Használt Citroen keresése az AutoScout24 oldalon

Citroen

Citroën: használtautó francia bájjal és extravaganciával

Ha praktikus autót szeretnénk egy csipetnyi esztétikával, akkor azt a Citroën autói közt találjuk meg. A modellek nagyságával és a berendezések kifinomultságával együtt az árak mérsékelten nőttek, a külseje gyakran “ennivaló” és barátságos hatást kelt a konkurenciájához képest. Ehhez azonban bizonyos hajthatatlanság is társul. Ez volt a legendás 2CV - az úgynevezett “kacsa” - a mai C4 Cactus-szal ellentétben. Külsejét illetően a tervezők alkalmazták az “Airbumper” testet, nem törődve a bevett szokásokkal. Legendás a hidropneumatikus Citroën is – a használtautók vásárlóinak szemei előtt mind a mai napig a régebbi járművek felfüggesztései lebegnek. A francia autógyártó több mint 100 éve ötvözi a kivételes menetkomfortot, az agilis vezetési dinamikát és a biztonságosabb útkövetést a tisztességes árképzéssel – nem ok nélkül.

A Citroën top modelljei használtautóként nagyon népszerűek

Nagyobb kényelem, megnyerő dizájn, ésszerű technológia - a Citroën megalapítása óta ezekre az elvekre épít, hogy megkülönböztesse magát a többiektől. A jelenlegi sorozat C1-C8 meglehetősen leegyszerűsített, de mégis megrekedt a csillogó járművek mögött, az agy és szív elragadtatása miatt. Akár élénk kis autó, akár kényelmes limuzin, a Citroën biztosan meggyőzi egyéni karakterével. A vonalvezetés aerodinamikus és egyúttal ízléses, a berendezés kényelme érezhető, a technológia pedig élvonalbeli. Nem csoda tehát, hogy a Citroën modellje a használtautó-piacon és az új járművek esetén is jó képet fest. Hosszú élettartam és az ésszerű fenntartási költségek jellemzik, különösen akkor, ha jó kezekbe kerül a jármű. Mi elsősorban a legújabb topmodellekre összpontosítunk.

Citroën C1 mit offenem VerdeckCitroën C1 von vorn

Citroën C1 : a legkisebb Citroën, mely sikere elsősorban az európai belvárosokban ívelt felfelé. Az első generáció 2005-ben került piacra, 2014 óta pedig a cseh Kolinban gyártják az utódját. A Citroën C1 külseje sokkal szembetűnőbb, mint azonos testvéreinek, a Peugeot 107-nek és a Toyota Aygónak. Városi autóként a Citroën C1 meggyőző, akár új, akár használt, s nem csak vizuálisan. A belső tér elég nagy négy személy számára, a kormánymű és az alváz kényelmesen összehangoltak. Már a standard motor is 68 LE-vel rendelkezik, mely a városi autópályákon életerős, a hosszú utazások során azonban a nagyobb teljesítményű egységre lesz szükség.

Citroën C3 von obenCitroën C3 von innen

Citroën C3 : A Citroën C3-t 2002 óta váltotta fel a Citroën Saxo. A vizuális különbség egyértelmű: a görbék meghatározása a 2009 óta gyártott modellek tervezése a második generációt illetően még erőteljesebb. A különlegességek közé tartozik, hogy rengeteg hely áll az utasok rendelkezésére, a karosszéria túlnyúlása rövid, mely megkönnyíti a manőverezést parkolás közben, illetve a csomagtér 1300 literre is kibővíthető, így a Citroën ezen modellje meglehetősen népszerű.

Citroën C5 von vornCitroën C5 von der Seite

Citroën C5 : a C5 a Citroën közepes méretű szedánja. Először 2001-ben vezették be, 2008 óta a második generációja gurul le a szalagról. Ellentétben sok más modellel, a francia autógyártó Citroën C5 modellje meglehetősen teuton - varázsa pedig a hűvös, időtlen eleganciájában rejlik. A C5 elérhető szedánként és kombiként egyaránt. Még az egyszerű modellek is kiváló berendezésekkel vannak felszerelve, egyenesen luxus az exkluzív változat az ülésmasszázzsal. A Citroën a használtautók pontértékei szerint jó helyezést ért el a rozsda-rezisztenciát és a fékek hosszú élettartamát illetően.

Citroën Berlingo von vornCitroën Berlingo von der Seite

Citroën Berlingo :amikor 1996-ban a Citroën Berlingo piacra került, az egyik első szabadidős tevékenységre alkalmas jármű volt az azonos felépítésű Peugeot Partner mellett. Különösen a családok értékelték a kiváló teret és az oldalsó tolóajtókat, melyeket a Citroën biztosít. A használt Berlingo érdekes az árérzékeny vásárlók számára, az átlagár pedig még mindig jóval alacsonyabb a versenyben részt vevő wolfsburgi vagy rüsselheimi konkurenciával szemben. Az egyszerűbb felszerelésen is látható, hogy a Berlingo eredetileg a haszongépjármű szegmensbe tartozik. A második generáció kerek formáinak 2008 óta kevés köze van az esztétikai elemekhez.

