Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
chrysler-voyager-l-01.jpg

Chrysler Voyager

Chrysler Voyager áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Chrysler Voyager, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Chrysler történelem

A Walter P. Chrysler alapított Chrysler autómárka karrierjét hatalmas lendülettel kezdte meg az 1900-as évek első felében. Az 1924-ben bemutatott első Chrysler gyártáshoz ugyanis a tulajdonos gyorsan talált komoly támogatókat, akik befektetései hihetetlen sebességgel térültek meg, tekintve, hogy a vállalkozás egy évvel később már 17 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el és 3800 kereskedése volt szerte az államokban. A nagy gazdasági válság viszonylag gyors kiheverése után bemutatták a nagyközönségnek az Airflow modellt, melyet a világon elsőként mesterséges szélcsatornában teszteltek és karosszériáját az aerodinamika törvényeit is figyelembe véve alkották meg. A jelentős anyagi sikerek miatt a Chrysler terjeszkedni kezdett és felvásárolta a Dodge és Plymouth autógyártó cégeket is, a második világháború alatt aztán sok más üzemhez hasonlóan berendezkedtek a hadianyaggyártásra. Az autógyártás szempontjából nyugodt időszak után, 1951-ben azonban legördült a szerelősorról az első V8 Chrysler modell, a HEMI. A nem sokkal később megjelent Chrysler 300C pedig hatalmas sikereket érhetett volna el a Nascarban, de még debütálásának évében, 1955-ben kitiltották és megtiltották a használatát, mert túl erős volt. Az 1970-es években elérkezettnek látta a társaság az időt, hogy Európában folytassa a terjeszkedést, a Chrysler Europe divízió viszont nem sokkal később összeomlott. Az anyavállalat helyzete pedig az 1973-as olajválság után kezdett mélyrepülésbe. 1980 után azonban a sikeres új modellek, mint a Concorde és a Dodge Intrepid kisegítették a céget a szorult helyzetből, amely a 90-es évektől újra az öreg kontinenst vette célba. Az vállalat európai pályafutása aztán a Daimler AG-vel kötött megállapodásban tetőzött, a DaimlerChrysler létrejöttével. A mindössze 10 évig tartó kooperáció után a FIAT tulajdonába került a márka, mely ma már Európában csak az Egyesült Királyságban és Oroszországban értékesíti járműveit.

A kategóriateremtő Chrysler Voyager

A Voyager az amerikai márka első saját neve alatt forgalmazott buszlimuzinja, mely a kategória egyik első képviselőjeként 1991-ben jelent meg a piacon. Már az osztály és a modell nevéből is sejthető, hogy a kocsi hatalmas belső térrel és terjedelmes csomagtartóval állt a vevők rendelkezésére. Ezt egészítette ki az ülések dönthetősége, amivel személyre szabhatóvá és számos igényt kielégítővé lehetett tenni a Voyagert. A jármű továbbá híres volt kényelmességéről és a sok alapfelszereltség esetén is elérhető felszereltségi extráról, amellyel 4 éves pályafutása alatt az európai célközönséget gyakran meglepte. További előnyt jelentett, hogy különböző hosszúságú tengelytávval és akár 4x4 hajtással is kapható volt az autó, azonban például a motorpalettáról elmondható, hogy az első generáció esetén kedvezőbb fogyasztásuk miatt inkább a dízelüzeműeket érdemes választani. Az 1995-ben érkezett, gyakran még használtan is máig népszerű következő széria felül tudta múlni elődje sikerességét Európában egyaránt, köszönhetően a számos fejlesztésnek, amit a Chrysler eszközölt rajta. Ezek között fontos volt a kényelmesebb és tágasabb belső tér, ami az átgondoltabb variálhatóságnak köszönhetően újra számos család kedvencévé tette a Voyagert. Szintén javított a gyártó a futóművön is, ami stabilabb útfekvésben és kellemes menettulajdonságokban nyilvánult meg. A motorpalettán 2,5-3,8 literes benzines és 2,5 literes dízeles blokkok szerepeltek, melyek leginkább megbízhatóságukkal szereztek a kocsinak rajongókat.

Élet 2000 után – a Voyager az új évezredben

2000-ben érkezett meg a szám szerint már a negyedik generációba (az elsőt a Plymouth és a Dodge által gyártott típusok jelentik) tartozó buszlimuzin, amelyben az élvezetes és dinamikus helyváltoztatásért már átdolgozott és takarékosabb, 2,5-3,8 literes benzinüzemű és 2,8 literes common-rail dízelerőforrások feleltek. Az új modell már jóval kifinomultabb arculattal érkezett, a lekerekített formák, az ívelt idomok és a nagyméretű ablakok kifejezetten kellemes megjelenést kölcsönöztek a Voyagernek. Az ötsebességes kézi, valamint 3- vagy négysebességes automata váltóval is kapható kocsi újításai között olyan tételek szerepeltek, mint a biztonságot növelő oldallégzsák vagy az opcionális navigációs rendszer, 2002-től pedig már a DVD-s vagy kazettás szórakoztató rendszer is az extrák között szerepelt. A negyedik nemzedék gyártása a különböző piacokon még 2010 után is folytatódott, 2008-ban viszont megjelent az ötödik, máig legfrissebb kiadás, immár hangzatosabb Grand Voyager néven. Az európai piacon 2,8 literes, gazdaságos dízelmotorral árult új modell az elődökhöz hasonlóan 7 személynek nyújtott kényelmes lehetőséget az utazásra, de mindezt már több extrával, kényelmesebb kivitelben tette. A biztonság terén komoly fejlesztéseken átesett jármű már négycsillagos EuroNCAP minősítéssel büszkélkedhetett, de vetélytársai között olyan típusok indultak, mint a Renault Espace, a Citröen C4 Picasso és a Ford Galaxy, hogy csak néhány nevet említsünk a zsúfolt piacról. Az Európában 2011-től 2015-ig Lancia Voyager név alatt forgalmazott amerikai modell azonban hosszú pályafutása alatt végéig fenn tudta tartani népszerűségét, a közeljövőben eltérő névvel érkező utód pedig jó eséllyel válik majd sikeres örökösévé a buszlimuzinok úttörőjének.