Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
fiat-punto-l-01.jpg

Fiat Punto

Fiat Punto áttekintés

4,0 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Fiat Punto, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A kezdetek…

Az 1899-ben alapított Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino – Olasz Autógyár Torino) történelme során szép számmal gyarapította az olasz, illetve európai népautók sorát, viszont a máig gyártott és forgalomban lévő Punto csak kevéssel az ezredforduló előtt született meg. A leggyakrabban talán városi szaladgálósként aposztrofált kisautó története egészen 1993-ig, illetve piactól függően 1994-ig nyúlik vissza, ebben az évben váltotta ugyanis a Fiat korábbi kisautóját, az Unót. A gyártó legújabb miniautója szinte azonnal sikertörténetté vált, ugyanis 1995-ben – bár csak hajszálnyival előzte meg a rivális Volkswagen Polo-t – az Év Autójává választották Európában, ami elképesztő siker volt egy ilyen friss modell esetében. Számos előnyös tulajdonságának tükrében azonban már nem is olyan meglepő a Punto diadala. Ezek közé tartozik a modell sajátos külleme, mellyel megjelenésének idejében igen formabontó látványnak számított. Az eleinte csak Project 176-ként emlegetett autó emellett meglepően kényelmes és tág teret biztosított akár négy felnőtt ember számára is, valamint az akkoriban kisautóhoz képest igen méretes, 290 literes csomagterével is elnyerte a korabeli közönség tetszését. Ehhez jött még a korrekt belső kialakítás, a kedvező fogyasztású motorválaszték, valamint az autó viszonylagos strapabírósága - és kész is volt a siker receptje. A kisautó népszerűségét jelzi az is, hogy három- és ötajtós, valamint kétajtós kabrió kivitelben is elérhető volt. Belépő szinten a Puntóhoz 1,1 és 1,2 literes benzinüzemű, továbbá 1,7 literes dízeles erőforrás választása volt lehetséges, és a jármű egyéb kedvező tulajdonságai mellett ezek biztosították azt a fogyasztást és megbízhatóságot, ami miatt a Punto megannyi változata máig keresett modell a használtautók piacán is. A sikert kihasználva a gyártó a megjelenés után elkészítette a miniautó sport és GT változatait is, melyek erősebb motorokkal, és ebből kifolyólag jobb gyorsulással és végsebességgel rendelkeztek, amivel a Fiat már egy szélesebb réteget szólított meg belépő modelljével.

Tovább a siker útján – változások felé

Az első generációs Fiat Punto hatodik éve volt jelen a piacon, amikor a gyár elérkezettnek látta az időt a generációváltásra. Így végül 1999-ben, a gyár fennállásának századik évében, a jeles időpont előtt tisztelegve immár a második nemzedékbe tartozó Puntók gördültek le a szerelősorokról. A következő széria is az előd által kitaposott úton haladt, de jó néhány változást is magával hozott. A friss és újszerű stílus mellett a dizájn például még mindig a felmenő jellegzetes formáját kapta, viszont a karosszéria és a belső kialakítás már teljes átalakításon esett át. Az autó teljesen új felfüggesztést is kapott, illetve több évtizedes kihagyás után a második nemzedékes Fiat Punto volt az első a gyár modelljei közül, mely az eredeti, kerek Fiat emblémával büszkélkedhetett, amivel a gyártó a márka fennállásának századfordulója előtt rótta le tiszteletét. A második széria fontos újításai közé tartozott még a Puntóba először bevezetett elektromos kormányrásegítés, melynek eredményeképpen gazdaságosabb és környezetkímélőbb lett a kisautó. 2005-ben aztán újabb jeles dátumot ünnepelhetett a Fiat, ugyanis ekkor lépte át a legyártott Puntók száma a hatmilliós határt. Még ugyanebben az évben gyártásra került az új Grande Punto, melynek formavilágát újra az első szériát is jegyző Giorgetto Giugiaro tervezte, ez az autó már a modern Fiat SCCS platformra épült. Ahogy az a nevéből is kitűnik, ez a változat már az alapvetően kényelmes Puntónál is jóval nagyobb helyet biztosít utasainak. A Grande verzió fontos újítása volt még a motorválaszték, melyben a 2005-ös megjelenéstől kezdve elérhetőek voltak a modern 1,4-es T-Jet benzines és az 1,3-as vagy 1,6-os Multijet dízelmotorok, melyek jobb fogyasztással és kedvezőbb menettulajdonságokkal növelték a jármű vonzerejét.

Újra Punto – és még mindig versenyben

A 2005-től már a harmadik széria részeként gyártott Grande Punto 2009-ben egy alapos modellfrissítésen esett át, és Punto Evo néven futott tovább. 2012-ben aztán a gyár minden egyéb jelölést elhagyva visszatért a Punto névhez, így a Fiat kisautója máig ezen a néven várja vásárlóit. A legújabb változatban az autó többek közt 1,2-es nyolc szelepes, 1,4-es szintén 8V, illetve metánüzemű, valamint 1,3-as dízel Mjet vagy Lounge kiadású benzines 1,4-es 8V, továbbá a választék csúcsát képviselő Lounge 1,3-as Mjet 16V motorral kapható. Az új Puntóban mindemellett a Blue&Me; Bluetooth technológia biztosítja a vezető és a jármű közötti összhangot. Sikeressége okán azonban a Puntónak - bármely generáció szülöttje is legyen - számos kihívója akad az új és használt járművek piacán is, ahol számos modell vív harcot a kis Fiat által már többször kiérdemelt „népautó” címért. Kategóriájában és ebben az árszegmensben alternatíva lehet például a Renault Clio, a Toyota Yaris vagy a Nissan Micra, de ebbe a népes csoportba tartozik még a VW Polo, a Peugeot 206, illetve Honda Jazz is említhető, mint osztálytárs. Magasabb árkategóriából, mint a gyártók belépő modellje, a miniautó vetélytársa lehet még az 1-es BMW vagy az A1-es Audi. A Puntóval a Fiat saját jól bevált stratégiáját követte és ezzel ésszerű lehetőséget kínált az elérhető árú, de jó minőségű gépjárművet kereső vásárlók számára. Az eladási statisztikák adatai alapján pedig ez egy meglehetősen kedvező lehetőség, mert ha figyelembe vesszük a modell használtpiaci népszerűségét is, elég jó eséllyel indul az új modell is a sikerautóvá válás útján.