Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
land-rover_l.jpg

Land Rover

"

Kövek röpködnek jobbra és balra, miközben a SUV kerekei a csontszáraz lejtők holtegyenes pályáján tartanak lefelé a bivaly méretű úthibák ellenére. A következő emelkedő a Land Rover számára kevésnek bizonyul, csakúgy, mint a sáros földút, ami a lejtőn túl kezdődik. A motor állandó ritmust dobol, az SUV alvázának tömege olyan gyengéd, mint anya a gyermekéhez. Azok, akik olyan járművet keresnek, mely egyaránt alkalmas kirándulásra a namíbiai sivatagban, egy túrára a skót felföldön, mely ugyanolyan könnyen halad hóban és kavicsokon, azoknak a Land Rover nagyszerű választás. A hagyományos brit márka használtautóinak robosztussága lenyűgöző. Soha senki nem hajtott át szebben a durva kavicsokon, mint a Land Rover.

A Land Rover top modelljei, melyeket a használtautó-vásárlók nagyra értékelnek

A Land Rover járművei valóságos igáslovak. Az összkerékmeghajtás minden tereppel képes megbirkózni, az off-road képességei az SUV-ok körében szinte legendásak. Eredetileg a traktor és a pick-up keveréke, de a Land Rover modelljei elfoglalták a várost és a külvárosokat egyaránt. Az erős igavonót végül gyerekek, élelmiszerek vagy táskák gyors és kényelmes szállítására használták a család mindennapi életében. Így a különböző sorozatmodellek méretei, melyeket a Land Rover kínál, minden érdeklődő és vásárló igényeinek megfelelnek. Az alacsonyabb árak az új járművekkel szemben és a minőség megőrzése szinte magáért beszél. Bemutatjuk a legnépszerűbb Land Rover modelleket.

Land Rover Defender

67 hosszú éven keresztül gyártották aLand Rover Defender modelljét, amelyből mintegy két millió járművet értékesített a gyártó - melynek 75%-a még mindig az utakon van. A Defender egy legenda, és ez nem túlzás. Számos expedíció neki köszönhetően ért el a rendeltetési helyére, katonai és humanitárius szervezetek használják válságok során világszerte. Az első sorozat (I. sorozat) 1948-ban került piacra - évtizedeken keresztül a Defender volt ""A"" Land Rover. Ezeket az összkerék-ikonokat még mindig használják a kereskedésben - ez a megbízhatóság egyik jele. 1983-tól vált elérhetővé a negyedik sorozat, melyet One Ten (110) és 90 néven árultak. A nevek a tengelytáv méretét jelölik, hüvelykben. A Discovery piacra dobásával az eredeti Land Rover a Land Rover Defender modelljét is forgalmazta. 2015 végéig befejeződött a Defender termelése, mivel a jellegzetes, szögletes forma miatt nem teljesülnek az EU követelmények a gyalogosok védelmét illetően.

Land Rover Discovery

A Defender igazi off-road, míg a Discovery egy közútra termett praktikus jármű, amely a nagyvárosban is biztonságos utazási élményt biztosít. A brit gyártó Land Rover Discovery modelljének 1989-es piaci bevezetése által létrehoztak egy mindennapi- és kalandjárművet. Eközben a negyedik generáció is elérhető, ami azonban nagyon hasonlít a harmadik generáció modelljéhez (2004 és 2009 között épült). Ellentétben a néhai spártai Defender jellemzőivel, a Land Rover a használtautó-sorozatot is felszerelte kényelemmel: számos támogató rendszert beépítettek, melyek segítenek eligazodni a városban, illetve támogatják az off-road képességeket is, ilyen például az elektronikus kipörgésgátló. A belső tér elég nagy mozgásteret biztosít, illetve modelltől függően további helyekkel is bővíthető a kocsi, akár hét személy számára is. A motor megfelel méretének és súlyának, főként a Land Rover dízele, mely összkerékmeghajtású. A Land Rover Discovery Sport egy továbbfejlesztett SUV kidolgozás.

Range Rover

Bárkinek, aki a felső osztály legjobb terepjáróját keresi, annak a Range Rover modelljeit kell megragadnia. Még a Porsche Cayenne vagy a BMW X5 bemutatta a családok mindennapi társát, a gyönyörűen színezett SUV modelleket, aRange Rover modelljei a közúti képességek és a luxus természetes egymáshoz való illeszkedését képviseli, mint ahogyan a teve és a sivatag illeszkednek egymáshoz. Az első generáció 1970-ben jelent meg a piacon, 25 éve a luxus SUV-ok családját gazdagítva, mely folyamatosan fejlődik. Az állandó összkerékhajtás és a tekercsrugók olyan újítások voltak, melyek zavart okoztak az egész járműosztályban. Még a 3,5 literes V8-as motorral ellátott Range Rover is egyedülálló. Összefoglalva tehát egy győztes modell. 1979-ben megnyerte a Range Rover az első Párizs Dakar rallit. Jelenleg a negyedik generáció modelljei gördülnek le a szalagról, melyek ismét erősítik a terepjárók előnyét: jellemző a gázlóképesség, mely 90 cm és a teljesen automatikus összkerékmeghajtási rendszer, mely felismeri a természet felületeit. A Land Rover zászlóshajója a Range Rover, mely használtan ritkán van a kisautók árának közelében. A katonaság szintén ritkán használja, ám a királyok és sejkek igazán szeretik a Range Rovert.

