Aktuális ajánlatok mert Lotus
-
Lotus Evora S - 2+2 Motor/Getriebe/Service neu - TOP
€ 44 999,-- 107 000 km
- 05/2010
- 257 kW (349 LE)
- Használt
- 3 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
10,2 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
239 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Kereskedő, DE-13089 Berlin -
Lotus Esprit S2
€ 39 000,-- 91 000 km
- 09/1978
- 118 kW (160 LE)
- Veterán autó
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, FR-74200 Thonon les Bains -
Lotus Exige Club Racer `RHD`
€ 73 000,-- 25 000 km
- 12/2015
- 257 kW (349 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
-
11 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
360 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, DE-46242 Bottrop -
Lotus Exige Mk2 Facelift RS360 mit DSG by Komo-Tec
€ 55 900,-- 12 000 km
- 07/2009
- 265 kW (360 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Automata
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Kereskedő, DE-56743 Mendig -
Lotus Elan S3 COUPÉ
€ 39 900,-- 2 174 km
- 05/1967
- 85 kW (116 LE)
- Veterán autó
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, ES-28001 LISBOA -
Lotus Exige Exige 1.8 S
€ 66 000,-- 65 200 km
- 07/2007
- 191 kW (260 LE)
- Használt
- 1 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
2 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, IT-25040 Orzinuovi -
Lotus Esprit TURBO SE
€ 37 500,-- 56 000 km
- 08/1990
- 210 kW (286 LE)
- Használt
- 2 előző tulajdonos
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Magánszemély, FR-57390 audun-le-tiche -
Lotus Esprit 3.5 Turbo V8
€ 45 000,-- 40 000 km
- 06/1996
- 257 kW (349 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
- - (l/100 km)
-
256 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, BE-6200 chatelet -
Lotus Esprit V8
€ 40 000,-- 60 000 km
- 08/1998
- 256 kW (348 LE)
- Használt
- - (Előző tulaj)
- Sebességváltó
- Benzin
-
13,3 l/100 km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők. -
1 g/km (komb.)
A hivatalos üzemanyagfelhasználásról és a hivatalos fajlagos CO2 kibocsátásról további információk a német „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ („Új személygépkocsik üzemanyagfelhasználásának, CO2 kibocsátásának és áramfogyasztásának kézikönyve”) című kiadványban találhatók, amelyek minden elárusítóhelyen, és a Deutsche Automobil Treuhand GmbHnél (Német Autó Vagyonkezelő Kft.), a www.dat.de oldalon ingyenesen elérhetők.
Magánszemély, FR-54000 nancy
"
A Lotus sportkocsijai három dolgot hoznak: könnyű kialakítást, nagy teljesítményű motorokat és kompromisszumok nélküli tervezést. Évtizedeken át minden modell nevét ""E"" betűvel kezdték: az Elittel kezdve, az Espriten át az Evoráig. A Lotus autók ezekkel a tulajdonságokkal az utakon és a versenypályán is egyaránt jól kezelhetőek, üljön akár férfi, akár nő a volánnál. Bár a versenytársak, mint az Aston Martin, a Ferrari, a Lamborghini vagy a Porsche erősebb motorokat építettek, köszönhetően a könnyűszerkezetes építésnek, a Lotus több mint 60 éven át a brit sportkocsigyártók címkéjét viseli, és sem sebességben, sem gyorsulásban nem éri utol más márka. Sorozatos és különleges Lotus modellek használtautóként nemcsak a sportos utakra, hanem mindennapi használatra is alkamasak. Igaz, a belvárosi stop-and-go nem nagyon felel meg a lotus karakterének, ám a sportkocsi tiszta vezetési élményt nyújt.
A klasszikus: a Lotus Elise használtautó
Az Elise a Lotus legletisztultabb sportkocsija. Egyesek szerint ""motor kerekekkel"", s a következő technológiát kapta: ABS és ESP hiányoznak, csakúgy, mint a napellenző és a kesztyűtartó. Még a szervokormányról is lemondott a Lotus. De így egy igazán letisztult vezetési élményt kínál a Lotus Elise. A könnyű kialakításhoz - az Elise önsúlya csaknem 700 kg - hozzájárul még a legkisebb 122 lóerős motor is, amely hatalmas nyomást ad az úton. A még nagyobb teljesítmény elérése érdekében az Elise Sport különleges kiadása 192 LE teljesítményre képes. 2000-ben következett a második generáció. A top modell, az Elise SC (SC ""túltöltött"" - azaz kompresszoros) 222 lóerővel megy az úton, miközben mindössze 900 kg az összsúlya. 2008-ban végül bekerülnek a légzsákok a vezető és az utas felén is. 2010 óta a jelenlegi 3-as sorozat épül. Az Elise S sportmodellje 220 lóerős.
