Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
jaguar-xj-l-01.jpg

Jaguar XJ

Jaguar XJ áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Jaguar XJ, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A felsőosztály gépjárműinek tervezői minden sorozat új koncepciójánál azzal a kihívással szembesülnek, hogy a motor egyre nagyobbá válik, és egyre több elektromos asszisztens és egyre kifinomultabb biztonsági rendszerek elhelyezése kerül előtérbe. Néha ez kevésbé elegáns eredményekhez vezet. Mindenekelőtt tisztelet a technikai szakértelemnek, a vezető német luxusautó gyártó korábban néha éles kritikát kapott, ugyanis a zászlóshajók dizájnján érezhető volt, hogy túl nehézkes. A brit történelmi gyártó, a Jaguar csúcsmodelljével, a Jaguar XJ modellel jól járt. Bár meg kellett harcolnia az 1980-as években a British Leyland konglomerátummal az esetleges minőségi probléma esetében. Azonban senki sem testesíti meg a Jaguar XJ modelljénél a páncéloshadosztály mentalitást. Ennek egyszerű az oka: a szedán alapvető formája alig változott 1968-as első bemutatása óta. Ez megfelelt a valamennyi bemutatott sorozatnak, az elegáns, nagy, ragadozó macska dizájnjának, melyről a márka nevét is kapta. Nem utolsósorban azonban ez a folytonosság annak köszönhető, hogy a Jaguar XJ évtizedeken át a brit programok csúcsmodelljei közt kapott helyet, ezenkívül pedig az angol autógyártás egyik jelképe volt.

A Jaguar XJ12 modelljével a gyártó bemutatta a világ első V12 szedánját

Klasszikus autóként az első sorozatba (1968-1992) napjainkban beleszámítódik az 1968 és 1973 között gyártott Jaguar XJ első sorozata, melynek fejlesztését még személyesen nyomon kísérte a cégalapító Sir Williams Lyons. A legelején a szedán már kétféle motorral volt elérhető, ezek voltak a hathengeres Jaguar XJ6 és az XJ12 modellek. Ez a modell 186 kW (253 LE) teljesítményre volt képes, és sokáig ez volt a világ egyetlen sorozatgyártású tizenkéthengeres autója. Mivel az 1973 és 1979 között két különböző tengelytávval gyártott modellek szerepeltek az utód sorozatban, így az első gyártási sorozat, a Jaguar XJ komplex, felszerelt változatai a Sovereign és Vanden Plas szedánok a történelmi, Daimler név alatt kerültek piacra. Először 1979-től 1992-ig gyártották a harmadik sorozatot, ám a nómenklatúra nagyrésze megváltozott. Azóta a legtöbb luxusmodell Jaguar néven került kereskedelembe.

Az első kompresszoros modell átvette a Jaguar XJ12 szerepét

A British Leyland égisze alatt került sor a Jaguar XJ második sorozatának kifejlesztésére, mely három sorozatban, 1986 és 2003 között gurult le a szalagról. Az átmenetileg klasszikusként elfogadott szedán éles dizájnt kapott, mely mégis tükrözte a szokásos XJ sziluettjét és a tipikus szedán imázsát. Azonban a hagyománnyal szakítva az első sorozat (1986-1994) Sovereign és Vanden Plus modelljei téglalap alakú fényszórót kaptak. Az elektronikus alaktrészek, a digitális fedélzeti módszerek és az alumínium, könnyű építésű motorok voltak a modernizáció legfontosabb elemei. Emellett a különböző XJ6 változatok 2,9-4,0 literes motort kaptak, az új modellt 1993-ban ismét XJ12 modellként kínálták, mely 6,0 literes hengerűrtartalmú motort kapott, 229 kW (311 LE) teljesítménnyel. A második sorozat (1994-1997) szedánja újra lekerekített formákat kapott, mint az eredeti modell. A legfontosabb újítás a következő sorozatban (1997-2003) az új tulajdonos Ford által 1997-ben bevezetett V8-as motort volt, melyet először az XJR modellbe építettek be, méghozzá kompresszoros feltöltővel, mely modell így átvette a csúcsmodell XJ12 szerepét.

Az alumínium karosszéria és az erősebb motorok felértékelik a Jaguar XJ sportosságát

A sportos részletek, mint a hűtőrács hálója és a súlycsökkenés révén megvalósult a könnyű, teljes mértékben alumínium karosszéria, a 2002-ben épült harmadik generációs Jaguar XJ is piacra került, méghozzá egészen 2009-ig gyártották. A három V8-as motor mellett 4,2 literes hengerűrtartalom mellett ez a generáció volt az első dízeles szedán a Jaguar XJ történetében. Az új, 2,7 literes hathengeres motor 152 kW (207 LE) teljesítményre képes. Csúcsváltozata maradt a V8-as kompresszoros motorral a programban, melynek teljesítménye 291 kW (395 LE). A negyedik generációt 2010-től kínálta az új indiai tulajdonos, a Tata Motors, mely még erősebb, 5,0 literes befecskendezéses kompresszoros motort kapott, melynek teljesítménye 375 kW (510 LE), mellyel a Jaguar XJ az egyik legsportosabb szedán, melyet a felső osztály számára létrehoztak.