Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Austin

Az Austin márka tükrözi a brit autóipar történelmét

Az Austin Motor Company 20. század eleji megalapítása óta tükrözi a brit autóipar mozgalmas történetét, amire egyetlen vállalat sem volt képes az iparágban. A vállalat az Austin márkájával kezdetben az autóipar úttörője volt, négyüléses luxus autóival a legerősebb versenyautók gyártójává nőtte ki magát. Az 1920-as években a gyártó az elsők között szállt be a kisautóprogramba, és ezzel a nemzetközi licenciók gyártásának tendenciáját növelte. A brit autóiparban végbemenő nagyszabású fúziók során az Austin és a Morris az 1950-es években együttesen létrehozták a British Motor Corporation vállalatát, és az azt követő British Leyland megérte csúcspontját. Az együttműködések lehetővé tették az Austin számára az Austin-Healey sportkocsi márka létrejöttét, mely a Roadster által vált ismertté. A kisautók építésének hagyománya az 1960-as években a Mini modellekkel foytatódott, mielőtt az Austin a Rover vállalattal közösen, az 1980-as években kibővítette modellválasztékát az egyterű modellekkel és végül 1989-ben eltűnt a piacról.

Az Austin Mini a britek legismertebb kisautója

Az 1930-as évek végén az Austin a kisautók gyártójaként szerzett hírnevet, különösen a “Baby Austin” modellel, mely Austin Seven néven vált ismertté. E hagyomány, mely a British Leyland összevont vállalatokat létrehozta, egy újonnan kifejlesztett kisautót hozott létre, mely hamarosan egy Mini-kultuszt alakított ki. Az eredetileg Morris-változatként bevezetett nevet az 1960-as évek kezdetén az Austin modellek esetében használták, melyek Austin Mini néven váltak ismertté. Ugyanakkor a gyártó az Austin Mini Countryman modelljével egy új karosszériaváltozatot, méghozzá egy kombit dobott piacra. Röviddel ezután egy nyitott modell következett, mely Austin Mini Moke néven vált ismertté. A kisautók modern változata az 1980-as években Austin Metro néven került forgalomba.

Az Austin nagyobb szedánjai és sportkocsijai

Miután a Mini kisautók elnevezését a British Leyland 1969-ben bemutatta Austin Maxi néven, kiterjesztették az Austin modellek szegmensét az Austin Allegro modellel az egyterűek osztályában is. Utódja az osztályban az 1983-ban bemutatott Austin Maestro. A középosztály modelljei, mint az Austin A110 és az Ambassador, illetve az Austin Montego modelljei is piacra kerültek. 1972-ig az Austin a Roadster Austin Healay 100 modellel vagy az Austin-Healey Sprite modellel a sportkocsik piacán is bemutatkozott.