Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
jeep-grand-cherokee-front

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Jeep Grand Cherokee, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Évtizedek óta a köztudatban: a Jeep történet

Nehéz elképzelni annál nagyobb sikert, minthogy egy termék neve köznévvé váljon. Az amerikai Jeeppel azonban ez történt, mivel a mindennapokban is használt „dzsip” kifejezés nem a márkanévre utal, hanem a terepjáró szinonimája. Ehhez az elismeréshez azonban kalandos út vezette az eredetileg még Willys-Overland nevű vállalat modelljét, melynek terveit egy hivatalos katonai pályázatra adtak be, sokcélú és könnyű katonai felderítő jármű készítését tűzve célul. A pályázaton a Willys autója nyert és csak a második világháború során félmilliót készítettek belőle, majd bevetették a koreai és vietnami háborúban is. Az így legendássá váló Willys Jeepet gyártó vállalatot az 1950-es években jegyezték be a tőzsdére, 1954-ben pedig Willys Motors Inc.-re változtatták a nevét. A hatvanas években újra átkeresztelték a céget, ezúttal Kaiser Jeep Corporationre, továbbá ettől fogva gyártottak kizárólag civil használatra szánt járműveket is, például a híres Wagonert és a Gladiatort. 1970-ben a Jeepet felvásárolta az American Motors, majd teljesen szétválasztották a hadi és polgári célú járművek gyártását. Ezt az első teljesen automatikus négykerék-meghajtású rendszer bemutatása követte. 1974-től létezik a Cherokee a gyártó kínálatában, viszont még a 90-es évek előtt megvásárolta a vállalatot a mai tulajdonos Chrysler Corporation, újabb sikerhullámot indítva el a Jeep történelmében. 1990-re már több mint egymillió Cherokee talált gazdára, aztán bemutatkozott a kifinomultabb, városi használatra inkább alkalmas Grand Cherokee. A márka 2011-ben ünnepelte a 70. születésnapját, autói pedig világszerte sikeresek. A Grand Cherokee modell ma már a negyedik generációjánál jár és nemrég 20. évfordulóját is megünnepelte.

A változás szele: a Grand Cherokee első szériái

A Grand Cherokee-t azzal a céllal dobta piacra a Jeep, hogy a kemény terepre készült sárdagasztói mellett szerepeljen egy olyan autó is a kínálatában, amely városi használat esetén is megállja a helyét. Ennek ellenére a gyártó nem is tudta, és valószínűleg nem is akarta elhagyni terepjárói meghatározó elemeit a Grand Cherokee-ből, a mostoha környezetben is kiválóan teljesítő motorokat. Az erőforrások soraiban tehát a jól bevált 4, 5,2 vagy 5,9 literes benzineseket (maximum 245 lóerővel) találhattuk, valamint egy 2,5 literes turbódízelt a Motoritól. Az első széria még viszonylag puritán belső térrel jelent meg, ez azonban semmit nem vont le az autó értékéből és a strapabíróságot is növelte. A második generáció jelentősen kifinomultabb formákkal érkezett és már külsejét látva egyértelmű volt, hogy a kocsit inkább az erős és terepen is kiváló szabadidőautót keresőknek szánták. A motorválaszték ennek megfelelően alakult át, megtalálható volt a palettán a még az előző modellekben szolgálatot teljesítő régi, sorhatos benzines, a legélvezetesebb viszont a 4,7-es V8-as volt, azonban a Mercedestől származó, kulturált 2,7 literes közös nyomócsöves dízel vált igazán közkedveltté. Többcélú járműként a terepjáró óriási csomagtérrel és elődjénél kifinomultabb belső térrel rendelkezett, továbbá átlátható kezelőszerveket kapott és néhány személyautót is megszégyenítő gazdag felszereltséggel látták el. Az öt éven keresztül gyártott harmadik generáció 2005-ben látott először napvilágot, elődjeinél elegánsabb megjelenéssel és jobb összeszerelési minőségben.

Klasszikusok az utakon: a Grand Cherokee és riválisai manapság

A modell harmadik generációja tovább vitte a hagyományokat és kiváló offroad képességekkel bírt, viszont a Jeep mérnökeinek köszönhetően már aszfalton is kellemes menettulajdonságokkal rendelkezett. A belső teret illetően a kényelem növelése volt a fő szempont, ezt az extrák szokásosan széles tárházával és a sokkal komfortosabbra cserélt ülésekkel érte el a gyártó. A használtan is népszerű, összkerékhajtással is felvértezett jármű motorok terén is előrelépett, a Mercedes-fejlesztésű V6-os dízel 215 lóerővel újra hatalmas népszerűségnek örvendett, azonban közkedvelté tudtak válni a 4,7 és 5,7 literes V8-as, akár 357 lóerős blokkok is, a kínálat csúcsát pedig az SRT-8 kivitelben elérhető, 420 lóerő leadására képes 6,1 literes erőforrás jelentette. Igazán viszont csak a 2010-ben megjelent negyedik nemzedékkel kezdte – a terveknek megfelelően – megszorongatni a Jeep az európai gyártók SUV modelljeit, melyek közül komoly alternatívát jelent a BMW X-sorozata, a Mercedes GLE típusa, valamint az Audi Q jelzésű családi- és szabadidőautói. Az új Grand Cherokee azonban teljességgel modern, bár klasszikus megjelenésével ki tud emelkedni a vetélytársak közül, valamint hagyományosan jó terepes képességei miatt is előnnyel indul. Az új széria az utakat választva is luxusautós kényelmet és prémium kialakítású utasteret kínál, bőrüléssel, faberakásokkal, érintőképernyős középkonzollal és akár panoráma napfénytetővel. A háromliteres, eddigieknél lényegesen gazdaságosabb dízelmotorokkal és a bivalyerős, 5,7 vagy akár 6,4 literes benzinesekkel kapható autó tehát minden tekintetben felnőtt napjaink elvárásaihoz, az újabb szériák új- és használtpiaci népszerűsége miatt pedig a sikert gyaníthatóan a jövőben érkező új nemzedékek is folytatják majd.