Citroen Xsara áttekintés
Átfogó áttekintést talál az autóról Citroen Xsara, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább
Aktuális ajánlatok mert Citroen Xsara
-
Citroen Xsara Picasso 1.6HDi Exclusive 07 92
€ 2 490,-- 220 000 km
- 04/2009
- 66 kW (90 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
5,1 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, ES-13005 CIUDAD REAL, -
Citroen Xsara Coupé 2.0i 16v VTS
€ 2 900,-- 298 500 km
- 05/2001
- 123 kW (167 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, ES-47009 VALLADOLID -
Citroen Xsara Picasso 2.0HDI Exclusive
€ 2 340,-- 173 251 km
- 07/2005
- 66 kW (90 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
5,5 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, ES-45200 ILLESCAS -
Citroen Xsara Picasso 2.0HDi Exclusive
€ 2 490,-- 168 965 km
- 08/2001
- 66 kW (90 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
5,5 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Kereskedő, ES-45200 ILLESCAS -
Citroen Xsara X
€ 395,-- 112 000 km
- 01/1998
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, DE-81369 München -
Citroen Xsara 1.6 16V Exclusive
€ 1 600,-- 196 000 km
- 03/2003
- 80 kW (109 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
6,9 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Magánszemély, NL-8172 Vaassen -
Citroen Xsara 1.4 SX KEIN TÜV
€ 550,-- 155 000 km
- 06/1998
- 55 kW (75 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Egyéb
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-66839 Schmelz-Primsweiler -
Citroen Xsara Coupé 2.0i 16v VTS
€ 4 500,-- 250 000 km
- 04/2002
- 123 kW (167 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
9,3 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Magánszemély, ES-31012 Pamplona/Iruña -
Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi Attraction
€ 500,-- 274 000 km
- 08/2003
- 66 kW (90 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Dízel
-
5,5 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. - - (g/km)
Magánszemély, IT-41126 Modena
Citröen alapok
André Citröen egy kereskedői vénával is megáldott francia úriember, aki még az első világháború előtt alapított egy fogaskerékgyártó üzemet. Első autóipari próbálkozása még nem a nevét viselő márka megalapítása volt, hanem egy kis vállalatot, a Morst élesztette fel a hamvaiból. Ezt követte egy nagyobb szabású vállalkozás keretében a manapság is ismerős nyílfogazásos fogaskerék emblémával ellátott jármű elkészítése, amivel az üzletember nevével fémjelzett cég nem a leggazdagabb rétegnek, hanem a korlátozott anyagi lehetőségekkel élőknek kedvezett. A sikeres Type A után gyorsan jelentek meg a Type B és C modellek is, majd a 20-as években az 5CV. A marketinghez (Eiffel-torony Citröen felirattal való kivilágítása) is értő André vállalatánál az elkövetkezendő évtizedekben a technológiai fejlődésén volt a hangsúly, ekkor készült el a számtalan újdonságot (önhordó felépítmény, fronthajtás) felvonultató Traction Avant. A kocsi népszerűsége ellenére a vállalat anyagi nehézségekkel küzdött, de a Michelin támogatásával kilábaltak a nehéz helyzetből, az 1948-ban bemutatott 2CV pedig világsikerré vált. Egy-egy sikeres modell azonban nem volt elég a cég anyagi helyzetének biztosításához, amely végül a Peugeot-val való együttműködésben (PSA) találta meg az arany középutat. Később, az 1980-as éveket követő nagyjából 15 évben sok kritika érte a Citröen autónak minőségét, azonban ezt követően a franciák visszataláltak magukhoz: egyre sikeresebb járműveket gyártanak és a rallysportban is remekelnek. A márka 2009-ben ünnepelte 90. születésnapját, ennek apropóján hatalmas átalakításokba kezdtek, átalakították emblémájukat, a C sorozatot pedig már kiegészítette a múltbéli DS sorozatra is utaló új DS széria. A Citröen Xsara a társaság autóversenyzésben és civil szférában is kiugróan sikeres modellje, mely 1997-ben látta meg a napvilágot, de egyes változatai még 2010-ben is folyamatosan gördültek le a gyártósorokról.
