Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
daewoo-lanos-back

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Daewoo Lanos, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

"

A Daewoo eredete

A Daewoo szó magyar jelentése „nagy univerzum”, ez pedig igazán találó a nevet viselő dél-koreai ipari csoportra, mely 1967-től létezik, és világszerte forgalmaz számos terméket sikerrel. Az autógyártó divízió 1978-ban jött létre, akkoriban még Saehan Motor néven. azonban a Daewoo név először 1983-ban jelent meg gépkocsikon. Az óriáscég hatalmas változatossággal gyárt mindenféle járművet, autóktól a lánctalpas traktorokon át a buszokig, azonban manapság már nem minden földrészen van jelen. Európában az Opel közreműködésével vetette meg a lábát a márka, például az 1990-es években Kadett alapokra gyártott Daewoo Racer típussal. A Daewoo palettája sikerrel fedte le a legtöbb ember igényeit, volt például a kínálatban miniautó (Tico), felsőkategóriás jármű (Leganza), és a kompakt kategóriában is indult népszerű modelljük, ez volt a Lanos. A manapság személygépkocsikat már nem gyártó márka 2001-ben kivonult az európai piacról, átadva a helyét a General Motors-nak, amely fel is vásárolta a Daewoo autógyártó részlegét, átnevezve azt GM Daewoo-ra. 2011-ben a GM végleg megszüntette a márkát. A Lanos 1996-ban jelent meg, ez volt a dél-koreai cég első teljesen saját alapokra épített négykerekűje.

Amiért a Lanos sikeressé vált

A Daewoo Lanos a dél-koreai gyártó belépő modellje volt, és mint ilyen, kedvező árával és tetszetős, mai napig stílusosként jellemezhető küllemével gyorsan az érdeklődés középpontjába került. Viszonylag széles réteg igényeit kiszolgálva, a Lanost három- és ötajtós ferdehátú, valamint négyajtós szedán változatban is gyártották. Ami a motorpalettát illeti, a kisautó meglehetősen kedvező fogyasztással bír és kiemelkedően megbízható blokkokkal volt megvásárolható, ezek között az 1,3 literes 86 lóerőstől az 1,6 literes 106 lóerős benzinesekig terjedt a skála. Ezek mindegyike megfelelő dinamizmussal tudta a kis járművet mozgatni, azonban dízelüzemű kivitel nem létezik a kocsiból. További előnye még a Lanosnak, hogy mivel Magyarországon is hatalmas népszerűségre tett szert, ezért használt változatainak széles választéka áll a vevők rendelkezésére, ráadásul manapság már kifejezetten alacsony áron. Az autó belső terét megfigyelve elsőre feltűnnek a megfelelő méretű és jó oldaltartású ülések, és a sportosság érzetét keltő alacsony vezetői pozíció. Annak ellenére, hogy nem egy nagyméretű jármű, a Lanos hátsó üléssorában is kényelmesen elfér két felnőtt, illetve a szedán kiadás csomagtartója is nagyobb a kategóriában megszokott méretnél. A kis kompakt több felszereltségi csomaggal is elérhető volt több mint 6 éves pályafutása alatt, ezek közül a Dolce S fantázianevű változat volt a belépőmodell, a több extrával rendelkező Elegante SE a következő lépcsőfok, a kínálat tetejét a Forza SX jelentette.

A Daewoo Lanos és konkurenciája manapság

Mindazonáltal, a Daewoo Lanos-nak máig tartó pályafutása során több ellenféllel is meg kellett küzdenie saját osztályában. A kisautó egyik legnépszerűbb ellenlábasa az Opel Astra volt, mely ugyan valamivel magasabb áron, de hasonlóan jó megoldásokat kínált. Az ázsiai gyártók modelljei közül is több típus kelhetett versenyre a koreaiak járműjével, ezek közül a Hyundai Accent, a Toyota Yaris, illetve a Honda Civic nyújtott jó alternatívát, hasonló árkategóriában. Az európai vagy amerikai vállalatok közül pedig például a Chevrolet az Aveo-val, a Fiat a Bravo-val kínált vonzó lehetőséget a megfizethető, kisméretű gépkocsit keresőknek. Nagy előnye azonban a Lanos-nak, hogy a hátsó üléstámlái osztva dönthetők, ez viszont nem csökkenti a csomagtartó és az utastér közötti teret, ami a kategóriában ritkán látott praktikumot jelent. Az autó dinamikussága továbbá jó fogyasztással is párosul, ami könnyen érthetővé teszi, hogy miért volt a családosok egyik közkedvelt modellje a kis Daewoo. Mindemellett, noha a típus gyártását 2004-ben leállította a dél-koreai vállalat, néhány évig még megvásárolható maradt más gyártók égisze alatt a Lanos. Azonban a gyártás befejezése nem tett pontot a kompakt Daewoo pályafutására, melyet még manapság is gyakran keresnek a kicsi és jó fogyasztású autót keresők a használtpiacon, így fenntartva valamelyest egyaránt a márka emlékét és népszerűségét.

"