Használt Dacia Sandero keresése az AutoScout24 oldalon

Dacia Sandero

A Dacia Sandero 2008-ban került bevezetésre Európában

A román állami autógyár, a [Dacia]() már az 1960-as években épített autókat, melyeket a francia [Renault]()-csoport fejlesztett ki és melyek Nyugat-Európában kerültek eladásra. Röviddel az ezredforduló előtt a franciák megszerezték az esélyt arra, hogy a romániai Daciát a Renault csoporthoz csatolják, ezáltal pedig létrehoztak egy egyedülálló programot, és a Daciát a 2004-es évtől kezdődően a nyugat-európai piacokon alcsony költségű márkaként kezdték forgalmazni. A [Dacia Logan]() kidolgozása után a románok és a franciák a következő időszakban [minibuszokat](), pick-up-okat és ötajtós [kompakt autókat](), kezdtek gyártani, melyek 2008-ban Dacia Sandero néven kerültek az európai piacra.

A Dacia Sandero terhelési kapacitása átlagon felüli a szegmensében

Bár a Dacia Sandero - ahogy szintén a Dacia Logan - több mint kétharmada alkatrészekből épült, több, mint 4 méteres hosszával és 1,75 méteres szélességével egy egyedi tervezésű szedán, nagy hatású első lökhárítóval, széles fényszórókkal és meredek hátsó résszel. A csapott hátú kialakítás előnye, hogy a Dacia Sandero ötüléses belső tere optimálisan kihasználható, a csomagtér teherbírása pedig több mint 320 liter. A hátsó ülések lehajtásával pedig a tárhely kibővül 1200 literesre. Így a Dacia Sanderóban lényegesen több hely áll rendelkezésre, mint osztályának átlagos autóiban, vagy, mint a hasonló technikai felépítésű Renault [Clio]() modellben, mely nagyjából 288, illetve 1038 literes raktérrel rendelkezik.

A 2009-es építési évben a gyártó bemutta a Dacia Sandero cross változatát

A román gyártó kiterjesztette a modellválasztékot a Dacia Sandero Stepway-en keresztül, mely 2009-től vált elérhetővé az európai piacokon. A Dacia Sandero Stepway ismertetőjegyei: a cross stílusú design elemek (mint például a tetősínek), a kerékdobok borítása és az oldalsó küszöbök. Az offroad felszereléséhez hozzátartozott a 20 mm-rel megemelkedett földtől való távolság is. Ezekkel a jellemzőkkel a Dacia Sandero Stepway még sokáig nem vált igazi [terepjáróvá](), de nem is ez volt a cél, hanem az, hogy földutakon használható legyen.

A Dacia Sandero hajtóműve

A különböző piacokon a Dacia Sanderót különböző teljesítményű benzin- és dízelmotorokkal kínálják. A Dacia Sandero alapvető meghajtása 55 kW (75 LE) teljesítményt biztosított, míg a Sandero nagyobb motorja képes volt elérni a 64 kW (87 LE) teljesítményt is. Ezen túlmenően a dízelt 1,5 literes hengerűrtartalommal, 63 kW (86 LE) teljesítménnyel kínálták.