A Citroën eredete: a ferde fogaskerekek közkedveltek a gengszter-világ köreiben

Ez egy igazán páratlan marketing ötlet: 1925 óta 11 éven keresztül minden vasárnap a CITROËN felirat világított az Eiffel-toronyban az éjszakai Párizsban. A neonreklámra három oldalról 250000 színes izzót szereltek fel. Az “N” volt a betűk közt a legnagyobb, magassága majdnem elérte a 35 métert. Cirkuszi művészek és artisták szerelték össze a telepítést az Eiffel-torony lábánál. Még 30 kilométerrel távolabbról is óriási látvány volt , Charles Lindbergh pedig tájékozódási pontként használta az Atlanti átkelés során. 1933-ban a Citroën kiegészítette a reklámot egy 15 méteres világító órával, ezt egy évvel később pedig egy 160 méteres hőmérő követte. A Citroën 1935-ös csődjével megszakadt az Eiffel-torony kivilágításának történelme.

A cég története mintegy 30 évvel korábban kezdődött. A korai években azonban a Citroën még nem autóipari vállalat volt, hanem fogaskerekeket gyártott. Ez jellemzi az adott profilt is: a kettős spirál hajtóművet. Ezek eredetére emlékeztet a mai napig a Citroën logója. A világháború kitörése a vállalatot alapító André Citroën számára a termelés teljes körű átalakítását eredményezte, ugyanis a fegyverzetek kerültek előtérbe. A háború utáni nyereség új kezdetet jelentett az autóipar számára. A Citroën megmutatta innovatív oldalát: az első modell nemcsak az első olyan autó volt, melyet nagy számban gyártottak Európában, hanem már elektromos indítómotorral és egy pótkerékkel is rendelkezett- ezek szokatlan funkciók voltak a korabeli járművekhez képest.

Traction Avant vor GeschäftCitroën Avant Traction von oben

A második világháború kitörésekor a Citroën modellje olyan sikeres volt, hogy az autógyártó számos szociális intézkedést bevezetett. Így a Citroën volt az első vállalat az európai kontinensen, mely 13. havi fizetést adott, napközit működtetett és bevezette a munkavállalói egészségbiztosítást. De a globális gazdasági válság, André Citroën szerencsejáték-függősége és az 1930-as évek leginnovatívabb autója , a Traction Avant magas költségei 1934-ben csődbe juttatták a céget. A Michelin fivérek, mint a legnagyobb hitelezők átvették a céget és szabályozták a Traction Avantot a piacon. Az autóval a cég felelevenítette korábbi sikereit. Az elsőkerék-meghajtású autó acélkarosszériájával kivételesen jó fekvésű volt az utakon - így például menekülési járműként kétes hírnévre tett szert bűnözői körökben, a beceneve pedig “gengszter limuzin” lett.

Emlékezetes Citroën-ikonok: a háború utáni használtautó klasszikusok

A második világháború közvetlen utóhatásaként a háború előtti modellek vezették tovább az eladásokat. De az 1940-es évek végén a Citroënnek ismét sikerült az innováció felé fordulnia. Az olyan modellek, mint a 2CV, mely formája miatt a “kacsa” becenevet kapta, vagy a DS, mely neve a francia istennőre utal ( la déesse ), gyorsan fejlődtek a kultikus autók körében, ezzel a Citroën ma is jelen van a használtautó-piacon. A 2CV 1949-től1990-ig épült, az egyszerű technológia és az alcsony költségek által nagy népszerűségnek örvendett a diákok körében - nem utolsósorban azért, mert a “kacsa” a kapitalizmussal szembeni ellenállás jele volt.

Citroën DS in der Coupé-AusführungCharles de Gaulle in Citroën DS

A Citroën DS a gépkocsi 1955-ös bemutatása után azonnal a gépkocsi ajongók kedvence lett, ugyanis jól példázza a francia elegancia és a modern technológia összefonódását. Az istennő gyorsan beírta magát az autóipar történetébe:amellett, hogy levegős felfüggesztést és félautomata sebváltót kapott, még avantgárd stílusban is épült. A legszebb Citroën-kupék atyjai, a tervezőAndré Lefebvre, a dizájner Flaminio Bertoni és a technikus Paul Magès valódi mágusok voltak. A model az előtte 20 éven át vezető Citroën CX-t is felülírta. A mai napig az istennő képviseli a stílust és az autóipar ikonját a Citroën számára, a használtautó-piacon pedig a karbantartott járművek is impozáns áron kaphatók. Számtalan filmben is megjelent, Charles de Gaulle pedig megtette állami díszhintóvá. Ám a végén a DS jelentette a legkomolyabb vágást a Citroën történetében.

