Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Land Rover

Land Rover: használtautók a kitaposott ösvényen túli nagy kalandra

"

Kövek röpködnek jobbra és balra, miközben a SUV kerekei a csontszáraz lejtők holtegyenes pályáján tartanak lefelé a bivaly méretű úthibák ellenére. A következő emelkedő a Land Rover számára kevésnek bizonyul, csakúgy, mint a sáros földút, ami a lejtőn túl kezdődik. A motor állandó ritmust dobol, az SUV alvázának tömege olyan gyengéd, mint anya a gyermekéhez. Azok, akik olyan járművet keresnek, mely egyaránt alkalmas kirándulásra a namíbiai sivatagban, egy túrára a skót felföldön, mely ugyanolyan könnyen halad hóban és kavicsokon, azoknak a Land Rover nagyszerű választás. A hagyományos brit márka használtautóinak robosztussága lenyűgöző. Soha senki nem hajtott át szebben a durva kavicsokon, mint a Land Rover.

A Land Rover top modelljei, melyeket a használtautó-vásárlók nagyra értékelnek

A Land Rover járművei valóságos igáslovak. Az összkerékmeghajtás minden tereppel képes megbirkózni, az off-road képességei az SUV-ok körében szinte legendásak. Eredetileg a traktor és a pick-up keveréke, de a Land Rover modelljei elfoglalták a várost és a külvárosokat egyaránt. Az erős igavonót végül gyerekek, élelmiszerek vagy táskák gyors és kényelmes szállítására használták a család mindennapi életében. Így a különböző sorozatmodellek méretei, melyeket a Land Rover kínál, minden érdeklődő és vásárló igényeinek megfelelnek. Az alacsonyabb árak az új járművekkel szemben és a minőség megőrzése szinte magáért beszél. Bemutatjuk a legnépszerűbb Land Rover modelleket.

Land Rover Defender

67 hosszú éven keresztül gyártották aLand Rover Defender modelljét, amelyből mintegy két millió járművet értékesített a gyártó - melynek 75%-a még mindig az utakon van. A Defender egy legenda, és ez nem túlzás. Számos expedíció neki köszönhetően ért el a rendeltetési helyére, katonai és humanitárius szervezetek használják válságok során világszerte. Az első sorozat (I. sorozat) 1948-ban került piacra - évtizedeken keresztül a Defender volt ““A”” Land Rover. Ezeket az összkerék-ikonokat még mindig használják a kereskedésben - ez a megbízhatóság egyik jele. 1983-tól vált elérhetővé a negyedik sorozat, melyet One Ten (110) és 90 néven árultak. A nevek a tengelytáv méretét jelölik, hüvelykben. A Discovery piacra dobásával az eredeti Land Rover a Land Rover Defender modelljét is forgalmazta. 2015 végéig befejeződött a Defender termelése, mivel a jellegzetes, szögletes forma miatt nem teljesülnek az EU követelmények a gyalogosok védelmét illetően.

Land Rover Discovery

A Defender igazi off-road, míg a Discovery egy közútra termett praktikus jármű, amely a nagyvárosban is biztonságos utazási élményt biztosít. A brit gyártó Land Rover Discovery modelljének 1989-es piaci bevezetése által létrehoztak egy mindennapi- és kalandjárművet. Eközben a negyedik generáció is elérhető, ami azonban nagyon hasonlít a harmadik generáció modelljéhez (2004 és 2009 között épült). Ellentétben a néhai spártai Defender jellemzőivel, a Land Rover a használtautó-sorozatot is felszerelte kényelemmel: számos támogató rendszert beépítettek, melyek segítenek eligazodni a városban, illetve támogatják az off-road képességeket is, ilyen például az elektronikus kipörgésgátló. A belső tér elég nagy mozgásteret biztosít, illetve modelltől függően további helyekkel is bővíthető a kocsi, akár hét személy számára is. A motor megfelel méretének és súlyának, főként a Land Rover dízele, mely összkerékmeghajtású. A Land Rover Discovery Sport egy továbbfejlesztett SUV kidolgozás.

Range Rover

Bárkinek, aki a felső osztály legjobb terepjáróját keresi, annak a Range Rover modelljeit kell megragadnia. Még a Porsche Cayenne vagy a BMW X5 bemutatta a családok mindennapi társát, a gyönyörűen színezett SUV modelleket, aRange Rover modelljei a közúti képességek és a luxus természetes egymáshoz való illeszkedését képviseli, mint ahogyan a teve és a sivatag illeszkednek egymáshoz. Az első generáció 1970-ben jelent meg a piacon, 25 éve a luxus SUV-ok családját gazdagítva, mely folyamatosan fejlődik. Az állandó összkerékhajtás és a tekercsrugók olyan újítások voltak, melyek zavart okoztak az egész járműosztályban. Még a 3,5 literes V8-as motorral ellátott Range Rover is egyedülálló. Összefoglalva tehát egy győztes modell. 1979-ben megnyerte a Range Rover az első Párizs Dakar rallit. Jelenleg a negyedik generáció modelljei gördülnek le a szalagról, melyek ismét erősítik a terepjárók előnyét: jellemző a gázlóképesség, mely 90 cm és a teljesen automatikus összkerékmeghajtási rendszer, mely felismeri a természet felületeit. A Land Rover zászlóshajója a Range Rover, mely használtan ritkán van a kisautók árának közelében. A katonaság szintén ritkán használja, ám a királyok és sejkek igazán szeretik a Range Rovert.

