Használt HUMMER keresése az AutoScout24 oldalon

HUMMER

Az ötlet: katonai járművektől a luxus Hummerig


A Hummer modellek eredetét az amerikai hadsereg által fejlesztett ““Humvee”” modelleknél találjuk, melyet az AM General gyártó épített 1985 óta. Hét évvel a gyártás megkezdése után az AM General megalkotta az első civil Hummer modellt. 1999-ben a General Motors (GM) bebiztosította a névhasználati jogokat, és az ezt követő időkben kibővítette a programot a Hummer H2 és H3 modellekkel. A GM ötlete: ha a Hummer terepjáró presztízsét egy modern sporthaszonjármű (SUV) kényelmével ötvözzük, melynek alapja egy GM-motor, a Hummer magában hordozza egy kultuszjármű lehetőségét.

Eredet: Hummer H1

1992-ben megérkezett a Hummer a közutakra: az AM General által épített civil változat egy zárt SUV és egy pick-up kombinációja volt V8-as motorral. Műszakilag nagyrészt katonai eredetű modell volt, ehhez igazították a belső teret, hogy az a civil életben megszokott kényelmi igényeket is kielégítse. Annak ellenére, hogy a Hummer 2,19 méter széles, 2,00 méter magas, 4,68 méter hosszú és 3,6 tonnás, minden téren megfelel a civil használatnak. Ezt biztosította az összkerékmeghajtás, a 72 fokos hegymászó képesség és az 1,81 méteres dönthető nyomtáv. A vásárlók többféle meghajtás, egy 125 kW (170 LE) teljesítményű dízel és egy 147 kW (200 LE) teljesítményű turbódízel közül választhatnak, melyek 6,5 literesek, illetve rendelkezésre áll egy 5,7 literes benzines változat is. A benzines változatot csak az 1990-es évek közepén kínálták és csak egy rövid ideig. A Hummer csúcsmodellje a Hummer 1 Alpha volt, melynek teljesítménye 221 kW (300 LE), hengerűrtartalma pedig 6,6 liter. A második Hummer modell, a H2 bevezetése óta 2003-ban a Hummer az első sorozatot elnevezte H1 sorozatnak. A H1 gyártása 2006-ban ért véget.

A luxus: Hummer H2

A Hummer H2 volt az első GM által fejlesztett SUV, mely Hummer márkanév alatt jelent meg 2003-ban. Gyártása az AM General által folytatódik. Karosszériája és arányai több mint két méteres szélességével és magasságával, illetve 4,82 méteres hosszával hasonlóak a Hummer H1 modelljéhez. A belső luxusa és egy erősebb GM motor azonban hozzájárult a felső osztály kényelméhez. Mivel sok amerikai vásárló tetszését nem nyerte el a H1 dízele, ezért a Hummer H2 hat literes hengerűrtartalmú benzinesként kapható, melynek teljesítménye 236 kW (321 LE). 2008-ban a GM egy teljesen újratervezett Hummer H2 sorozatot mutatott be nagyobb, 6,2 literes V8-as motorral, hat sebességes automata váltóval és 293 kW (398 LE) teljesítménnyel. A Hummer H2 maximális sebessége 160 km/h-ra van beállítva. Az újabb [modellek]() hátul harmadik üléssort is kaptak. A 2005-ös évtől a Hummer H2 sportterepjáróként (SUT) kapható nyitott raktérrel.

A ““kicsi””: Hummer H3

A legkisebb Hummer 2006-ban érkezett Németország piacára Hummer H3 néven. A Hummer világban a kicsi jelentése: csupán 1,98 méter széles és alig 1,87 méter magas, hossza nem egész 4,80 méter, súlya pedig 2,2 tonna. A Hummer H3 váltója egy ötsebességes kézi sebességváltó vagy egy négyfokozatú automata. A V8-as változat 5,3 literes hengerűrtartalma mellett a Hummer H3 egy kisebb, 3,7 literes öthengeres motorral is kapható. A felszereltségi szintek elnevezései Adventure, Base és Luxury. A Hummer Adventure modelljét egy szabványos, teljesen záró differenciálzárral kínálták, terepjáró képessége pedig 60%-os meredekség. Ehhez hozzárjárult, hogy a 2,2 tonnás jármű 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 160 km/h. A Hummer üzemanyag-fogyasztása 13,9 liter (330 g/km CO2), mellyel a H3 a leggazdaságosabb Hummer modell lett. Ahogyan a Hummer H2 modelljét, a H3 modellt is kínálta a GM pick-up változatban, méghozzá Hummer H3T néven. A H3 modell a GM-üzemekben készült Louisianában és Dél-Afrikában.