Citröen Xsara – a sokféleség és a sikerig vezető út
A PSA-n belül a Peugeot 306-tal rokon Xsara modelleket 3 ajtós Coupe, 5 ajtós Berline, valamint kombi és Break fantázianevű kivitelben készítette a francia gyártó, hatalmas sikert aratott továbbá a negyedik, Picasso névre hallgató változat, amely mint családi egyterű tette híressé a Xsara nevet. A jellegzetes, lekerekített arculattal megjelent franciás kocsi 1,4-től 2 literes benzines és 1,6-os, 1,9-es vagy kétliteres szimpla és turbódízeles erőforrásokkal debütált a piacon, melyek kedvező fogyasztása és strapabírósága gyorsan növelte az autó renoméját. A Xsara továbbá méretéhez képest meglepően tágas utasteret biztosított a benne elférő maximum öt utas számára, valamint a csomagtartó viszonylag terjedelmes helykínálatának köszönhetően a családosok is teljesen meg voltak elégedve vele. A futóművek finomhangolása és a kulturált motorválaszték miatt a kocsi vezethetősége és rugózása is kortársai élmezőnyébe tartozott, ezért nem meglepő, hogy a Xsara használt változatai is kiemelkedő népszerűségnek örvendtek. Az 1999-ben megjelent egyterű testvér, a Picasso is sikert sikerre halmozott, tökéletes alternatívát jelentve a Citröen kínálatában a sima Xsaránál is nagyobb helyre vágyóknak, emellett pedig a jármű a WRC rallyversenyeken elért szép eredményeivel is öregbítette a márka hírnevét. Az egyre nagyobb elismertségre szert tevő négykerekűhöz 2000-ben érkezett egy ráncfelvarrás, melynek keretében több aspektusát tekintve is javítottak az autón.
Hosszan tartó karrier az osztálytársak sűrűjében
A modernizálást követő legszembetűnőbb változtatások természetesen a Xsara küllemét és belső terét érték, átdolgozták például az orr dizájnját, egyszerűsítettek a műszerfal kialakításán és a kormánykereket is lecserélték. Az átalakított és némileg frissített motorkínálat továbbra is biztosította a megfelelően gazdaságos fenntartást és a gépjármű dinamikus mozgatásához szükséges teljesítményt, új volt például a 16 szelepes, 2 literes, 135 lóerős benzinmotor és a 2 literes 106 lóerős turbódízel. A használtan is gyakran keresett Xsara felszereltség terén is kibővült, elérhetővé vált hozzá például 2002 után a kormányról vezérelhető hangrendszer, ezenfelül pedig a korszakban megszokott extrák nagy része is rendelhető volt a különböző felszereltségi szintekhez. A Citröen versenyzője azonban már megjelenésétől fogva zsúfolt piacon állta a sarat ellenfeleivel szemben, ahol számos márka modellje küzdött a vásárlók kegyeiért. Ennek eredményeképp kiváló alternatívát jelentett például a testvér Peugeot 306, a szintén francia Renault Mégane, a jelentősen eltérő külcsínnel rendelkező Opel Astra, valamint a némileg magasabb árkategóriából a Ford Focus és a Toyota Corolla. A szoros verseny azonban nem hozta zavarba a Citröen indulóját, a Xsara megbízhatóságának és a sok különböző igényt kielégítő változatainak köszönhetően mint sikeres kocsi ért pályafutása végére 2006-ban. Rallyban elért sikerei emellett hozzájárultak a gyártó jó hírnevének terjesztéséhez is, a 2010-ig gyártott Xsara Picasso pedig önmagában is sok hívet szerzett a modellcsaládnak, hatásosan kikövezve így az utat az örökösök számára.