Használt Dacia Duster keresése az AutoScout24 oldalon

Dacia Duster

A Dacia Duster formatervezése klasszikus jegyeket hordozott magán

2010-ben jelent meg a piacon a Dacia Duster kompakt szabadidőautó.

1999-től, a Dacia román autógyártó megszerzésével kezdte meg a francia Renault-konszern a limuzinok, zárt kocsiszekrényű szállítójárművek, kombiautók és alacsony árkategóriájú kisteherautók fejlesztését. Sok kritika érte az autókat, mert a Dacia a Logan és a Sandero modelleknél lemondott bizonyos szokásos biztonsági funkciókról. Az alacsony árkategóriájú autó ötlete azonban nemcsak azon a kelet-európai piacokon volt sikeres, ahol a Dacia hagyományosan képviseltette magát. A román márka eladási számai inkább Nyugat-Európában és a világ többi részén növekedtek. Amikor világmárkaként jelentek meg, a románoknak megvolt az az előnyük, hogy támaszkodhattak a francia anyakonszern tapasztalataira - különösen a motortechnikát illetően. A Dacia a modellprogramjának felépítésénél ügyelt arra, hogy következetesen a legerősebb szegmensre koncentráljon. Az autógyártó számításai a szabadidőautó kompaktosztályban is bejöttek. 2010-ben a franciák és a románok sorozatgyártásig fejlesztették az első crossover autót: a Dacia Dusterre keresztelt modellek eladása először Európában indult meg. A Dacia Duster – hasonlóan a román gyártó többi modelljéhez - egy gyártási platformra épül, amit a Renault és japán partnere, a Nissan is használ. A Dacia Dusternél a tengelytávolság azonban 2,67 méterre lett meghosszabbítva. Az 1,3 t nehéz kompakt szabadidőautó karosszériája 4,31 méter hosszú, 1,82 méter széles, és pontosan 1,69 méter magas volt, ami egy crossover-modell szokásos méretének felel meg. A Dacia Duster formatervezése azon Renault tervezőműhelyből származott, amely azt a megbízást valósította meg, hogy az eddig száraz stílusú Dacia márkát valamivel sportosabbá tegye. Így valósult meg a Dacia Duster kompakt crossover autó kialakítása.

A Dacia Duster elsőkerék- és összkerék-meghajtású változatban is készül

A Dacia Dustert két különböző meghajtási mód szerint kínálják eladásra. A benzinnel hajtott Dacia Duster mind elsőkerék-meghajtású, mind összkerék-meghajtású változatban is rendelhető. A dízellel hajtott autónál az összkerékmeghajtás csak a legerősebben motorizált Dacia Dusternél szerepel a programon. Az ehhez szükséges technika a partner Nissantól származik, amely lehetővé teszi a vezetőnek, hogy egy kapcsolóval kiválassza, hogy a meghajtás mindegyik kerékre vagy csak az első kerekekre legyen elosztva. Bemutatókon ünnepelték a Dacia Duster csúcsverziójában az elektronikus stabilitásvezérlést, amit a Dacia Duster 2010-es piacra dobásáig a román gyártó nem nyújtott.

A Dacia Duster hajtóműve

A Dacia Duster meghajtásához egy 1,6 l lökettérfogatú motor és egy háromfokozatú 1,5 l-es dízel hajtómű áll rendelkezésre. A Dacia Duster benzines változatánál maximálisan 77 kW (105 lóerő) teljesítmény érthető el, amely 164 km/h sebességre történő gyorsulást tesz lehetővé. Az alapmodell fogyasztása átlagosan 7,5 l (a károsanyag-kibocsátás 177 g CO2/km). Az Euro4-es szabvány legkisebb dízelmotora a Dacia Dusterben 63 kW (86 lóerő) teljesítményt nyújt és átlagosan 5,7 l dízel fogyasztás jellemzi (károsanyag kibocsátás 135 g CO2/km). Az erősebb Euro5-aggregát 79 kW (107 lóerő), az összkerékmeghajtásos változat pedig 81 kW (110 lóerő) teljesítményt szolgáltat.