A jelen: a Peugeot fúziója, a DS autók kiválása

Citroën Jumpy als Transporter und KleinbusCitroën Jumpy von der Seite

1975-ben a konkurens Peugeot autógyártó és a Citroën létrehozta közös PSA Peugeot Citroën társaságot. Egy erős csoportot hoztak létre, mely képes versenyezni a világpiacon az árral és a minőséggel egyaránt. Ez oda vezetett, hogy a mai napig számos Citroën és Peugeot modellt építenek közös platformra és sok a közös alaktrész is - akkor is, ha a tervezést és a speciális technológiákat illetően mindkét márka a saját maga útján megy. A termékpaletta meglehetősen széles: az elegáns limuzin mellett tágas kombi, szellős kabrió és a masszív SUV továbbra is elérhető volt. Miután a vállalat 1990 és 2015 közt több örömöt és bánatot is megélt, a Citroën újra kivívta magának a helyet a legnagyobb európai autógyártók közt. A DS modellek feléledése 2005 után új sikertörténetet jelentett: 2014 óta a luxus sorozat keretében a DS gépkocsikat prémium márkaként kínálták.

Modell Járműkategória Gyártási időszak Megjegyzések
Citroën C1 Kisautók 2014 óta (2. generáció) Első generációját 2005 és2013 között gyártották, azonos a Peugeot 107 és a Toyota Aygo gépkocsikkal.
Citroën C3 Kisautók 2009 óta (2. generáció) Az első generációt 2002 és 2009 közt gyártották. Csak ötajtós szedánként érhető el. 2013-ban történt a ráncfelvarrás.
Citroën C3 Picasso Kisbusz 2009 óta C3 platformon alapul. Panoráma szélvédő oszlopokkal van elosztva. 2013-ban a modellt átdolgozták.
Citroën C4 Kompakt kategória 2010 óta (2. generáció) Az első generációt 2004 és 2010 között gyártották. Különlegessége: a kormánykerék rögzített, csak a felni mozog. 2015 elején ráncfelvarrást kapott.
C4 Aircross SUV 2012 óta Ugyanaz, mint a Mitsubishi SX és a Peugeot 4008.
Citroën C4 Cactus Mini-SUV 2014 óta A C3 platform alapján épült (a többivel elelntétben a neve is ezt sugallja). Megkülönböztető jellemzői közé tartozik az Airbump, a légpárnás műanyag burkolat elöl, hátul és oldalt.
Citroën C4 Picasso / Grand Picasso Furgon 2013 óta (2. generáció) Az első generációt 2006 és 2013 közt gyártották. Sajátossága a panorama-szélvédő. A Picasso öt, a Grand Picassso pedig hét férőhelyes.
Citroën C5 Középosztály 2008 óta (2. generáció) Az első generációt 2001 és 2008 között gyártották. A limuzin kapható négyajtós csapotthátú modellként, a kombit C5 Tourerként kínálják. 2010 és 2012 között csekély mértékű változások voltak. 2014 óta a magasabb verzió C5 Crosstourerként elérhető.
Citroën Berlingo Multispace Magastetős kombi 2008 óta (2. generáció) Az első generációt 1996 és 2009 között gyártották, és egyike volt az első szabadidős gépjárműveknek. A második generáció 2012-ben és 2015-ben is ráncfelvarrást kapott.
Citroën C-Zero Kisautó 2009 óta Ugyanaz, mint a Mitsubishi i-MiEV és a Peugeot iOn. Tisztán elektromos meghajtású. 2013-ban kisebb módosításokon esett át.

Sportosan erős:a Citroën sikere a Rally Világbajnokságon

Citroën CX 2400 GTiCitroën CX bei der Rallye Senegal

A korai években a Citroën több expedícióról írt Afrika és Ázsia autóipari történetében, és megmutatta, hogy a járművek extrém körülmények között isműködnek. Később ezt különböző versenyek követték az afrikai kontinensen. Az ezredforduló óta az autógyártó erőteljesen részt vesz az autóversenyzésben - ismételten azzal a céllal, hogy bizonyítani tudja a közúti járművek erejét - ezúttal a versenypályán. A Rally Világbajnokságon a Citroën saját csapatával képviselteti magát. A Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team – a francia Total olajtársaság együttműködő partner, az Arab Emirátus Abu Dhabi pedig főszponzor - az élvonalban utazik. A Rally Világbajnokságon (WRC) elért 94 győzelmének és a 8 konstruktőri világbajnoki címnek hálaa Citroën 2014-ig a legsikeresebb autógyártó volt a WRC történetében. 2014-ben és 2015-ben a Citroën a WRC és a World Touring Car Championship (WRCC) során is sikeres volt: a Citroën sofőrje Josö María López mindkét évben begyűjtötte a világbajnoki címet, a csoport pedig biztosította a konstruktőri címet. 2017-re tervezik a WRC-be való visszatérést egy új járművel.