A karbantartott tiszta és finoman vezetett Lotus modellek még használtan is jó minőségűek és megbízhatóak. Az Elise technológiailag meglehetősen egyszerű. Ez különösen az első generációra vonatkozik. E modelleknél a Lotus számos olyan komponenst használ, mint más autógyártók. Az Elise a megfelelő kezelést, a rendszeres szervizelést és az ésszerűtlen manőverezés elkerülését hosszú élettartammal köszöni meg. A karosszériát nagyon óvatosan kell kezelni, az üvegszál erősítésű műanyagon aligha lehet javítani. A hiányosságok, mint a szervokormány hiánya, elég spártainak számítanak manapság. A legszebb dolog azonban a ""nyitott"" Elise vezetése. Mindazonáltal a burkolatnak teljesen jó állapotban kell lennie. Már nem kaphatók az Elise modellhez alkatrészek, de legalább a tetőn lévő repedéseket egy erre szakosodott szerviz helyre tudja hozni.
A Lotus versenytörténetét írva, a siker az úton is utolérte
Az alapító atya és a Lotus történelem középpontja Colin Chapman. A legendák szerint, ""Aki nem nyer, az nem próbálja rendesen"". Azzal, hogy nem próbálkozott eléggé, nem vádolható Chapman. És bizony sokat nyert. 1947-ben a brit létrehozott egy céget, mely először a Lotus Mark I modellt hozta létre, egy sportos különleges dizájn autót, mely a háború előtti Austin 7 modellen alapult. A legendák szerint a Chapmanről elnevezett Lotus Engineering Ltd. akkori barátnőjéről, későbbi feleségéről, Hazelről kapta nevét, a ""lótuszvirágról"". Az 1950-es évek elején Chapman létrehozott egy másik vállalatot, melyet csak ""Lotus Cars""-nak nevezett el, és amely sportkocsi sorozatokat gyártott - első sikeres modellje a Lotus Mark VI volt, melyet készletként értékesítettek. Az ügyfelek számára elvileg minden motor és sebességváltó beépíthatő volt, amely lehetővé tette, hogy különböző versenyeken vegyenek részt. Sikerrel: a Lotus Mark VI vezetője számos versenyen ért el sikert.
1958 és 2004 között a Lotus alakította a Forma 1 történelmét
A Mark VI volt a kiindulópontja több fejlesztésnek is, melyekkel a Lotus beírta magát a versenytörténelembe. A Mark VIII volt az első Lotus sportkocsi térbeli technológiával, melyet az ínyencek úgy írtak le, mint egy ""majdnem tökéletes sportkocsi futóműt"". A Lotus Eleven is ebben a vonalban készült. Az Eleven volt az egyik legsikeresebb sportkocsi az 1950-es években, vezetői többször nyertek Sebring (Florida) és Le Mans pályáin az 1100 cm2 kategóriában. Az utód, a Lotus Mark XII volt az első autó, melyet speciálisan versenyzésre fejlesztettek. A Lotus Team 1958 és 1994 között a Forma 1-ben is kiválóan szerepelt. A Team Lotus hétszer nyert világbajnoki címet a konstruktőrök csoportjában. Hatszor győztek olyan Lotus pilóták, mint Jim Clark, Emerson Fittipaldi vagy Mario Andretti a pilóták versenyében. A győzelemért a fejlett technológiák és a könnyű konstrukció volt felelős, ami gyorsabbá és korszerűbbé tette a Forma 1-es autók versenyét.
