Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
mazda-mpv-l-01.jpg

Mazda MPV

Mazda MPV áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Mazda MPV, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Aki az 1980-as években módosítható üléshelykínálatú családi autót szeretett volna járműként, annak sokszor meg kellet elégednie a nem éppen limuzinkomfortot nyújtó, igényesnek nem mondható, doboz formájú kisbuszokkal, vagy egy klasszikus kombi mellett kellett letennie a voksát. Ennek oka, hogy a legtöbb autógyártó lemaradt a családi- és szabadidőjárművek trendjéről, melyekbe igény esetén egy harmadik üléssor volt telepíthető a hátsó részben. Annak ellenére, hogy a japán gyártóknak nem lehetett a szemére hányni a piaci megfigyelés hiányát, az ázsiai készítők - a Mitsubishi kivételével, aki már az 1983-as évben piacra dobta a Space Wagon nevű kompakt furgonját - nem álltak jobban, mint európai konkurenseik. Közülük csak a Renault-nak sikerült az 1984-ben bemutatott Renault Espace nagy méretű limuzinnal ezt a piaci rést betölteni. Öt éves fejlesztési időnek kellett eltelnie azelőtt, míg 1977-ben a kompakt- és középosztályban a 300-as és a 600-as gyártási sorozattal az európai piacokon is jelen lévő japán Mazda tervezői egy furgont tudtak bemutatni. Az 1989-es évre sorozatgyártásra alkalmas modell a Mazda MPV (Multi Purpose Vehicle) nevet kapta, és Európában a 2006-os évig a Mazda 5 elődjeként lett kínálva.

Az 1989-es gyártási évben jelenik meg a Mazda MPV első generációja

Az első generációban a gyártó a Mazda MPV konstrukciója számára a legnagyobb modellje, a Mazda 929-es padlóösszetételét használta fel. Ennek köszönhetően a Mazda MPV a furgonokra jellemző magas karosszériát kapott, melyet a nagyterű üveg kiterjesztés, valamint 4,46 méter hosszú, 1,82 széles és 1,73 méter magas méretei fémjeleztek. Különlegesség, hogy a Mazda MPV-t az első gyártási években, 1994-ig csak háromajtósként gyártották, mely a hátsó ülésekhez való hozzáférést nehezítette. Ezzel szemben elérhető volt egy harmadik üléssor, melybe hátulról lehetett beszállni, amivel a Mazda MPV nyolcülésessé vált.

Az 1996-os gyártási évtől a Mazda MPV-t négyajtós változatban kínálják

Először az 1996-os gyártási évtől volt elérhető egy, a sofőr oldalán elhelyezett, hátsó, oldalsó ajtó, ami megkönnyítette a hátsó beszállást. A négyajtós motorizálása számára eleinte egy 2,6 literes aggregátor állt rendelkezésre, melyet 1995-től a gyártási sorozat 1998-as végéig egy 2,8 literes hajtóművel cseréltek le. Amíg más piacokon az elülső meghajtás mellett egy teljesen műanyag elemekbe öltöztetett, négykerékmeghajtású Mazda MPV-t is kínáltak, addig a japánok nagy méretű limuzinjukat Európában csak az elülső meghajtású változatban dobták piacra.

A Mazda MPV 2. generációja a 2000-es évben hétülésesként kerül bemutatásra

A Mazda MPV 2000-es évben bemutatott, második generációja teljesen új konstrukcióval állt elő. A nagyméretű limuzin három hűtőbordás csökkentett elülső részével és tiszta üveg alatt elhelyezett fényszóró elemeivel az erre az időszakra tipikus márkaarculatot mutatta. A Mazda 600-as padlórészeire épülő karosszériát jó 4,80 méterre nyújtották, és a hátsó utasok számára a beszállást két oldalsó tolóajtóval könnyítették meg. Viszont kimaradt az első sorból a harmadik ülőhely, így a Mazda MPV járműpadlójába süllyeszthető harmadik, hátsó üléssorral együtt már csak maximálisan hét utas számára nyújtott helyet. A 2003-as gyártási évtől a harmadik üléssorban is már csak két utas számára volt hely.

A Mazda MPV motorizálásai

A Mazda MPV második generációjának motorizálásaként egy 104 kW-os (141 LE) benzinmotor, valamint egy 100 kW-os (136 LE) dízelaggregátor állt rendelkezésre. A Mazda MPV hajtóműjeként egy ötsebességes váltó és egy opcionális, ötszintes automata váltó lett felkínálva. Amíg a gyártó a 2006-os évben bevezetett harmadik generációs Mazda MPV-t az ázsiai piacokon még programjában tartotta, addig a japánok úgy döntöttek, hogy a nagyméretű limuzinjukat Európában a 2006-os évtől a kompaktabb Mazda 5-össel váltják fel.