Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Chevrolet Camaro Front

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Chevrolet Camaro, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Közel negyven év kellett ahhoz, hogy a Chevrolet 1966-ban megalkossa a sportautóját, a Camarót, és ezzel együtt az izomautók osztályát is. A kupé és a kabriómodelljét a General Motors leányvállalata, a Chevrolet éltette tovább a piacon, amikor az 1970-es években már úgy tűnt, hogy a kor pazar motorral rendelkező izomautói eltűnőben vannak. Ezt követően 2002-ben a gyártó beszüntette a Camaro negyedik generációjának termelését, majd 2009-ben a Chevrolet bemutatott egy meglepően új verziót, amelynek sikerült a sportautó legenda régi sikereit feleleveníteni.

A Chevrolet Camaro kupé és kabrió változatban került bevezetésre

Az első generációs Chevrolet Camarót 1966 és 1970 között kupé és kabrió változatban vezették be, hathengeres és V8 aggregátum számos változatában. A Chevrolet Camaro alapmodellje 3,8 literes, 103 kW (140 LE) teljesítményű volt. A közepes lökettérfogatú 4,1-5,7 literes változat mellett legnagyobb motorként egy 6,5 literes, 313 kW (425 LE) teljesítményű változat is helyet kapott a programban. A maximális megengedett sebesség függvényében a motor 150 km/h és 230 km/h sebességre képes. A Camaro kapcsolható váltóval rendelkezett, egy négysebességes manuális váltó vagy egy háromsebességes automata váltó állt rendelkezésre.

Az 1970-es évben az izomautó elegáns külsőt kapott

Az 1970 és 1981 között előállított második generációs Chevrolet Camaro kupé sokkal elegánsabb külsővel jelent meg a piacon, de még mindig fellelhetők voltak rajta a Camaro izomautójának jellegzetességei. A gyártás ideje alatt a megjelenés többször is változott, főként a lökhárítók és fényszórók egységeit módosították. 1978-tól a modellek kaptak egy első spoilert is. A Camaro új alapmodelljei 4,1 literes motorral és 114 kW (157 LE) teljesítménnyel érkeztek. A csúcsváltozat 1973-tól mintegy 5,7 literes hengerűrtalommal és 184 kW (250 LE) teljesítménnyel rendelkezett.

Motorleépítések a megváltozott körülmények végett

A Chevrolet Camaro harmadik generációs modellje 1982 és 1993 között mélyen ülő fényszórókkal és szögletes első lökhárítóval gazdagodott. A kupé változat mellett ebben az építési időszakban ismét nyitott változattal érkezett a Chevrolet Camaro. Míg más gyártók figyelembe vették az egyre növekvő üzemanyagárakat, az izomautók értékesítése egyre csökkent, a Chevrolet pedig a változó körülményekre a Camaro motorválasztékának alkalmazkodásával reagált. Amellett, hogy a Camaro Z 28 csúcsmodell egy 5,0 literes motort kapott, az üzemanyagbarát motorok 2,5 literes hengerűrtartalommal rendelkeztek. Az új ötsebességes automata váltó is hozzájárult ahhoz, hogy a Camaro rajongók hűek maradtak a modellhez.

Az izomautótól az elegáns komfort-coupé felé

A V-alakú és kerek formák jellemzik a negyedik generációs, izomautóból időközben elegáns komfort-coupévá alakult, mintegy 4,90 méter hosszúságú Chevrolet Camarót, mely 1993 és 2002 között volt a piacon. Ismét egy kabriót illetve egy klasszikus kupét kínáltak, melyet 1994-ben vezettek be. A Camaro világába történő belépés a 3,4 literes modellel keződik, melynek teljesítménye 118 kW (160 LE); a csúcsmodell Camaro Z 28 továbbra is 5,7 literes motort kap, mely 202 kW (275 LE) csökkentett teljesítményre képes. 1998 a ráncfelvarrás éve, amikor is a Z 28 új, könnyített alumínium motort kapott, 212 kW (288 LE) teljesítménnyel.

2009-ben megjelent a Camaro újonnan fejlesztett generációja

A 2002-es év termelését követően a Chevrolet mérnökei egy teljesen új fejlesztésű Camarót építettek meg, így 2009 végül a sorozatgyártás éve lett. A Chevrolet Camaro először kupéként, később kabrióként jelent meg az orientált tervezés eredményeképp. A legújabb szabványok szerint az autót felszerelték kipörgésgátlóval, ESP és légzsákok teljes felszerelésével, így megfeleltek az új generáció biztonsági elvárásainak. Motort illetően V6-os, 3,5 literes, 224 kW (304 LE) teljesítményű, vagy V8-as 6,1 literes hengerűrtartalommal és legfeljebb 313 kW (426 LE) teljesítménnyel rendelkező motort kapott. Váltóként egy hatfokozatú kézi sebességváltót és egy hatfokozatú automata sebességváltót kínáltak.