Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mazda-6-l-01.jpg

Mazda 6

Mazda 6 áttekintés

4,6 (ratings)

Átfogó áttekintést talál az autóról Mazda 6, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A márka rövid története

A Mazda vállalat ősatyját - mely többek között dugók gyártásával is foglakozott - Toyo Cork Kogyo néven jegyezték be Hirosimában 1920. január 30-án. Egy pusztító földrengés következtében azonban a tulajdonos, Jujiro Matsudo úgy határozott, hogy saját járművek gyártására adja a fejét, mert első pillantásra beleszeretett azoknak a Ford teherautóknak a látványába, amelyeket Tokió újjáépítési munkálatai közben figyelt meg. Az első modell egy háromkerekű jármű volt, amely Mazdago néven vonult be a történelembe. A második világháborúban és a hiroshimai atomtámadásban jóformán megsemmisített gyár néhány éven belül talpra állt, s hamarosan be is mutatták első teherautójukat (Toyo Kogyo), 1960-ban az első kétüléses személyautót (R360), s rövidesen a négyüléses Mazda Carolt is. A márka európai exportja a 60-as évek végén indult meg, s ez az időszak termelte ki a legelső Wankel-motoros változatot (110 S Cosmo) is. 1977-ben megjelentek a rendkívül népszerű Mazda 323-as és 626-os modellek, s két évvel később a 25%-os részesedést vásárló Ford bevezette a japán márkát az amerikai piacra is. A vállalat egyre több értékesítési és gyártási rekordot döntött meg, 1984-ben pedig Mazda Motor Corporationre változtatta a nevét. A 90-es években is számos modelljük látott napvilágot (például az Eunos és az Anfini), a 21. század első évtizede pedig tovább folytatta a sort a Mazda 2, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6 és a SUV kategóriás CX-7 megjelenésével. A márka már-már ikonná vált darabjai közül mindenképpen említést érdemel az RX-8, az MX-5 s a jövőbe mutató RX-8 hidrogén RE, valamint a Mazda Premacy hidrogén-hibrid RE is.

A Mazda 6 sikersztorija

A 626-os típust váltó középkategóriás Mazda 6 első generációja 2002-ben mutatkozott be 1,8-3,0 l-es benzin- és 2,0 l-es dízelmotorral négy-, ötajtós, valamint kombi kivitelben. Csúcsverziója, az összkerékhajtású MPS 2006-ban jelent meg. A 2008-ban debütáló második nemzedék tagjait 1,8-2,5 l-es benzin- és 2,0-2,2 l-es dízelmotorokkal szerelték fel, s két év múlva az automata váltó opcióját is lehetővé tették a 2,0 l-es benzinmotoros változathoz, a dízelek fogyasztási mutatóit pedig csökkentették. A harmadik generációt 2013-ban dobták piacra, mely kiegyensúlyozott arányaival és kecses vonalaival azonnal el is nyerte a Red Dot dizájn díjat, amely a legrangosabb nemzetközi kitüntetés, amellyel egy autó külső megjelenését értékelni lehet. A 2015-ös újabb modellfrissítés tovább fiatalította és még igényesebbé tette a Mazda 6-ot, s így valóra váltotta a tervezők álmát: olyan autót adtak ki a kezük közül, melyet még az eddiginél is nagyobb öröm vezetni. A szemet gyönyörködtető külső forma, az áramvonalas karosszéria a Mazdától elvárt kiemelkedő teljesítménnyel párosul, s az extra- és luxusfelszereltség széles spektrumából válogathat a kényelemre, biztonságra és intelligens technológiákra vágyó vásárló. A lehetőségek szinte felsorolhatatlanok: a karakuri ülések, a hófehér bőr üléskárpit, a HMI-utasításrendszer, a csúcsminőségű Bose hangszisztéma, az aktív vezetői kijelző, a Skyactive technológiák, a radaros sebességszabályzó automatika, az elektronikus rögzítőfék, a sávtartást segítő rendszer, az intelligens fékrásegítő és a vakításmentes fényszórók csak elenyésző töredékei az innovatív opciók, illetve – egyes modelleknél – szériafelszereltségek palettájáról, melyek mind azt hivatottak elősegíteni, hogy a vezetés és utazás elegáns és biztonságos, valamint személyre szabott és interaktív élménnyé válhasson.

A Mazda 6 és versenytársai az új és használt autópiacon

A 4870 mm hosszúságú, 1840 mm szélességű és 1450 mm magasságú, városi és országúti közlekedésre egyaránt kiváló Mazda számtalan változatban és felszereltséggel volt elérhető a 2016-os év első felében. Legnagyobb riválisai - az Audi A4, a BMW 3, a Ford Mondeo és a Volkswagen Passat - mellett egyéb középkategóriás autók is versenyre kelnek vele, így például a Mercedes-Benz C-osztály, a Cadillac CTS, a Volvo XC90, a Lexus IS, a Jaguar X-Type és a Honda Accord. A hagyományos középkategóriás autók trendje hanyatlani látszik az egyre nagyobb teret hódító szabadidőautók világában, így több autógyár is egyes modellek visszavonása mellett tette le a voksát. A Mazda azonban nem töri a fejét azon, hogy kivonuljon a D-szegmensből, s innovációk sorával készíti fel a Mazda 6-ot arra, hogy a legerősebb versenyben maradt, valamint porondra kerülő vetélytársaival is emelt fővel vegye fel a versenyt. Az új és a használt autók piacának eladási mutatói is azt bizonyítják, hogy a Mazda 6 továbbra is népszerű a vásárlók körében, nemcsak dízel-, hanem a benzinmotoros változatában is.