Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
chevrolet-impala-l-01.jpg

Chevrolet Impala

Chevrolet Impala áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Chevrolet Impala, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az észak-amerikai piacokon a Chevrolet Impala az 1950-es évek végétől a General Motors (GM) nagyvállalalt presztízs modelljei közé tartozott, itt a Chevrolet-t a Cadillac luxusmárka alternatívájaként szerették volna középpontba helyezni. A Chevrolet Impalát a Cadillac luxusmodelljeivel szemben viszont sportosabb modellként szerették volna meghonosítani, ezért először a gyártási sorozat kupéit és kabrióit valósították meg. 1959-től aztán kapható volt a Chevrolet Impala limuzinként is, ehhez később más olyan karosszériaváltozatok is hozzájöttek, mint a kombik és a négyajtós kupék. A Chevrolet Impalának sokáig az erős motorizálása volt az ismertetőjele, mert a nagyobb teljesítményű modelljeit V8-as aggregátorokkal szerelték fel, melyek az 1960-as években Chevrolet Impala Super Sport (SS) néven kerültek a kereskedésekbe. Egy amerikai modell esetén szokatlan volt, hogy az 1970-es években a gyártó a Chevrolet Impalába egy dízelmotort is épített. Az 1990-es évektől a GM csökkentette a modellprogramot és a Chevrolet Impalát tisztán limuzin gyártási sorozatként honosította meg. Európában főleg a Chevrolet Impala korai gyártási sorozatai számítanak az „American Cars” képviselőinek. Főleg a kabriók és a kupék keresettek oldtimerként.

Az 1950-es és 1960-as évek Chevrolet Impalái veterán autóként

A Chevrolet Impala gyártási sorozatai közül, főként az 1957 és 1965 közötti időszakokból, az amerikai futószalagokon végigment kupék és kabriók váltak gyűjtői darabokká. Ezen időszak Chevrolet Impalájának karakterisztikus ismertetőjele volt a feltűnően kialakított hátsó uszony , kifelé mutató, éles sarkokkal és három részes hátsó lámpákkal. Az 1950-es és 1960-as évekbeli Chevrolet Impalákba a GM klasszikusan V8-as motorokat helyezett el, melyek különböző lökettérfogat-osztályokban, 4,6 literestől 7,0 literesig lettek felépítve. Az 1960-as évek elején a Chevrolet Impala SS lett a csúcsmodell, mely manapság a Chevrolet Impala gyártási sorozatai közül a legritkább veterán autónak számít. A csúcskiadás V8-as aggregátora 317 kW-os (425 LE) teljesítményt adott a Chevrolet Impala rendelkezésére. Szintén ritkák voltak a kombi kiadások, melyek Chevrolet Impala Station Wagonként kerültek a kereskedésekbe.

Az 1965 és 1985 közötti gyártási évek Chevrolet Impalái

Az 1960-as évek közepe és az 1970-es évek eleje közti időszak volt a Chevrolet Impala legsikeresebb korszaka. Ezekben a gyártási években vetette meg lábát a Chevrolet Impala SS sport változat, mint izomautó. A GM ezeket a limuzinokat, kupékat és kabriókat sokféle különböző motorizálásban kínálta fel: az alapmodellnél hathengeresként , az utolsó gyártási szinten pedig egy 7,4 literes V8-as hajtóművel. Az 1970-es évek olajválságai arra ösztönözték a gyártót, hogy motorprogramját korlátozza és a Chevrolet Impala alapmodelljének egy viszonylag gyenge, 160 lóerő alatti teljesítménnyel kellett kijönnie. Az 1977-es gyártási évben a GM megkísérelte a Chevrolet Impalát dízelmotorral is felkínálni. A kabrió az 1976-os gyártási évtől esett ki a programból.

Az újabb gyártási évek Chevrolet Impalái

Az 1994-es generációváltással a Chevrolet Impala tervezője a nagy hagyományú gyártási sorozatában már csak klasszikus limuzinokat kínált fel. Ennél a modellpolitikánál maradtak a későbbi Chevrolet Impaláknál is, melyek a 2014-es modell évben optikailag modernizálva lettek és kisebb motorral felszerelve mentek végig, immár tizedik generációjukban, a futószalagokon.