Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Kia Picanto Front

Kia Picanto

Kia Picanto áttekintés

4,4 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Kia Picanto, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Kia történetéről

A Kia Dél-Korea legidősebb autógyártója, melyet 1944-ben alapítottak, ekkoriban viszont a cég profiljában még csak acélcsövek és kerékpárok készítése szerepelt. Nem sokkal később azonban az eredeti nevén Kyungsung Precision Industry névre hallgató vállalkozás belevágott motorbiciklik, teherautók és személygépjárművek gyártásába. 1973-ig kellett várni, hogy az első, kifejezetten autógyártásra tervezett üzemét megnyissa a dél-koreai vállalat. Első modelljük a Mazda Familián alapuló, Brisa elnevezésű kisautó volt, ezt követték később a Fiat 132-re és Peugeot 604-re épülő négykerekűek. Mindeközben létrejött a Kia Nehézipari Vállalat is, ahol katonai- és szállítójárművek összeszerelése zajlott. Az ipari megerősödést szem előtt tartva azonban Cson Duhvan elnök rendelkezései nyomán a cég 1981-ben ideglenesen szüneteltette a személygépkocsik gyártását, és szinte kizárólag teherautókat készített. Ezen az állapoton változtatott az 1986-ban a Forddal kötött partneri szerződés, amelynek következtében újra évi csaknem százezer jármű hagyta el a Kia gyár kapuit. Ezek a Kia Pride és az Avella modellek voltak, melyeket az említett megállapodás értelmében bizonyos piacokon a Ford égisze alatt, Festiva és Aspire néven értékesítettek. Ezt követően a Kiát 1992-ben bejegyezték az Amerikai Egyesült Államokban, stratégiájuk a lassú, de biztos terjeszkedés volt, aminek hála 1995-re már több mint 100 kereskedést üzemeltettek. 1997-ben Ázsiát igen jelentős pénzügyi válság súlytotta, ami a Kia csődjét okozta. A céget így a legtöbbet ajánló vállalat vásárolhatta fel, s ez a cég pedig - a Fordnál is többet ajánlva - a Hyundai Motor Company lett. A rivális dél-koreai gyártó kezeiben a Kia rohamléptékben fejlődött, s már az új korszak szülöttjeként jelent meg például a máig sikeres kisautójuk, a Picanto.

Előre a siker országútján: a Picanto első generációja

A 2003-ban a Frankfurti Autószalonon bemutatott, majd 2004-ben napvilágot látott Kia Picanto első generációja a Hyundai Getz módosított padlólemezére épült, és kizárólag ötajtós, ferdehátú kivitelben volt elérhető. Motorpalettáját eleinte két benzinüzemű erőforrás alkotta, ezek egyike egy 1,0 literes, négyhengeres, 61 lóerős blokk volt, míg a másik, némileg erősebb változat 1,1 literes és 65 lóerős volt. Mindkét verzió többpontos üzemanyag-befecskendezést használt, de Európában a Picanto kapható volt 1,1 literes soros háromhengeres dízelmotorral is, mely turbófeltöltőjének hála 75 lóerővel mozgatta a kis karosszériát. A könnyű és kisméretű kocsi nagy előnye volt, hogy ezekkel a motorokkal igen kedvező fogyasztási adatokat produkált, ezért többek között ennek köszönhetően még napjainkban is elég gyakran keresett modellje a használtautó-kereskedéseknek a Picanto. A jármű benzinmotoros kiadásához extraként automata váltót is rendelhettek a vásárlók, illetve néhány országban lehetőség volt a Hyundai i10-ből származó 1,2 literes motor választására is. A Kia kisautója 2007-ben átesett egy modellfrissítésen, ami modernizált megjelenésű első- és hátsó lámpákat hozott, valamint egyaránt megújultak a lökhárítók, illetve a szervokormány innentől fogva az idősebb hidraulikus megoldás helyett elektromosan működött. 2010-ben újabb „facelift” (a modellfrissítés magyarul is gyakran használt angol kifejezése) következett, ennek legjelentősebb újítása az azóta a Kia védjegyévé vált „tigrisorr” hűtőrács bevezetése volt. Ez az utolsó vérfrissítés már a generációváltást készítette elő, ugyanis a sikerre való tekintettel a márka 2011-ben bemutatta, és még ugyanebben az esztendőben gyártani és értékesíteni kezdte a Picanto második, napjainkig legújabb nemzedékét.

A Kia második szériája az ellenfelek sűrűjében

A Genfi Autószalonon leleplezett második generációs Kia Picanto sokkal korszerűbb, kissé futurisztikus arculatot kapott, továbbá méreteit tekintve is nőtt egy kicsit. Emellett a kisautó a hagyományos és megszokott ötajtós kivitel mellett már háromajtósként is hódítani kezdett, valamint a motorpaletta is átalakult. Ez azt jelenti, hogy a Picanto kizárólag a Kia legújabb motorjait használja, köztük az európai piacra készülő 1,0 literes 66 lóerős és 1,2 literes 85 lóerős benzines blokkokkal, illetve a ritkább benzin/gáz üzemű és a brazil piacra szánt, benzint és etanolt egyaránt elfogadó 1,0 literes erőforrásokkal. 2014-től a Picantóban digitális sebességmérő található, valamint már érintőképernyős multimédia-rendszer, hét légzsák és a kanyarodási fékszabályozó-rendszer is az extrák részét képezi. Egy évvel később, a küllemet ért minimális változtatások mellett megjelent az 1,0 literes motor turbós változata, mely már 106 lóerős teljesítménnyel viszi előre a kicsi kocsit. A kisautók osztálya viszont telített, így a biztonság terén szintén jól teljesítő Picantónak több ellenféllel meg kell küzdenie a kategóriában, melyek közül jó alternatíva válhat a már említett Hyundai i10-ből, de a Citröen C3, a Suzuki Swift, továbbá a Honda Jazz szintén a riválisok sorában említhető. A Kia Picanto azonban kifejezetten pozitív fogadtatásban részesült a gyártó fő célpontjának számító európai piacon, míg használt példányai a különféle kereskedésekben örvendenek jó hírnévnek, ez pedig valószínűsíti, hogy a jövőben is a sikeres modellek táborát erősíti majd.