsebessége elérte a több mint 300 km/h-t. 2013-ban a bemutatott utód esetében a gyártók kihasználták a V8-Biturbo által nyújtott lehetőségeket, mellyel az Audi RS6 412 kW (560 LE) teljesítményre volt képes. "