Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

BMW Z4

BMW Z4 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról BMW Z4, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

"

A BMW és a Z sorozat története

A BMW manapság a világ egyik legnagyobb autógyártója, mely az 1913-ban Karl Rapp által alapított Rapp Motorenwerke vállalat utódja, melynek nevét 1917-ben változtatták BMW-re. Eleinte repülőgépmotorokat gyártottak, aztán 1923-ban első motorkerékpárjukat is elkészítették. Az autógyártás beindulására egészen 1929-ig kellett várni, amikor az első BMW szériaautó, a 3/15 PS gyártását megkezdték, majd 1932-ben a már teljes egészében a bajor cég által tervezett BMW AM1 sorozatgyártása indult be. A német vállalat ezután még számos jelentős modellel jelentkezett, például az 1936-os 328-assal, mely fejlett megoldásaival és az autóversenyeken elért szép eredményeivel hívta fel magára és a márkára a figyelmet. A második világháború alatt a BMW figyelme teljesen a repülőgépmotorok gyártására összpontosult, illetve készítettek a hadsereg számára oldalkocsis motorokat és más cégekkel együttműködve néhány könnyű személyképkocsit is. Később, a világháború utána nehézségeket és az 50-es évek végén jelentkező válságot kiheverve, a BMW csillaga a hatvanas években újra egyre fényesebben ragyogott, köszönhetően az olyan sikeres szériáknak, mint az 1800-as és 2000-res. Innentől kisebb-nagyobb kilengésekkel a vállalat folyamatosan sikert sikerre halmoz, többek között kétüléses sportautóinak köszönhetően. Ilyen élményautó volt a Z3-as típus is, melyet a 2002-ben bemutatott Z4-es követett, hogy tovább öregbítse a németek Roadster sorozatának hírnevét.

A Z4 első szériája

Az E85 kódnévvel ellátott új széria belső értékeit, méretét és küllemét tekintve is komolyabb autó benyomását keltette, mint az előd Z3. Az Egyesült Államok-béli üzemben összeszerelésre kerülő új modell hosszú motorháztetője alatt alapesetben kétliteres, négyhengeres benzinmotor dolgozott, azonban az arra igényt tartók választhatták a 3,2 literes, 343 lóerős M Power erőforrást is. A Z4 Coupe változata is készült M-kivitelben, azonban ehhez a típushoz a válaszható blokkok száma alacsonyabb volt. Az akár élményautóként is leírható roadster egyedi megjelenéssel is rendelkezett, az autó elegáns vonalakkal operáló dizájnja jól kiemelte azt a BMW modellkínálatából. A Z4-es másik nagy előnye, hogy bár teljes értékű sportautó volt, a német tervezők munkájának hála használható méretű csomagtartóval bírt, illetve a BMW-től megszokott kényelmes belső tér sem hiányzott belőle. A sportautó ponyvatője teljesen automatikusan nyílik, mozgatását elektromotorok végzik, a nyitáshoz és csukáshoz pedig elegendő csupán 7 másodperc, a jó minőségű fedél pedig a szélzaj csökkentésében is jó szolgálatot tesz. Felszereltség terén az autó minden, a BMW modelljeire a korszakban jellemző extrával elérhető volt, ezek jó része persze választható felszereltség, azonban a széles választéknak köszönhetően még manapság is találhatunk a használtautó piacon bőrüléses, CD-s rádiós és akár fedélzeti számítógéppel szerelt változatot. A Z4 második nemzedéke 2009-ben érkezett, és számos jelentős változással járult hozzá a Z széria máig legújabb képviselőjének sikeréhez.

A legfrissebb BMW Z4 és társai

A szinte az alapoktól újratervezett Z4 legszembetűnőbb újdonsága a vászontető elhagyása, melynek eredményeképpen az autót már kizárólag nyitható keménytetővel lehet beszerezni. Mindazonáltal, az modell alapvető külső jegyei is jelentősen megváltoztak, így a roadster már kifinomult, elegáns és légies megjelenéssel vonzza a tekinteteket. Az átalakult dizájn azonban – a BMW-től megszokott és elvárt módon – magasfokú biztonságot is jelent, amely nem csupán a karosszéria kialakításából, hanem azzal együtt a számos aktív és passzív védelmi megoldások kombinálásából fakad. A stílusos és elegáns belső térrel rendelkező jármű motorválasztéka is korszerűsítésen ment át, ami azt jelenti, hogy a Z4-eshez elérhető két- vagy háromliteres blokkok teljesítménye 156-tól 340 lóerős skálán mozog. Extrák terén is teljesen megfelel a kor elvárásainak a típus, felszereltségi szinttől függően akár fedélzeti computer, M sportcsomag, valamint üdvözlőfény is rendelhető az autóba, melynek használt változatai már egyre kedvezőbb áron érhetők el a piacon. A BMW roadsterére ellenben számos más gyártó kínál alternatívát, ezek közül hasonló árkategóriában a Porsche Boxter, a Mercedes SLC tartozik a testvérek csoportjába, alacsonyabb áron azonban például a Mazda MX-5 is kiváló opció. A Z4 gyártását viszont 2016-ban a gyártó leállította, a valamikor a jövőben érkező utód pedig nagy valószínűséggel viszi majd tovább elődje hírnevét, illetve növeli annak népszerűségét a használtpiacon.

"