Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
kia-sorento-l-01.jpg

Kia Sorento

Kia Sorento áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Kia Sorento, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Kia története

A Dél-Korea legidősebb autógyártójának számító, 1944-ben alapított Kia gyár kezdetben még acélcsövek és kerékpárok gyártásával foglalkozott. A cég később azonban már motorbicikliket, személyautókat és teherautókat is gyártott üzemeiben. Pontosan 30 évvel a vállalat alapítása után, 1974-ben, Brisa néven Korea első kisautója is elhagyta a gyár kapuit. 1976-ban aztán megalakult a Kia Nehézipari Vállalat, melyben katonai- és szállítójárműveket készítettek. A gyárat a nyolcvanas évek közepén felvásárolta a Mazda és az Itochu, ettől fogva pedig a Kia Mazda alapokra épülő autókat gyártott, melyeket már a szigetországon kívül más országokban is értékesítettek. A vállalat nevét 1990-ben változtatták meg a máig érvényes Kia Motors Corporationre. Fokozatosan növekvő sikerei ellenére azonban az 1997-ben bekövetkezett ázsiai pénzügyi válság a Kia csődjét eredményezte, mely után a márkát végül a rivális dél-koreai cég, a Hyundai Motor Company szerezte meg. A Hyundai égisze alatt aztán gyorsan regenerálódott a Kia, a 2006-os Párizsi világkiállításon például már be is mutatták magyar tervezésű vadonatúj kompakt járművüket, a C’eed-et, majd az elkövetkezendő években is számos új típussal bővítették kínálatukat.

A Sorento indulása a siker ösvényén

Számos oka lehetett annak, hogy a dél-koreai autógyárak termékeit sokáig nem vette elég komolyan az európai célközönség, azonban ez a szemlélet mostanra már teljes egészében elveszni látszik, köszönhetően például a Kia által is mutatott jelentős fejlődésnek. E fejlődés iskolapéldája is lehetne akár a Kia Sorento. A modell első generációs változata ízig-vérig szabadidőautó: klasszikus felépítésű, ami azt jelenti, hogy a karosszériát merev alvázra rögzítették, így ha nincs bekapcsolva az összkerékmeghajtás, akkor a hátsó kerekek kapják az erőt. A Sorento gyártása 2002-ben kezdődött meg és a kocsi többféle motorral is elérhető volt, azonban az európai eladások legnagyobb részét a 2,5 literes turbódízel adta. A Sorento kategóriájához képest igen tágas utas- és csomagteret biztosított utasainak, valamint jó néhány kényelmi extra is növelte a típus értékét. A gyártó mindezt igen barátságos árazással párosította, így nem meglepő, hogy a modell máig jelentős érdeklődésre tart számot a használtautók piacán is. A terepen is nagyszerűen teljesítő autó 2007-ben átesett egy modellfrissítésen, melynek eredményeképpen több ponton is javítottak rajta. Ebből kifolyólag az első generációs Sorentók belsejében is sokkal jobb minőségű anyagokat használtak a tervezők, valamint nagyobb teljesítményű dízelüzemű erőforrásokkal megvásárolhatóvá vált, illetve a gépkocsi külső megjelenését is modernizálták. A 2009-ben érkezett második nemzedék már eltérő irányvonalat képviselt, az új Sorentót komoly terep helyett inkább kényelmes városi használatra tervezték.

A Kia Sorento és kategóriája napjainkban

A megváltozott koncepciónak köszönhetően a második generációs Sorento már önhordó karosszériával, elsőkerék-meghajtással és független kerékfelfüggesztéssel érkezett. Ami azonban nem változott, az az elérhető minőségi és takarékos motorok választéka, melyben a 175 lóerős benzines ugyanúgy megtalálható, mint a közönségkedvenc 2,2 literes 197 lóerős dízelmotor. Ezen felül a vállalat továbbra sem kívánta szűkre szabni a szabadidőautóban elérhető hely mennyiségét, ezért az előző változatnál is tágasabb utastér áll rendelkezésre, valamint számos új extra is elérhetővé vált az autóhoz. Ezek közé tartozik a kulcs nélküli indítás, a tolatóradar, illetve az opcionálisan választható harmadik üléssor – amellyel már hétszemélyessé válik a Sorento – esetén a háromzónás klíma is elérhetővé vált a járműhöz. A Kia szabadidőautója már alapfelszereltség esetén is igen gazdag felszereltséggel bír, a további extrákkal ellátott verzióban pedig akár olyan funkciók is elérhetőek, mint a tempomat, fűthető ülések vagy az üvegtető. A modell az említett kedvező tulajdonságainak köszönhetően máig igen népszerű a használt autókat keresők körében is. Ez a siker pedig annál is inkább jelentős, mivel a Sorentónak több vetélytársa is akad a kategóriában. Ezek közül jó alternatívát jelenthet például házon belülről a kistestvér Kia Sportage, a svéd Volvo XC90, vagy akár a szintén koreai Hyundai Tucson. További lehetőségként szóba jöhet még a Honda CR-V, illetve a Ford Edge is a megfontolandó opciók sorában említhető. Ugyanakkor 2016-ban a Kia bemutatta a legújabb, harmadik generációs Sorento modellt, mely már merészebb, újratervezett megjelenéssel hódít. A három változatban elérhető új szabadidőautót újratervezett, gazdaságosabb 2,2 literes, 200 lóerős CRDI motorokkal lehet megvásárolni. A gyártó a jármű biztonságosságán is sokat javított, köszönhetően többek között az alapfelszereltség részeként elérhető függönylégzsáknak és az oldalütközés védelemnek. Számos újítása és átdolgozott külseje teljes mértékben kategóriatársai méltó ellenfelévé teszik az új Sorentót, így valószínűsíthető, hogy a jövőben a harmadik széria is csatlakozik majd a sikerautók palettájához.