Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
lada-granta-side

Lada Granta

Lada Granta áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Lada Granta, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A legnagyobb francia autógyártóként, a Kelet-Európában történő felvásárlásokat követően az új évezred fordulóján stratégiát váltott és alacsony költségvetésű járműveket kezdett gyártani, így ő teremtette meg az impulzusokat az autópiacon. Az alcsony költsége elve után az alacsony bérekkel rendelkező országokban a legyártott modellek megfeleltek az árérzékeny fogyasztóknak, ám ez veszélyeztette a márka presztízsét, főként az által, hogy a több lóerős motorral rendelkező legújabb generációs járművek csökkentett költséggel kaphatók. Ily módon az új autók megoldást nyújtanak a használtak autók mellett. Ha közelebbről szemügyre vesszük a francia cég koncepcióját és a Dacia márkáját, közel sem volt olyan új, mint amilyennek a vállalat marketingje fel akarta tüntetni. Az ok: Az AwtoWAS szovjet atómárka exportmárkája volt a Lada, mely az egyes nyugat-európai piacokon nayon hasonló volt az 1970-es években.

A Granta modelljével a Lada egy modern képet festett

A Lada márkájával az orosz autógyártó számos nyugati ország piacán jelen volt szedánjaival és kombijaival ráadásul a gyártási évtől függően klönnböző funkciók is helyet kaptak a kereskedelembe került Lada 1200 vagy a Lada 1500 modelljeiben. A Niva SUV modelljei később kerültek forgalomba, csakúgy, mint a Lada 4x4, a Taiga név alatt, az oroszok még egy igazi klasszikut is beraktak a programba, bár ez némi lemondást követelt a kényelem szempontjából, azonban ezt ellensúlyozta az off-road vezetési élmény, sok éven át elfoglalta a piacot. A Szovjetunió politikai átszervezését követően az AwtoWAS azonban már elért valamit annak érdekében, hogy képes legyen szerepet vállalni a modernebb modell programok megvalósításában, melyet nyugatra exportáltak. Az oroszok különböző partnerekkel dolgoztak együtt az Egyesült Államok és Európa területén, ez pedig lehetővé tette, hogy fejlesszék a know-howjukat az új sorozat érdekében, mely a nyugati országokban Lada márkanév alatt volt elérhető. Mivel az alacsony költség volt a stratégia, az oroszok továbbra is a Renault partnerségében álltak, így sikeressé váltak Nyugaton. A cél: a friss dizájnnak és a modern felszereltségnek lehetővé kell tennie, hogy kortárs képet fessen a Ladáról az újabb generációk számára is. Az egyik első ilyen jellegű fejlesztés volt a Granta, mely 2011-ben ünnepelte premierjét. 2013-ban a Lada Granta néhány nyugat-európai ország kereskedelmében is felbukkant.

A Granta alapján hozták létre a Lada Kalina második generációját

A Silhouette modelljével 2005-ben a Lada bepillantást engedett abba, hogyan fog kinézni a jövőben a Lada. A Porsche Tervezőiroda mérnökei is részt vettek a jármű fejlesztésében, így a modern berendezések és a presztízs a tervek szerint váltak valóra a Silhouette szedán és a kombi változatában is. A standard modell a Moszkvában megrendezett autószalonon végül nem szerepelt. Ehelyett az oroszok átvizsgálták az 1990-es évek óta a fiókban pihenő terveiket egy kisautót illetően, mely 2005-ben három karosszéria változatban került piacra. A kombi mellett szerepet kapott a Kalina névre keresztelt modell, egy ferdehátú és egy szedán klasszikus lépcsősháttal. A Kalina generációváltása 2013-ban következett be, amikor is a Lada kivonta a lépcsőshátú változatokat a sorozatból és ezután a kompakt osztályba sorolta őket, Granta néven.

A Lada Granta csomagterében mintegy 480 literes csomag is elhelyezhető

A Renault, partnerként részt vett a Granta fejlesztésében is, ez látható is a beltér részleteiben, ahol az egyes elemek, mint a forgókapcsolók, melyekkel a világítást lehet bekapcsolni, a franciák használták korábban saját sorozataikban. Ellenkezőleg, a Granta tervezése független volt, melyben látható az a megközelítés, ahol az első generációs Kalina folytatódott. A hűtőrács króm berendezései átértékelődtek és egy sportos méretű rács szerkezetű első lökhárítót kapott a Granta, így tartották magukat ígéretükhöz, hogy a Lada egy modernebbb és frissebb képet mutat. Inkább a klasszikus trend jelent meg a négyajtós gyártásában, és szokatlanul magasra építették a járművet, így az igazán hangsúlyos lett. Az előnyei: A mély talajjal a szedán megállja helyét a kompakt kategóriában, és vizsonylag nagy, 480 literes csomagtér áll rendelkezésre. A csomagtér-fedél a terhelés ellenére könnyedén mozdítható, a lökhárító is megfelelően mélyre került.

A Lada Granta biztonsága és kényelme

Hossza jó 4,26 méter, szélessége pedig 1,70 méter, ezzel pedig az oroszok a Lada Granta modelljét szépen elhelyezték a kompakt kategóriában. A berendezést tekintve a Granta is versenybe szállhat. Helyet kapott a szériában a Lada szervokormány, a kormánykerék magassága állítható, elektromos ablakemelőket és központi zárat is kapott a kocsi. A Granta gyártója emellé fémes felületeket és könnyűfém keréktárcsákat kínált. Egyedül a biztonsági felszereltsége kapott pontlevonást: míg a tervezők az ABS-t és a légzsákokat gyárilag telepítette, lemondtak a szinte minden szedánnál megtalálható elektronikus menetstabilizálóról (ESP).

A Lada Granta egy négyhengeres benzines motorral működik és akár 87 LE teljesítményre is képes

A nyugat-európai piacokon a Lada Granta rendszerint benzines motorral elért teljesítménnyel volt jelen a kereskedelemben. Az oroszok a szedánt egy négyhengeres, 1,6 literes motorral építették, ami biztosította a Granta legfeljebb 64 kW (87 LE) teljesítményét. Így a Lada végsebessége elérte a több mint 165 km/h sebességet. A gyorsulási értéke pályán nulláról 100 km/h-ra 11,8 másodpercre tehető. Bár a négyhengeres megfelel a kibocsátási arányok szabványának, az Euro 5 szabványok alapján, a besorolás megmutatta, hogy a Lada a benzinmotoroknál nem a legújabb technológiát használja. Ez tükröződött a gyártó általl szolgáltatott fogyasztási értékekben is. Városi forgalomban a Granta fogyasztása kereken 9 liter üzemanyag, míg autópályán átlagosan 6,6 litert fogyaszt 100 kilométeren. Kombinált módban ez 5,3 literes fogyasztást eredményez 100 kilométeren.Így a Lada kompakt sorozatának lépcsőshátó szedánja több, mint 150 g/km CO2 kibocsátást mutat, ami a nyugati piacokon lényegesen magasabb károsanyag-kibocsátás, mint a kategória más modelljeinek esetében.