Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
honda-civic-l-01.jpg

Honda Civic

Honda Civic áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Honda Civic, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A dugattyúgyűrűktől a legmodernebb csúcstechnológiáig

A cégalapító Honda Soichiro – akit elismerése jeleként 1980-ban a People magazin második, illetve japán Henry Fordnak nevezett – állítólag 1914-ben, nyolc évesen látott először automobilt, s ez az élmény inspirálta arra, hogy egész életét a motoroknak és autóknak szentelje. Ifjúként versenyautókat is épített, majd 1937-ben dugattyúgyűrűk gyártásába kezdett, de műhelyéből alig maradt valami a második világháború pusztításainak következtében. Ennek ellenére nem adta fel az álmait: 1946-ben műszaki kutatóintézetet alapított, majd 1948-ban létrehozta a Honda Motor Companyt, mely elindította a vállalatot a világ vezető motorkerékpár-márkájává válás útján, s a japán vállalat rövidesen Amerikában és Európában is megvetette lábát. Az autógyártást csak 1963-ban kezdték el egy teherautó (T360) és az első sorozatgyártású kétüléses személygépkocsi (S500 Roadster) piacra dobásával, majd 1972-ben bemutatkozott a Honda máig is egyik legsikeresebb modellje, a Civic is, melyből 1974-ben gördült le a gyártósorról az egymilliomodik darab. Eközben tovább bővült a cég profilja: az autó- és motorgyártás mellett többek között fűnyírókat és hajómotorokat is piacra dobtak. 1986-ban egy luxusautó (Acura), 1988-ban a világ első négykerékhajtású szériaautója (Prelude) bővítette a palettát. Az innováció és a környezettudatosság mindig is a cég jelszavai közé tartozott, így az elsők között vezettek be alacsonyabb károsanyag-kibocsátású Otto-motort, majd igazodva a változó világ követelményeihez, különféle alternatív hajtású - hibrid, hidrogénes, elektromos, üzemanyagcellás és napenergiával működtetett - gépjárműveket.

Az új és használt piacon egyaránt népszerű Honda Civic

Az első generációs Civic 1972-ben jelent meg, s fiatalos megjelenése, kedvező ár-érték aránya és fogyasztási mutatói egy csapásra az egyik legnépszerűbb prémium kisautóvá tették. Európában két-, három- és ötajtós változatban került piacra, eleinte 54 és 60, majd 69 LE-s motorral is. Az elődjénél szögletesebb és nagyobb, 4 és 5 fokozatú kézi, illetve 2 fokozatú félautomata váltós második generációhoz 1979-től lehetett hozzájutni. A harmadik generáció 1983-ban mutatkozott be, s két új változatot is teremtett: a Shuttle-t, valamint a sportkupé CR-X-et, de ekkor kerültek bevezetésre a négyhengeres D sorozatú motorok, valamint az 1,5 l-es CVCC motor is. 1987-ben került piacra az alacsony építésű, még nagyobb negyedik Civic-sorozat, 1991-ben az egyik legsikeresebb változat, az ötödik, s rá négy évre a hatodik is. 2001-2006 között gyártották a hetedik nemzedéket, melynek csúcstípusát a 2,0 l-es, 200 LE-s Type R jelentette, 2006-ban pedig napvilágot látott a CVT váltóval felszerelt hibrid Civic limuzin is. A merész, már-már futurisztikus megjelenésű nyolcadik nemzedéket 1,4-1,8 l-es benzines, továbbá 2,2 l-es dízelmotorral kínálták a vásárlóknak. A 2009-es modellfrissítésnek köszönhetően az 1,8 i-VTEC motor is elérhetővé vált. A még modernebb formájú Civic kilencedik generációját 2011 szeptemberében mutatták be. Tervezésekor hangsúlyos szerepet kapott a fogyasztási adatokat pozitívan befolyásoló aerodinamika (0,27 CW légellenállásával kategóriagyőztessé is vált pillanatok alatt). Ugyan 3 cm-rel csökkent a tengelytáv, az utastér mérete nem változott, s a középre helyezett üzemanyagtartály 477 l-es csomagteret eredményezett. A folyamatos fejlesztésről és innovációról híres vállalat 2016 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a tizedik generációt, még provokatívabb külsővel, amelyet szélesebb, alacsonyabb és hosszabb kivitelben s vadonatúj turbómotorokkal lehet rendelni.

A Honda Civic kategóriája tükrében

A Honda Civic 2016-os motorválasztéka széles palettán mozog: az 1,4 és 1,8 l-es benzines, a 2,2-es i-DTEC, valamint az 1,6 literes i-DTEC dízel is szerepel a listán. Több teszt is alátámasztja, hogy az utóbbi fogyasztása 3,3 és 4 l között mozog, s ha ehhez az ötcsillagos töréstesztet is hozzávesszük, komoly fejtörést okozhat a konkurens modelleknek. Az ötajtós Civic, a Civix X Edition és a Civic Tourer is egyaránt népszerű a vásárlók körében, s ezek mindegyik változata meggyőző bizonyítéka a Honda Earth Dreams filozófiájának (páratlan vezetési élmény biztosítása a bolygó megóvására tett törekvések mellett).Vetélytársai között említhető többek között a Toyota Corolla és a Toyota Auris, a Chevrolet Cruze, a Ford Focus, a Hyundai Elantra, a Škoda Octavia, a Nissan Sentra, a VW Jetta, a Mazda 3, az Opel Astra és még hosszasan folytathatnánk a sort. A Honda mindenesetre kemény ellenfélnek bizonyul az új és használt autók piacán egyaránt, autó- és motorversenyeken is folyamatosan komoly sikereket könyvel el. Mondhatjuk tehát, hogy Honda úr filozófiája s egyben a Honda szlogenje az álmok erejéről (Power of dreams) tehát valóra vált.