A kétüléses sportkocsi jelentette az áttörést az utakon
A közútra épített sportkocsik részesültek a versenyrészleg innovációjából. Legendásak a Kit Car néven elterjedt Lotus Seven modellek. A mai napig ez az egyetlen Lotus modell, mely szintén megtalálható más gyártók másolatai közt, ilyen például a Caterham, Irmscher vagy a Westfield. Az elegáns Lotus Elite Typ 14 1958-ban jelent meg a piacon, mely a Lotus számára meghozta az áttörést a közutakon, mégpedig a kétüléses sportkocsival. A Lotus Elan volt az úttörő a későbbi modellek esetében: központi csőváz, üvegszálás karosszéria, kettős vezértengely. Elkezdtek motorokat is fejleszteni együttműködve a Coventry Climax, később a Ford autógyárakkal, ezeket a motorokat pedig először a Lotus Cortina modelljébe építették be. Az Elan volt az első modell, mely már nem állt rendelkezésre csomagban. Az utódok, mint a Lotus Eclat és a Lotus Elite Type 75 már nem kínáltak önfelépítést, ezeket az angol Hethel gyárban rakták össze, Norfolk közelében. A Lotus Europa modelljével 1966-ban egy speciális modellt kínáltak, főként az európai kontinens számára. Hosszútávú klasszikus modellnek bizonyult a Lotus Esprit, melyet 1976-tól 2004-ig gyártottak. Ezt a modellt nemcsak a szokásos középmotoros formában gyártották, hanem később V8-as motorral is.
A brit autógyárak válsága és a ""Lotus megmentője""
Az 1980-as évek kezdetén felütötte fejét a Lotus csoportnál - a sportkocsigyártó és a versenycsapatnál - a válság: az értékesítés zuhant a gazdasági válság hatására, és nem kínáltak újabb Lotus modelleket. Chapman belement egy együttműködésbe a Toyota gyárral. A meghajtóövet és egyéb alkatrészeket az új Lotus Excel modellhez Japánból kapták. Bár a bevételek a fontos amerikai piacokon ismét magasba szöktek, bukás fenyegetett: először 1982-ben szívrohamban meghalt Chapman, egy évre rá pedig fizetésképtelenség fenyegetett a DeLorean botrány miatt (hűtlen finanszírozás a brit kormányban). Új befektetők szálltak be a Lotus vállalatába, a használtautó mágnás David Wickins - aki a British Car Auctions során gazdagodott meg - vette át a vezetést. Wickins vezetése alatt a Lotus pénzügyi fordulatot vett, ami végett Wickins hamarosan a ""Lotus megmentőjeként"" vált ismertté. Annak érdekében, hogy a Lotus új modelleket tudjon fejleszteni, a nagy autógyártó befektetők keresésére indult.
A brit szigetekről Olaszországon át Malajziába
1986-ban átvette a General Motors brit vállalat, hét évvel később azonban eladta Romano Artiolinak, akihez a Bugatti hagyomány márka is tartozott. 1995-ben a britek a Lotus Elise modelljével egy szokatlan sportkocsit mutattak be: méretei is alacsonyak voltak, a középmotor is kisebb volt mint általában, és a kényelmet teljes mértékben elvetették. Az Elise korszerű könnyűszerkezetes építést kapott. Az alumínium alváz súlya mindössze 65 kg volt, a karosszéria üvegszálás erősítésű műanyagból készült. Az Elise mindig a Lotus a slágere volt, különböző mintákkal, formákban több különkiadványa is létezik. A roadster nevét Artioli unokájának köszönheti: Elise. A zárt versenyautókat Lotus Exige néven értékesítették. Alig egy évvel később a Lotus ismért tulajdonost váltott. 1996-ban Artioli bejelentette a Bugatti csődjét és Lotus részvényeinek 80%-át eladta a Proton vállalatnak. A malajziai autógyártó fő részvényese, Yahaya Ahmad átvette a vezetést a luxus márka fölött. Bevezette a Lotus Evora nevű sportkocsit, mely nagyobb kényelmet biztosított a megszokottnál, például tempomat és belső navigációs rendszer is beépítésre került. A Proton a DRB-HICOM során történő átvételét követően, 2012-től a Lotus a malajziai ipari konglomerátumba tartozik.
A Lotus jelenlegi modelljei, melyek használtan jó sprintet nyomnak
Modell neve | Gyártási időszak | Motor | Teljesítmény | Csúcssebesség | Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra |
---|---|---|---|---|---|
Lotus Elise S | 2012-től | 1,6 literes soros négyhengeres kompresszoros motor | 220 LE | 234 km/h | 4,6 s |
Lotus Europa SE | 2008-2010 között | 2,0 literes soros négyhengeres turbómotor | 225 LE | 235 km/h | 5,3 s |
Lotus Exige S | 2012 óta | 3,5 literes hathengeres V motor | 350 LE | 277 km/h | 3,8 s |
Lotus Evora | 2009 óta | 3,5 literes hathengeres V motor | 280 LE | 260 km/h | 5,1 s |
Lotus Eterne | nem ismert | 5,0 literes V8-Motor | 620 LE | 315 km/h | 3,9 s |
" |