Használt Maserati keresése az AutoScout24 oldalon

Maserati

A négyajtós szedán alapozta meg a Maserati hírnevét


Az olasz sportkocsi gyártásért nagyrészt az 1960-as években négy független autógyártó felelt, melyek a dizájnt, a luxust és a lóerőket képviselték Olaszországban, ami azonban a modellstratégiákat illeti, mind megegyeznek abban, hogy erősíteni kell a márkaprofilt. Míg a Lamborghini megélhetését a traktorok eladása biztosította, az 1964-ben elsőként megalapított autó részlegén az agresszív kialakításra helyezték a hangsúlyt amellett, hogy nyilvánvalóan a világ leggyorsabb sportkocsiját építették meg. A [Ferrari](), mint elsőként megalapított gyártó nagy nevéből táplálkozott és a 365 sorozat mellett a [Fiat]() gyárral közösen egy megfizethető belépőszintű modellt, a Dino modelljét tesztelték. Az újonc, a De Tomaso egy nagyteljesítményű versenymotort épített meg amerikai motortechnológiával. A negyedik és legrégebbi gyártó az országban 1914-ben az öt Maserati testvér által megalapított sportkocsi vállalat. A Maserati a hagyományos [Gran Turismo]() modellje esetében kiállt a klasszikus stílus mellett és az 1960-as évek elején vette át a négyajtós (olaszul: quattroporte) sportkocsikat a versenytársaktól. A négyüléses szedán a Maserati Quattroporte sorozat tagja, melyet először 1963-ban mutattak be és a különböző Maserati márkatulajdonosok egyetlen modellsorozatként mindig újraindították a gyártását. Miután a vállalatot az 1970-es években eleinte a [Citroen](), majd tíz évvel később a konkurrens De Tomaso is megvásárolta, 1993-ban átvette a Fiat-konszerns, a Bologna városában székelő hagyományvállalat.

A Maserati klasszikus kupé és kabrió modelljei

Az első Maserati modellt az olaszok 1947-ben hozták utcára Maserati A6 modellmegjelölés alatt, kétüléses kupé és kabrió modellek kis sorozataként. Az 1950-es években következett a Maserati 3500 GT Sebring, ezt követően az erősebb Maserati 5000 GT kupé, mely egészen az 1960-as évekig a program része maradt. A GT sorozat utódjaként 1963-ban bemutatták a Masearati Mistral modelljét, melyet 2+2 személyes kupé és kabrió modellként is kínáltak, és így létrehozták a hagyományt, mely a Maserati modelljeit a szelek szárnyán is ismertté tette.

A Maserati szél-korszaka

A Sebring utódjaként a gyártó 1966-ban egy új csúcsmodellt mutatott be V8-as motorral, mégpedig új, Maserati Ghibli név alatt, melyet kupé és kabrió modellekkén 1973-ig gyártottak. Őt követte az 1973 és 1982 közt gyártott Maserati Khamsin kupé, mely első ékével és behúzható fényszóróival az 1970-es évek sportkocsijának tipikus jellemzőit hordozta magán. A Maserati Bora (1972-1978), majd az azt követő Maserati Merak (1973-1982) modelljeivel a gyártó elsőként mutatta be modelljét középmotorral, melyet kizárólag kupé modellként gyártottak. Ezzel párhuzamosan a Maserati megjelent a versenypályákon is, mégpedig a Maserati Indy kupé (1969-1975) és a Maserati Kyalami (1976-1983) modelljeivel.

A Maserati Biturbo ideje

A De Tomaso korszakban az új tulajdonos a válság során bemutatta új sportkocsi programját, melybe teljesen beépítette a biturbo technológiát. Csúcsmodellként a Maserati Shamal (1989-1996) és a Maserati Karif (1988-1992) kupéként szerepeltek a programban. Évtizedek óta először hoztak létre egy nyitott Maseratit, melyet Maserati Spyder néven dobtak piacra. A gyártó szélesebb, lefelé gördülő modellpalettát mutatott be. Először jött a Maserati Bitrubo 200 és 400, a sorozat kisebb sport szedánjai, a középosztály programjaként.

A Maserati új modellsorozatai

Míg a biturbo-középosztály gazdaságilag hiba volt, az új tulajdonos, a Fiat az 1990-es évektől egyre inkább a régi Maserati sikerekre épített. A klasszikus Maserati Quattroporte 2003-ban készült el újonnan, piacra pedig ötödik generációként került. A kupé hagyomány a [Maserati 3200]() GT modelljével (1998-2001) folytatódott és Maserati Coupé néven váltak ismertté. 2007-től a vállalat a sorozatot Maserati Gran Turismo név alatt forgalmazza. A nyitott változatot a gyártó kezdetben [Maserati Spyder]() (2001-2007) majd Maserati Gran Cabrio néven forgalmazta.