Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
corvette-l.jpg

Corvette

"
Ahogyan az amerikai General Motors (GM) autókonszernhez tartozó Chevrolet gyártó 1953-ban bemutatta az első Corvette modellt, megkezdődött egy modelltörténet, mely a technikai innovációkra, a sorozatgyártásbeli változtatásokra és a többé-kevésbé fantáziadús autóiparra alapozott. A válságidőszakok és az 1970-es és 1980-as évek omladozó értékesítése ellenére a GM rendíthetetlenül kitartott a Corvette mellett, és megőrizte az első amerikai sportautó hagyományát az éles, jellegzetes külső és a versenyre kész vezetői magatartásnak köszönhetően, és persze nem utolsósorban azért, mert a luxus sportautó árkategóriájában az elmúlt évtizedekben kultikus autóvá vált. Egy modellt övezte egy bizonyos státusz, mellyel az anyavállalat tisztában volt, így egy hagyományokban gazdag modellt alakított ki, és az európai piacokon 2005-ben önálló márkaként mutatta be a Corvette márkáját, míg ennek megfelelően kupé és kabrió modellek is érkeztek az amerikai piacra, és azok Chevrolet Corvette néven kerültek kereskedelembe.

A harmadik Corvette-generáció a sorozat imázsfejlesztése

Az első két generáció esetében, a kezdeti években csak kabrió modellként készült a Corvette, az 1953-1962 és az 1963-1967 közötti években megjelenésük az olasz modellekre és a sikeres sportautók tervezésére hasonlított az akkor brit versenytársakkal szemben. A tipikusan agresszív Corvette stílus jellemzői évekig meghatározták az amerikai sportkocsik alakját, a kétülésest nagyrészt üvegszálas anyagból először 1968-ban mutatták be, és kisebb változtatásokat követően az 1982-es harmadik generációban gyártották. A visszahúzott utastér, a rendkívül hosszú motorháztető és a különösen ívelt és kiszélesedő sárvédők pontosan fémjelzik a Corvette kupé és kabrió modelljeit, csakúgy mint az 1950-es évek közepe óta beépített V8-as motorokkal elért teljesítménycsúcsok, melyek elérték a 400 lóerőt, hengerűrtartalmuk pedig nagyjából 7 liter.

Új dizájn és kisebb motorok jellemzik a Corvette kocsijait az 1980-as években

Az 1970-es években bekövetkezett olajválság megtörte a Corvette értékesítését az Egyesült Államokban. A GM tervezői erre reagálva a sportkocsikat 1984 óta a Corvette negyedik generációjaként dobták piacra, modernizálva a dizájnt és a motortechnológiát. Az új V8-as alumínium motorral felszerelve a Corvette közeledik az ötödik generációhoz, melyet először 1987-ben mutattak be, végsebessége pedig elérte a mágikus 300 km/h-s határt.

A Corvette hatodik generációja elérte egy szupersportkocsi teljesítményét

2005-ben a hatodik generációs Corvette modelleket is bevezették a piacra. Ezek a Corvette modellek rövidebbek és szűkebbek az agresszív tervezés helyett. A gyártás megkezdése óta ez az első alkalom, hogy a motorháztető alatt összecsukható fényszórók kaptak helyet a kupé és kabrió modellekben, ám ismét a nagyobb V8-as motort építették be, hat literes hengerűrtartalommal, amelynek teljesítménye 325 kW (442 LE) és ezáltal a Corvette jóval több mint 300 km/h sebességet is képes volt elérni a szupersportkocsik osztályában.

"

További hivatkozások áttekintése