Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
hyundai-tucson-l-01.jpg

Hyundai Tucson

Hyundai TUCSON áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Hyundai TUCSON, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Hyundai Motors Company a kezdetektől napjainkig

Bár Dél-Korea jókora késéssel csatlakozott az autógyártó országok sorához, az elmúlt néhány évtizedben felzárkózott, sőt, komoly autóipari nagyhatalommá vált. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a Hyundai és a Kia profitabilitása vetekszik a német prémium gyártókéval, továbbá hogy a dél-koreai autóipari részvények ára drasztikusan emelkedett az utóbbi időkben. A Chung Ju-Yung koreai üzletember által 1967-ben alapított Hyundai Motor Company például ma a világ egyik legjelentősebb és Dél-Korea legnagyobb autógyára, melynek székhelye az ország fővárosában, Szöulban van. Első autóikat a Fordtól vásárolt licencek alapján készítették, s legelső modelljük 1976-ban került piacra Pony néven, melyet két év elteltével már külföldre is exportáltak. A vállalat viszonylag korán nyitott a nagyvilág felé, melynek következtében mára már szinte az egész világon forgalmazza termékeit. Az USÁ-ban 1985-ben indult az importőrcég működése, Európában pedig 1995-ben mutatkoztak be. A márka népszerűsége szépen ívelt felfelé, 1994-ben már több mint egymillió autót gyártottak, és a Kia-részvények 51%-ának felvásárlásával a 90-es évek végére már a Hyundai lett Dél-Korea első számú autómárkája. A gyártó több országban, így például a Cseh Köztársaságban, az USÁ-ban, Indiában, Kínában és Törökországban is nyitott leányvállalatot, és a személyautókon kívül buszokat és haszongépjárműveket is tartanak a termékpalettán, valamint a nehéziparban, űrkutatásban, acélgyártásban is vannak érdekeltségeik. A Hyundai az elsők között vett részt a környezetbarát autózás támogatásában, már 1994-ben napelemes járművet fejlesztett ki, 2001-ben bemutatta első üzemanyagcellás elektromos járművét, a Santa Fét, 2003-ban a világ első, üzemanyagcellás elektromos járművekre tervezett hidrogén tárolórendszerét, s 2013 februárjában a világon elsőként kezdte meg hidrogénüzemű gépkocsi (ix35 Fuel Cell) sorozatgyártását és értékesítését. A vállalat sorra nyeri a környezetvédelmi díjakat, 2016-ban például ők hozták el az AutomotiveINNOVATIONS „Leginnovatívabb tömegpiaci gyártó” díját környezetbarát járműtechnológiák kifejlesztése terén vállalt úttörő szerepükért, melynek egyik legkiemelkedőbb példája a Hyundai IONIQ, a világ első háromféle elektromos hajtáslánccal tervezett gépjárműve. A Hyundai népszerűségét tovább fokozta, hogy a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos támogatójaként 428 darab Hyundai Motor járművel támogatta a tornát, így például személyautókat, furgonokat, terepjárókat és kisbuszokat szállított az Európa-bajnokság zökkenőmentes lebonyolításához ‘A Hyundai elvisz az EB-re’ kampány keretében, s az európai nagyvárosokba is a márka vitte el a közvetítéseket azon tömegeknek, akik nem jutottak el a franciaországi stadionokba.

A Tucson története

A Tucson első generációja 2004-ben látott napvilágot, és egészen 2010-ig gyártották, amikor is ix35-re nevezték át az új, üzemanyagcellás elektromos járművet, de 2015-ben ismét visszatértek a már bejáratott Tucson névre. Tágas, kényelmes és praktikus utastér, jó ár-érték arány, stabil útfekvés, kellemes futómű, könnyű irányíthatóság, viszonylag olcsó fenntarthatóság – többek között ilyen vélemények hangzottak el a komoly megjelenésű és divatos első generációval kapcsolatban, melyet 3 fajta benzin- (133-178 LE) és 3 fajta dízelmotorral (114-186 LE) hoztak forgalomba. Kedvező árfekvés, temérdek hely, szuper motor, kiváló ülések, még divatosabb, takarékosabb, biztonságosabb, kényelmesebb és környezetkímélőbb, mint elődje – ezekkel a szavakkal pedig már a 2010-ben piacra dobott ix35-öt dicsérték. A modell 2 féle benzines és 2 féle dízelmotorral, kézi, illetve automata váltóval, 4x4-es és elsőhajtású változatban, start-stop opcióval, a SUV-ok mezőnyét tekintve kiemelkedően jó széndioxid-emissziót garantálva került a vásárlókhoz. Az új generációs, már ismét Tucsonnak nevezett modell 2015-ben debütált, s rövid időn belül komoly sikereket aratott a piacon nagyszerű formatervével és fejlett technológiájával, megtestesítve a Hyundai európai jelenlétének újabb mérföldkövét. A kompakt szabadidőautót 2 féle Euro 6-os benzin- (132 és 177 LE) és 3 féle Euro 6-os dízelmotorral (116, 136 és 185 LE), kézi, illetve automata sebességváltóval, az összes divatos és hasznos vezetősegédet megkapva, 8 colosra növelt központi kijelzővel, TomTom navigációval és ötcsillagos törésteszttel dobták piacra, ráadásul Live szolgáltatást is kínálnak mellé, mely valósidejű információkkal látja el a vezetőt a forgalmat és traffipaxokat illetően.

A Tucson a hobbiterepjárók mezőnyében

A Tucson emelt fővel foglalhatja el az őt megillető helyet mind az új, mind a használtautók rendkívül sokszínű SUV-palettáján. A mezőnyben olyan kategóriatársai akadhatnak, mint testvére, a nagyobb kivitelű Hyundai Santa Fe, a konszernen belül gyártott Kia Sorento és Kia Sportage, valamint a Dacia Duster, a Renault Kadjar, a SsangYong Rexton, a Subaru Forester, a Suzuki Vitara, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-trail és a Nissan Qashqai, a Honda CR-V, a Ford Kuga, a Toyota RAV4, a Land Rover Freelander, a Mazda CX-5, a Mercedes GLK, a Volvo XC90, az Audi Q5, a BMW X3 és így tovább. A Hyundai logója, a megdöntött, stilizált H-betű két embert, az eladót (céget) és a vásárlót szimbolizálja, akik éppen kezet fognak, ezzel is kifejezve a vállalat azon törekvését, hogy az ügyfelek elvárásait és igényeit maximálisan kielégítve jöjjön létre minden Hyundai-modell értékesítése. A Hyundai Motor európai leányvállalata 2014-ben közel 425 000 gépkocsit helyezett forgalomba mintegy 30 európai ország közel 2500 értékesítési pontján keresztül, mely a vásárlókat előtérbe helyező üzletpolitika ékes bizonyítéka. Aki szereti az igényes, nagy karosszériát és a magas üléspozíciót, továbbá korrekt ár-érték arányú hobbiterepjárót szeretne, mely ugyanakkor mindent tud, ami a kategóriától elvárható, ráadásul motorja, futóműve és kényelme már-már a prémium kategóriás autók világába enged belekóstolni, annak érdemes próbát tennie a Tucson valamelyik modellváltozatával.