Használt Ford Galaxy keresése az AutoScout24 oldalon

Ford Galaxy

Ford Galaxy – a multifunkciós egyterű

Henry Ford és a Ford története

Talán nem túlzás azt állítani, hogy Henry Ford széles rétegek számára elérhető autóival és azzal, hogy feltalálta a mozgó összeszerelősort, valamint lefektette a tömegtermelés alapjait, sikeresen történelmet írt. A tehetséges mérnök és feltaláló már az Edison vállalatnál is kísérletezett járművek készítésével, de 1899-ben kilépett és lefektette a Detroit Automobile Company alapjait. Az újonnan szervezett cég nem volt hosszú életű, de Ford a következő évben versenyzőként is bizonyította rátermettségét, majd 1903-ban bejegyeztette a Ford Motor Companyt. Az alapító ekkor még csak a részvények 25,5 százalékával rendelkezett és ő volt a főmérnök és az elnökhelyettes is egyben, és irányítása alatt az első 15 hónapban még csak 1700 jármű hagyta el a gyárat. Ez 1913-tól gyökeresen megváltozott, amikor az 1908-ban megjelent híres T-modellt már mozgó összeszerelősoron gyártották, aminek köszönhetően a jármű hamarosan a világ számos szegletébe eljutott. A 30-as években a vállalat már Európában is rendelkezett üzemmel, hasonlóan azonban sok más autógyárhoz, a második világháború kitörésekor a Ford termelését is a fegyverkezés szolgálatába állították. A háború vége után újra növekvő érdeklődés kísérte a Ford járműveit és 1962-ben már bemutatták a cég első hátsókerék-meghajtású gépjárművét, a Cortinát. A vállalat ikonikus versenyautójával, a GT40-nel számos Le Mans-i versenyt is megnyert a hatvanas években, majd 1976-ban bemutatták és le is gyártották a márka első elsőkerékmeghajtású autóját, a Fiestát. A cég ezután az évszázad fennmaradó részében és az ezredforduló után is sikerrel működött, és olyan sikeres modelleket mutattak be, mint például az 1995-ben megjelent Ford Galaxy.

A Ford Galaxy sikere kezdetén

A Ford Galaxy első szériája egy tágas és jól variálható autó volt, melyben akár 7 személy is kényelmesen elfért. A Galaxy két testvérrel együtt érkezett a piacra, mivel a SEAT Alhambra és a Volkswagen Sharan a Ford modelljével közösen került kifejlesztésre - az első generációik kinézetét voltaképpen csak lámpáik eltérő dizájnja és az kocsikon található márkajelzés különböztette meg. Sok kedvező tulajdonságának köszönhetően viszont a Galaxy egyedül is megállta a helyét, mind a használt-, mind pedig az új autók piacán. Az autóból akár 5 ülés is kiszerelhető volt, ami egészen hatalmas csomagteret eredményezett, viszont a raktér terjedelme még 7 ülés esetén is jól használható maradt. Az új egyterű többféle motorral is kapható volt, a választékban szerepeltek a Volkswagentől és a Seattól származó blokkok is, azonban a legsikeresebbek mégis a Ford által gyártott, 2,3-as benzines és a 90-150 lóerős PD TDI erőforrások lettek. A praktikus egyterűhöz 2000-ben érkezett egy modellfrissítés, ekkortól a Galaxy-hoz jóval több extra vált elérhetővé már az alapfelszereltség részeként is, például az oldallégzsákok vagy az automata klíma. Az új egyterűket megjelentető három gyártó útjai azonban a második generációs Galaxy érkezésével szétváltak, és az új változat 2005-ban már teljes egészében a Ford gondozásában jelent meg.

Az Galaxy jelene és vetélytársai

Az új modell a Galaxy irányvonalát a luxus-családi vonások felé vitte el, egyszerre kínálva egy praktikus, nagy családi autót és a kor legelőrehaladottabb vívmányait és megoldásait felvonultató járművet. Ennek megfelelően az új szériában is kényelmesen elfér akár hét felnőtt is, valamint a Ford modellje a piac legjobb vezethetőségét és rugózását kínálja. A jól átlátható műszerfallal és minőségi beltérrel ellátott járműben állíthatók még a második üléssor támlái is, valamint a két hátsó sor a padlóba süllyeszthető, így nyerve szinte példátlan, 2325 literes és több mint két méter hosszú csomagteret. A második generációs Galaxy széles motorpalettával kapható, ebből a legnépszerűbbek a 145 lóerős kétliteres és 160 literes 2,3-as benzines és a 140 lóerős kétliteres dízeles erőforrások, melyek mindegyike a kategóriához és a motorok méretéhez mérten kedvező fogyasztást is kínál. Az új Galaxyhoz a gyártó már számos modern extrát kínál, ennek megfelelően távolságtartó tempomat, illetve akár fejtámlába integrált, képernyővel ellátott DVD lejátszó is rendelhető a kocsiba. Mindazonáltal, ahogy az már a modell első megjelenésekor is látható volt, a Galaxy korántsem egyedül indul a nagyméretű egyterűek mezőnyében. Remek alternatíva válhat ezért a régi ismerős Volkswagen Sharanból, az Opel Zafirából vagy a szintén rokon SEAT Alhambrából. Házon belül a Ford S-Max lehet még eltérő dizájnnal rendelkező, de jó választás, valamint a Citröen Grand C4 Picasso is a konkurencia sorait erősíti. A Ford viszont 2016-ban bemutatta a Galaxy legújabb, negyedik generációs változatát, mely a legmodernebb kor igényeinek megfelelő felszereltséggel és motorpalettával jelent meg, öregbítve ezzel az elődök hírnevét a használtautó-piacon, és nagy valószínűséggel megalapozva az új változat sikerét is.