Land Rover: a brit prémium márka zavaros történelme

A Land Rover történelme a brit Rover autógyártóval indult. Ez a második világháború végéig a különösen drága luxus szedánokról volt ismert, de a brit kormány nyomására többet fektettek a középkategóriás- és sorozatgyártott autók gyártásába. Maurice Wilks, a Rover akkori vezető tervezője tervezte meg az amerikai terepjárók egy prototípusát, melyet főként a mezőgazdaságban használtak. A neve is innen ered: Land-Rover (ekkor még kötőjellel). 1948-ban ez a prototípus került át a sorozatgyártásba. A One sorozat azonnal sikert aratott, nem utolsósorban azért, mert rendkívül tartós alumínium test alkotja, mely hamarosan a Land Rover Land Rover sorozatmodelljeit is fémjelzi majd. 2015 végéig az eredeti land Rover (később nevezték el Defendernek) világszerte nagyra becsült lett a rendőrség és katonaság körében, néha a használtautó-piacon is lehet találni ilyen Land Rovert. A Range Rover bevezetése után a Land Rover fokozatosan bővítette termékpalettáját. A luxus SUV-ok megnyitották a gyár kapuit egy új vevőkör előtt és ez jelentősen rányomta bélyegét a vállalatra. További újítás volt a Land Rover Discovery, melynek célja az volt, hogy lezárja a szakadékot a Defender és a Range Rover között. Az anyavállalat, a Rover időközben a British Leyland Motor Corporation része lett, melyhez olyan márkák tartoztak, mint a Jaguar, az MG, az Austin vagy a Triumph. Ahogy a British Leyland 1976-ban fizetésképtelenné vált, a brit kormány államosította az autóóriást. 1988-tól a Rover ismét a saját lábára állt, bár nem sok sikerrel. 1994-ben a BMW átvételével a Land Rover eljutott Németországba. Négy évvel később a BMW-vel közösen kifejlesztették és bemutatták a Freelander modelljét, mely a land Rover első SUV-ja. 2000-ben a BMW elszakadt a Rovertől, a Land Rover jogokat eladták az amerikai autóórisának, a Fordnak. 2007-ben végül a Ford a Jaguarral együtt, mely már 1989 óta a csoport tagja, eladta. 2008 tavaszán a két márka az indiai Tata Motors autógyárhoz került. 2013 óta a Tata leányvállalata, a Jaguar Land Rover Automotive (JLRA) egyesíti a márkák erejét. A meglévő modellek továbbfejlesztése és az új modellek bevezetése, mint például a Range Rover Evoque egyértelmű sikert hoztak. Az Evoque nyitott tetős változata, az igazi Land-Rover kabrió első alkalommal vált elérhetővé. 2014-re a JLRA több mint 380000 Land Rovert gyártott le, melyek egyaránt biztosítják azok erős jelenlétét a közúti járművek és a SUV járművek közt. A fő üzem Solihull városában, Londontól mintegy 180 kilométerre északnyugatra található, és egyre inkább bővül, hogy megfeleljen az új közepes méretű járművek gyártásának, mint például a Land Rover Discovery Sport. A JLRA és a TATA szorosan együttműködik a University of Warwick intézményével: a Nemzetközi Autóipari Innovációs Közont (The National Automotive Innovation Centre) tudományos- és ipari kutatás egyesítésével egy alternatív meghajtáson dolgozik.

A Land Rover jelenlegi modelljei, melyek bármilyen terepen megállják helyüket

A modell neve Járműosztály Gyártási időszak Jellemzők
Land Rover Defender SUV 1984-2015 között (4. generáció) Az autóipar törtélmének ikonja. Mottója a kényelmet illetően: a kevesebb több. Az ehhez társuló képességek abszolút leírhatatlanok.
Range Rover Sport SUV 2013 óta (2. generáció) A Range-Rover platform alapján épült, de jellegzetes különbségek fedezhetők fel a felhasznált alkatrészek között (körülbelül az elemek háromnegyede eltérő). A legjobb időket a Pikes Peak szerint a 2013-as SUV széria élte meg. A 2014-es modell gázolóképessége mintegy 85 centiméterrel nőtt.
Land Rover Discovery SUV 2009 óta(4. generáció) A 3. generáció szerkezetileg némileg módosított változata, de az optikai változtatások miatt 4. generációként forgalmazzák őket. A tervezés sokkal jobban illeszkedik a Range Rover modellekhez. A normál változat mellett elérhető egy páncélozott verzió is.
Range Rover SUV (felső osztály) 2012 óta (4. generáció) Az egyedülálló ""Fény aláírás"" kombinálásával kialakították a tompított és a LED-es nappali világítást. Teljesen automatizált összekerékmeghajtású rendszer: Terrain Response 2 rendszer. Három felszereltségi szint: HSE, Vogue, Autobiography.
Land Rover Discovery Sport SUV 2015 óta A Freeelander modelljét eleveníti fel. Közepes méretű SUV, melyet azonban közúti használatra optimalizáltak. Adaptív Karosszériaszabályozási technikával szerelték fel, ez az Adaptive Dynamics. Először építették be az újonnan kifejlesztett multi-linket a hátsó tengelybe.
Range Rover Evoque SUV 2011 óta Az összkerékmeghajtás mellett elsőként érhető el tisztán elsőkerék-meghajtással. Megvásárolható normál ötajtósként, laposabb kupéként és kabrió változatban is. 2015-ben a ráncfelvarrás során új lökhárítókat, fényszórókat és hűtőrácsot kapott.
"