Land Rover: a brit prémium márka zavaros történelme

A Land Rover történelme a brit Rover autógyártóval indult. Ez a második világháború végéig a különösen drága luxus szedánokról volt ismert, de a brit kormány nyomására többet fektettek a középkategóriás- és sorozatgyártott autók gyártásába. Maurice Wilks, a Rover akkori vezető tervezője tervezte meg az amerikai terepjárók egy prototípusát, melyet főként a mezőgazdaságban használtak. A neve is innen ered: Land-Rover (ekkor még kötőjellel). 1948-ban ez a prototípus került át a sorozatgyártásba. A One sorozat azonnal sikert aratott, nem utolsósorban azért, mert rendkívül tartós alumínium test alkotja, mely hamarosan a Land Rover Land Rover sorozatmodelljeit is fémjelzi majd. 2015 végéig az eredeti land Rover (később nevezték el Defendernek) világszerte nagyra becsült lett a rendőrség és katonaság körében, néha a használtautó-piacon is lehet találni ilyen Land Rovert. A Range Rover bevezetése után a Land Rover fokozatosan bővítette termékpalettáját. A luxus SUV-ok megnyitották a gyár kapuit egy új vevőkör előtt és ez jelentősen rányomta bélyegét a vállalatra. További újítás volt a Land Rover Discovery, melynek célja az volt, hogy lezárja a szakadékot a Defender és a Range Rover között. Az anyavállalat, a Rover időközben a British Leyland Motor Corporation része lett, melyhez olyan márkák tartoztak, mint a Jaguar, az MG, az Austin vagy a Triumph. Ahogy a British Leyland 1976-ban fizetésképtelenné vált, a brit kormány államosította az autóóriást. 1988-tól a Rover ismét a saját lábára állt, bár nem sok sikerrel. 1994-ben a BMW átvételével a Land Rover eljutott Németországba. Négy évvel később a BMW-vel közösen kifejlesztették és bemutatták a Freelander modelljét, mely a land Rover első SUV-ja. 2000-ben a BMW elszakadt a Rovertől, a Land Rover jogokat eladták az amerikai autóórisának, a Fordnak. 2007-ben végül a Ford a Jaguarral együtt, mely már 1989 óta a csoport tagja, eladta. 2008 tavaszán a két márka az indiai Tata Motors autógyárhoz került. 2013 óta a Tata leányvállalata, a Jaguar Land Rover Automotive (JLRA) egyesíti a márkák erejét. A meglévő modellek továbbfejlesztése és az új modellek bevezetése, mint például a Range Rover Evoque egyértelmű sikert hoztak. Az Evoque nyitott tetős változata, az igazi Land-Rover kabrió első alkalommal vált elérhetővé. 2014-re a JLRA több mint 380000 Land Rovert gyártott le, melyek egyaránt biztosítják azok erős jelenlétét a közúti járművek és a SUV járművek közt. A fő üzem Solihull városában, Londontól mintegy 180 kilométerre északnyugatra található, és egyre inkább bővül, hogy megfeleljen az új közepes méretű járművek gyártásának, mint például a Land Rover Discovery Sport. A JLRA és a TATA szorosan együttműködik a University of Warwick intézményével: a Nemzetközi Autóipari Innovációs Közont (The National Automotive Innovation Centre) tudományos- és ipari kutatás egyesítésével egy alternatív meghajtáson dolgozik.

A Land Rover jelenlegi modelljei, melyek bármilyen terepen megállják helyüket

A modell neve Járműosztály Gyártási időszak Jellemzők
Land Rover Defender SUV 1984-2015 között (4. generáció) Az autóipar törtélmének ikonja. Mottója a kényelmet illetően: a kevesebb több. Az ehhez társuló képességek abszolút leírhatatlanok.
Range Rover Sport SUV 2013 óta (2. generáció) A Range-Rover platform alapján épült, de jellegzetes különbségek fedezhetők fel a felhasznált alkatrészek között (körülbelül az elemek háromnegyede eltérő). A legjobb időket a Pikes Peak szerint a 2013-as SUV széria élte meg. A 2014-es modell gázolóképessége mintegy 85 centiméterrel nőtt.
Land Rover Discovery SUV 2009 óta(4. generáció) A 3. generáció szerkezetileg némileg módosított változata, de az optikai változtatások miatt 4. generációként forgalmazzák őket. A tervezés sokkal jobban illeszkedik a Range Rover modellekhez. A normál változat mellett elérhető egy páncélozott verzió is.
Range Rover SUV (felső osztály) 2012 óta (4. generáció) Az egyedülálló ““Fény aláírás”” kombinálásával kialakították a tompított és a LED-es nappali világítást. Teljesen automatizált összekerékmeghajtású rendszer: Terrain Response 2 rendszer. Három felszereltségi szint: HSE, Vogue, Autobiography.
Land Rover Discovery Sport SUV 2015 óta A Freeelander modelljét eleveníti fel. Közepes méretű SUV, melyet azonban közúti használatra optimalizáltak. Adaptív Karosszériaszabályozási technikával szerelték fel, ez az Adaptive Dynamics. Először építették be az újonnan kifejlesztett multi-linket a hátsó tengelybe.
Range Rover Evoque SUV 2011 óta Az összkerékmeghajtás mellett elsőként érhető el tisztán elsőkerék-meghajtással. Megvásárolható normál ötajtósként, laposabb kupéként és kabrió változatban is. 2015-ben a ráncfelvarrás során új lökhárítókat, fényszórókat és hűtőrácsot kapott.
"